Nye fronter Trenger Hjelp..!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye fronter Trenger Hjelp..!!

Hei:

Har eit veldig vanskeleg valg foran meg sida eg har ein konformasjon komande opp no so tenker eg på å kjøpe meg eit par fronter og derreter skal eg bygge ut til ein heilt system utan om subwoofer og har komt fram til disse tre høytalar para som er tre gode valg meinar eg.

Audio Pro Black Diamond V2 for ca 5500 kr

http://www.bmaudio.no/default.asp?mn...pg=Info&pID=10

Klipsch Synergy F2 for ca 6000 kr

http://www.bmaudio.no/default.asp?mn...g=Info&pID=222

Yamaha NS-777 for ca 5200kr

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=10224

min recever er denon avr 2106...

Alle svar er gode svar

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har eller har hatt slike høytalere?

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla!

Konfirmasjon og anlegg ja.. Det var jammen det konf pengene mine gikk til også. Når det gjelder høytalerne du har sett deg ut så er de veldig forskjellige. Audio Pro er svært velspillende til instrumental og vokulær musikk, men fungerer også på film. Gir ikke helt det store trykket i de øvre frekvensene med kommer kraftig i bånn. De trenger også en ganske stor forsterker for å spille skikkelig. Har ikke hørt Klipsch modellen du snakker om .. Men klipsch gir som regel mye fart og morro på film. Klipsch er ikke altfor tungdrevent heller. Vet ikke hvordan de der er men.. Når det gjelder yamaha, vel.. Det er vel mer allround nøytral høytaler. Her er det smak og behag. Råder deg til å høre på alle høytalerne før du bestemmer deg. Bruk ørene. En annen ting som er greit å ha i bakhode er hvordan resten av høytaler serien koster og ser ut. Regner med at du vil oppgradere til center og bakhøytalere med tiden? Da er det som regel ønskelig at dette skal være av samme merke.. Så det kan lønne seg å ta helheten i betraktning

Hvis du har muligheten ville jeg også hørt på merker som JBL, Dali, B&W osv..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv ville jeg kjøpt Black Diamond dersom valget var mellom disse, men alle tre er gode kandidater. Personlig ville ikke Yamaha vært et altnativ i mitt hjem, men det er jo utrolig mange her på avforum som roser Yamaha opp i skyene, så noe i det er det nok. Sikkert en veldig bra høytaler, bare jeg personlig som ikke liker lyden i Yamaha. Lykke til :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kid hvorfor ville du ikke hatt Yamaha høytalerene?

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg valgt Ns-777 høytalerene Har hørt på de og på Black Diamond høytalerene og må si de hadde en mye bedre og mer fyldig lyd Skal selv ha disse som fronter og ha ns-555 som surround høytalere, som surround bak vil jeg ha 2 Proson høytalere. Dette håper jeg blir veldig bra. Har også hørt på 5.0 med Ns-777 front, Ns-555 surround og Yamaha senteren som har 300watt dette var veldig deilig å høre på. Og black piano finishen er jo nydelig da.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos basic 410. Og det uten tvil.

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomand3
    Patos basic 410. Og det uten tvil.
    Hvorfor det?
    HAr du testet de opp mot de andre nevnte høytalerne?
    Jeg har selv hørt 410 og kan ikke si at jeg anbefaler de i prissegmentet det er snakk om sånn uten vidre. Har hørt bedre.

Til den prisen du leter etter ville jeg sett meg rundt etter noe brukt.
    Forøvrig, hvilken type musikk skal de brukes til? Og hva er fordelingen i % ca på musikk kontra film?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes alternativene er ganske krevende høyttalere tatt i betraktning hvilken forsterker du har. Tenker du å handle inn effektforsterker med tid og stunder?

Av alternativene ville jeg valgt Black Diamond V2, men disse krever litt krefter for å få punch i bassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klipsch

av disse 3 har jeg bare hørt klipsch'ene prøvde de sammen med Harmon Kardon AVR-635 (som jeg har) med monster kabler..
    må si de var svært imponerende.. funket bra til både musikk og film ble veldig positivt overasket over disse høytalerne...! men kan bare anbefale deg og prøve alle 3 merkene opp mot hverandre.. og velge det som passer deg best! forhold til om du vil ha : fest, film eller musikkhøytalere! lykke til

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takkar for alle svar:
    Når det gjelder å besøke butiker å høyre på dei har eg litt vanskligheiter med eg bor en båt tur onda Ålesund og trur ikkjje att det er nokon butikkar som selger dei høytalerane eg er ute etter..

