Embla monoblokk! Hvilken?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Fidelity kommer til å lukte litt på MA, også en test etter hva jeg har fått høre. (Ikke minst opp mot andre aktuelle i samme prisklasse). Korriger meg gjerne, hvis jeg sier noe som ikke stemmer.. for dette er informasjon jeg har blitt fortalt.
    Jeg tror den kommer i neste nummer. Det kommer også teste i Lyd og Bilde som etter hva jeg har forstått også kommer i neste nummer (og Ljud och Bild og HiFi och musik). Innholdet vet jeg lite om ennå.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende lesestoff :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med dali og embla? Vurderer den minste blokka 135wattern på mine concept. Eventuelt Ikon.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen erfaring, men vil tippe at det gir god kontroll over bassområdet på Concept serien.. og ha samme effekt på Ikon-serien, men her også fremheve veldig mange detaljer på god måte. :wink:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du erfart samme som meg, at ICEPOWER rett og slett ikke "låter" som tradisjonelle forsterkere på samme effekt. En transistor forsterker på 300watt@8ohm ville nok ikke gitt seg på 604s3. Min NAD S200 på 2x200watt ga seg aldri på mine seigliva 703!

Har nå MA Oberon 6.1, funker som rakkern . Samt er rimelige. Men tar effekten med en klype salt . (EDIT: men hvem trenger vel 6-1000watt på en høyttaler...150-250watt holder som oftest, bare det andre er av god kvalitet.).

Sitat Opprinnelig postet av kid
    Smash!

Der kan du se hvor lite jeg kan, Tinea var hva jeg fikk låne.. og fikk høre skrytet om 600W(Som da sikkert sin kjære eier var mest stolt over å si, men han nevnte ikke at dette var i 4Ohm) Da har jeg full forståelse for at Embla kom til for kort på høyere lydnivå, da jeg føler at mine høytalere krever veldig mye kontroll på høyt nivå for å holde kontroll, og at det ikke er relevant å teste den opp mot Oberon 6.1.

Jeg lånte dem rett etter MA kjøp, for å få klarhet i usikkerheten ved hva jeg likte beste, samt nysgjerrigheten på å teste om jeg hadde gjort et veldig godt kjøp.. (Ikke minst, det å prøve forskjellig utstyr) Dårlig av meg å ikke søke opp spesifikasjonene til Embla.

Jeg beklager dypt til både einis og 8-ball for mine uttalelser, da jeg lenger ikke har relevant ref/erfaring til å diskutere dette videre opp mot MA.

Fidelity kan etter hva jeg har fått høre, bli interessant lesestoff ang. MA.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skorob! Til mine holder iallefall 600w mer enn nok, fullstendig kontroll hele veien til høytalerene ikke orker mer.. og det er ganske morsomt med 604 s3, hadde vært moro med et større lytterom, får se hva sommeren kan bringe på banen..

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Du skriver at du skal ha større gulvhøyttalere etterhvert, og at Eana er et alternativ du vurderer. Styr unna Eana.
    Jeg har selv valgt Embla Eana da jeg mener at de for meg gir det beste forholdet pris/ytelse. Jeg bruker disse på Patos Basic 410 (89dB), volumhjulet går fra 0-10 og jeg har såvidt vært over 3 på dette. Med en unge på 2 måneder er det begrenset hvor høyt man kan spille, og man har da også naboer å ta hensyn til.

Poenget mitt er at dersom man er på utkikk etter effektblokker til et stueanlegg med gulvstående høyttalere og ikke har behov for å "flytte gjenstander" under avspilling, vil de fleste kunne leve lenge med Eana. Dersom man føler for å spille høyt på tungdrevne høyttalere finnes det nok bedre alternativer, og prisforskjellen på de kraftigere blokkene er ikke avskrekkende - du må nesten doble prisen opp til Tinea, mens differansen fra Tinea til Adela er 3k.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, nå ble jeg litt skeptisk. Er glad i å kunne vri volumet skikkelig godt opp når det er musikk som krever det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Concept 6 er vel ikke den mest krevende høytaleren da, så tror nok du vil få mye ut av den uansett :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Noen som har erfaringer med dali og embla? Vurderer den minste blokka 135wattern på mine concept. Eventuelt Ikon.
    Har mest erfaring med Oberon 4.1 på Dali Helicon 400, og det var en veldig bra kombo.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den er ikke krevende, men nok effekt er jo bestandig morsomt .

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om høyttaleren ikke er überkrevende for å spille OK betyr ikke det at den ikke kan spille mye bedre med "nok" effekt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •