Embla monoblokk! Hvilken?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som du selv sier, kan jeg være enig i at lydsignaturen er tilnærma lik, da disse bygger på samme prinsipper. Men jeg mener at selv mine billige høytalere, B&W 604 S3, er ganske tungdrevne og krever god kontroll for å oppnå hva dem er gode for, når jeg virkelig skal høre musikk høyt, synes jeg Embla kom til for kort. Detaljer forsvant, jo høyere jeg kom, følte at dem rett og slett mistet kontrollen fullstendig over mine høytalere, godt før Midgard som beholdt sin detaljrike lyd hele veien.. Med Midgard på mine høytalere, gir høytalerene seg lenge før skoeskene. Visa versa, følte jeg med Embla.

Jeg får vel bøye meg i støvet, og innrømme at selve lydsignaturen er veldig like på normale nivå, men jeg mener at dem høres vidt forskjellige ut på høyt nivå...

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er din erfaring, å den er det ingen som kan ta fra deg. Men jeg opplevde noe helt anderledes, på selv endel mer tungdrevne htér. Men jeg spiller ikke høyere enn normalt 95-105 db og opplevde ikke noe spesielt tap av kontoll eller detaljer. Men begge spillte bedre på normalt lydnivå kontra høyt, det er jeg enig i.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du mener 5cm kabel gjør midgard bedre på høyere lydnivåer lol

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    du mener 5cm kabel gjør midgard bedre på høyere lydnivåer lol
    Kan du utdype deg mer?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det han sikkert mener er eneste forskjellen på MA og Embla er kablene som går fra modul til terminaler, ikke akkurat lange lengdene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel mere ute etter om han mente at det var den eneste forskjellen? :wink:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om noen andre vesenlige forskjeller? Ikke de som du har nevnt, men noen vesentlige.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen konstruktør, så jeg kan ikke annet enn å bøye meg flat og si hva mitt øre kan høre.. Dere som er uenige i meg, har garantert langt lenger lytteerfaring og bedre ref. enn meg. Likevel, mener jeg at Embla kom til for kort på mine 604 på høyere nivå..

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg syns jo jeg er ganske objektiv i den saken med tanke på valget jeg har gjort. Men uansett er det jo "motoren" i alle disse monoblokkene B&O's ICE modul, og den fungerer jo rimelig bra uansett hva den er pakket inn i.
    Snickers sin utgave tilfører vel egentlig ingen ting i forhold til selve ICE-modulen, mens tidligere utgaver av Embla har vært tilført er litt fremhevet diskant (som da har gått på bekostning av pondus i bassen). Dette er nå korrigert, og derfor bør de låte ganske likt. Når jeg får mine nye blokker (over påske en gang) kan vi kjøre en liten sammenlikning mot Jørn's Oberon.
    Fant tilfeldigvis denne kommentaren fra godeste Gorm som ble sagt for en god stund siden, må innrømme at hans forklaring tilsvarer hva jeg opplevde. Selvom det nå skal være korrigert i nyere modeller. Forøvrig vet jeg at han tidligere var veldig glad i Embla, samt oppgraderte sine Embla blokker den gang, hvor han mente at "feilene" ble rettet. De skulle teste Embla opp mot MA sine skoesker etter påske, i dag har han Midgard Audio, om det er noen relevant grunn til at han sitter med akkurat disse nå vet jeg ikke.

Fidelity kommer til å lukte litt på MA, også en test etter hva jeg har fått høre. (Ikke minst opp mot andre aktuelle i samme prisklasse). Korriger meg gjerne, hvis jeg sier noe som ikke stemmer.. for dette er informasjon jeg har blitt fortalt.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kid?

hvilke embla blokker var d du testet? Tinea eller Adela?

Adela Poweramplifier – 600W/8ohm - 1200W/4Ω

Tinea Poweramplifier – 300W/8ohm - 600W/4Ω

Oberon 6.1 har jo lik effekt som Adela det vil ikke være riktig å sameligne dem med Tinea

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Kid?

hvilke embla blokker var d du testet? Tinea eller Adela?

Adela Poweramplifier – 600W/8ohm - 1200W/4Ω

Tinea Poweramplifier – 300W/8ohm - 600W/4Ω

Oberon 6.1 har jo lik effekt som Adela det vil ikke være riktig å sameligne dem med Tinea
    Smash!