Når det gjelder efektforsterkere tenker på det men det er lite kjangs att eg kommer til å kjøpe noken slik..

Eg trur att klipsch sitt sys. kjøme til å bli dyrast, men eg har ikkje rekna på det enda men skal ej jere..

MIn musik smak er litt rar sunst eg eg likar country, rock, gamle svenke hitser og danseband høyrer mest på dei to fyrste men eg ganske glad i bass..

Men å kjøpe brukte høytalere går eg ikkje for , skal kjøpe nye..

Men kva for eit av setta klarer min denon svr 2106 å drive best?

Men det eg trur valgene står for er audio pro og yamaha, klipsch er eit kult sys men alt i alt kommer lommeboka til å bli litt tynn etter kvart.

Men berre å fortsette å skrive inn dine meininger ...alle meldinger blir vurdert..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept 6 bør være midt i blinken for deg. Og det er Hifiklubben i Ålesund.

Kjøp en XTZ 99 W12 for pengene du får til overs!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikkje den største fan ev consept 6 liker betre dei tre para eg har pluketut

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EG trur mest att eg kjøme til å gå for entel audio pro eller yamaha men kva for ein høytalar kan gji best resultat til den musiiken eg høyrer på, brokar ikkje å sjå spesielt masse på film mest musik..

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Er ikkje den største fan ev consept 6 liker betre dei tre para eg har pluketut

Basert på hva? HAR du hørt disse høyttalerne opp mot hverandre? Har du i det hele tatt hørt på concept6? Om du ikke har hørt disse høyttalerne har du ikke noe grunnlag for å si hva du er fan av.. Personlig liker jeg Concept6, men jeg respekterer at andre ikke liker dem, så lenge man har hørt på dem før man uttaler seg...

Forøvrig vil jeg uansett råde deg til å dra å lytte før du bruker 5-6 k på høyttalere... Lykke til!:grin:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Basert på hva? HAR du hørt disse høyttalerne opp mot hverandre? Har du i det hele tatt hørt på concept6? Om du ikke har hørt disse høyttalerne har du ikke noe grunnlag for å si hva du er fan av.. Personlig liker jeg Concept6, men jeg respekterer at andre ikke liker dem, så lenge man har hørt på dem før man uttaler seg...

Forøvrig vil jeg uansett råde deg til å dra å lytte før du bruker 5-6 k på høyttalere... Lykke til!:grin:

Ej he hørt dali consept 6 med min denon avr 2106 pokobla og lyden var heilt grei den men eg vill ha litt meir bass..
    sefølgeli kan eg kjøpe ein subb i tilegg men då er eg oppe i meir en eg hadde tenkt å bruke, og vist eg har tenkt å kjøpe subb då faller valget på svs...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke Black Diamond V2 vil innfri dine ønsker om bass med den forsterkeren du har. De krever mere kraft. Blir kjedelig bass (lite punch) med for liten forsterker til disse.

Yamaha NS-777 har to 8-tommere og en 5-tommer. Tror forsterkeren din vil slite litt med denne og. Det er viktig å ha krefter nok til å kontrollere elementene hvis en er interessert i bass. Tror du bør satse på mindre høyttalere, som passer bedre til forsterkeren din, og en sub.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noken forslag??
    Kansje en mindre moden av yamaha?

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spaceworld på Moa selger Klipch og audio Pro

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din forsterker kan levere 7 * 90 watt i 8 ohm. Høyttalere som har max belastning langt over dette risikerer du å sprenge hvis forsterkeren begynner å vrenge lyden.

Høyttalere i størrelsesorden 2 * 6,5 tommer bør være greit. Du har mye å velge i der. Mine Focal JMLab Chorus 716 S vil jeg påstå basser bedre enn Concept 6, men det er mulig de også er litt kraftkrevende. De er oppgitt til 130 watt.

Jeg ser både Yamaha NS-777 og NS-555 kan trekke opp mot 250 watt, men at de er oppgitt til 100 watt nominellt (6 Ohm). Det er ikke umulig at du kan blåse litt liv i NS-555, men jeg vil tro du får problemer med å kontrollere NS-777.

Jeg er litt usikker, men du har vel uansett ikke tenkt å handle uten å høre først?

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Elkjøp på Moa har Yamaha