Der kan du se hvor lite jeg kan, Tinea var hva jeg fikk låne.. og fikk høre skrytet om 600W(Som da sikkert sin kjære eier var mest stolt over å si, men han nevnte ikke at dette var i 4Ohm) Da har jeg full forståelse for at Embla kom til for kort på høyere lydnivå, da jeg føler at mine høytalere krever veldig mye kontroll på høyt nivå for å holde kontroll, og at det ikke er relevant å teste den opp mot Oberon 6.1.

Jeg lånte dem rett etter MA kjøp, for å få klarhet i usikkerheten ved hva jeg likte beste, samt nysgjerrigheten på å teste om jeg hadde gjort et veldig godt kjøp.. (Ikke minst, det å prøve forskjellig utstyr) Dårlig av meg å ikke søke opp spesifikasjonene til Embla.

Jeg beklager dypt til både einis og 8-ball for mine uttalelser, da jeg lenger ikke har relevant ref/erfaring til å diskutere dette videre opp mot MA.

Fidelity kan etter hva jeg har fått høre, bli interessant lesestoff ang. MA.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende alle. Ikke alltid greit å vite alt.

Ang. Gorm sitt bytte så er det etter det jeg har forstått først å fremst for å støtte opp en norsk bekjent/kjenning. Og tror også han sitter på sine kjære embla blokker ennå, og har egentlig ikke lyst å selge dem. Correct me if I am wrong.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mye mulig, mange små miljøer innen lyd&bilde der "alle-kjenner-alle". Litt glamour må til :-P

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid

Jeg beklager dypt til både einis og 8-ball for mine uttalelser, da jeg lenger ikke har relevant ref/erfaring til å diskutere dette videre opp mot MA.
    Så søtt, men da har vi ihvertfall fått en oppklaring i dette... og eg må muligens oppgradere siden du mener du får enda mer ut av B&Wene dine med 600w i 8ohm ;-)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har linker til butikker som selger Beast her til lands? Eller må man utenom kongeriket??
    Så bilde av Acoustic Reality og som 8-Ball sa, disse speilflisene er neppe noe "sjefen" i huset vil ha i huset

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så søtt

...men da har vi ihvertfall fått en oppklaring i dette... og eg må muligens oppgradere siden du mener du får enda mer ut av B&Wene dine med 600w i 8ohm ;-)
    Jeg mener helt klart at 600 ICE-w i 8ohm er stålkontroll til det ytterste på B&W 604 S3, selvom det blir over-kill hvis man ikke er fornuftig med volumkontrollen.. Du burde iallefall få lånt noen til testing! Jeg skal til Bergen i sommer, så kan alltids stikke innom noen timer med Oberon evt, selvom du sikkert har tenkt å fortsette med Adela. Da får du iallefall en feeling av hva det dobbelte kan gjøre med selv billige høytalere :wink:

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært spennede d, du får gi en lyd når du tenker på ta turen over... Så kan vi få ordnet noe hvis eg er hjemme. ;-)

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Ingen som har linker til butikker som selger Beast her til lands? Eller må man utenom kongeriket??
    Så bilde av Acoustic Reality og som 8-Ball sa, disse speilflisene er neppe noe "sjefen" i huset vil ha i huset
    Hvis ikke du finner noe brukt her til lands så skulle det ikke være noe problem å få importert et par direkte fra danmark...

Se link... http://www.audiokabel.dk/da-beast.htm

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faren er å måtte bet mva på dem. Vet ikke prisen i danmark så hva den blir ferdig "importert.

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får dem sendt med posten eller lignende så må en ut med 24% mva + pris for frakt kan tenke meg en ca 200kr + fortolling ca 100kr men prisen skal ikke bli avskrekkende. Har sett et regnestykke på dette på her på avforum tidligere, men finner ikke tråden :?

Når en importere dem, skal en slippe å betale dansk mva, så der skal det være litt å spare inn.(trur eg)

Men det er vel egentlig bare å sende en mail til Bertrams@mail.dk så får en svar på dette :wink:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

Det nederste kortet er 250 ASP-modulet og det øverste er 200 ASC-modulet. Begge disse er forsterkertrinn med on board SMPS powersupply. Ytelsene og naturlig vis også prisen er forskjellig. Størrelsesforholdet er heller ikke helt sånn som det ser ut på bildet, og den største veier 941g mens den minste veier 284g.

Sånn ser de ut ved siden av hverandre:

De technokåte kan lese datablader:
    250 ASP: http://www.icepower.bang-olufsen.com...asheet_1-4.pdf

200 ASC: http://www.icepower.bang-olufsen.com...asheet_1-3.pdf

Der ligger det tall og grafer som viser det meste.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •