CAV på auksjon hos Netthandelen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CAV på auksjon hos Netthandelen

Kun et lite tips til folk som er ute etter en godbit: I helga vil Netthandelen legge ut CAV 2086 og CAV A8M på auksjon. Mer info om CAV finner du på www.cav-av.com eller www.fynda.se.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du hatt en link til dette hadde det vært kjekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne funker: http://www.cav-audio.com

Ser spennende ut, men det står svært lite informasjon om den.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein Frode Ertzeid
    Kun et lite tips til folk som er ute etter en godbit: I helga vil Netthandelen legge ut CAV 2086 og CAV A8M på auksjon. Mer info om CAV finner du på www.cav-av.com eller www.fynda.se.
    Den 2086'en er HOT! Hvilke priser ligger disse på til vanlig?

Edit: A8M'en er mer en hot! :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en del info på www.fynda.se. 2086,en ligger på 9990 svenske kroner, mens A8M'en ligger på 15990 svenske kroner

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein Frode Ertzeid
    Jeg snakket med Netthandelen i dag, og det ser ut som om de utsetter CAV auksjonen til tirsdag i neste uke. De hadde vist problemer med å rekke alle bildene. Men det kommer auksjoner til uken

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer.. ikke allverden informasjon.. Men du verden for en forsterker,, Denne A8. (Vekt 35 kg).. En kamerat har en stående i stua si.. heh.. Syntes den spiller knallbra.

Men den mangler en del av de tingene enn finner på andre kjente hjemmekino forsterkere.. Den "gamle" A8 har ikke bilde innganger, og man kan etter hva jeg har skjønt ikke dele frekv. Ex 80 HZ.. Med andre ord.. Full blås..

Hadde ikke jeg snublet i min nåværende forst.. Hadde det nok stått en Cav her oxo..

Annen Cav tråd.. http://avforum.no/forum/showthread.p...&highlight=cav

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp oppdaget disse på netthandelen, og jeg er på jakt etter en receiver til mine splitter nye patos basic høyttalere, som også ble kjøpt på netthandelen. Det som virker veldig interessant med disse er at de også har 2 effektkanaler til passiv sub, dvs at jeg kan kaste den gamle stereo-denonen som jeg burker til rumperisterne i sofaen, og kun ha receiver! Fantastisk! Noen som vet om noen andre receivere som har dette? Og noen som vet om den mellom-modellen, 2086, kan ta imot HD lyd i PCM? Står det på de to andre, men ikke den...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlunde
    Jeg har nettopp oppdaget disse på netthandelen, og jeg er på jakt etter en receiver til mine splitter nye patos basic høyttalere, som også ble kjøpt på netthandelen. Det som virker veldig interessant med disse er at de også har 2 effektkanaler til passiv sub, dvs at jeg kan kaste den gamle stereo-denonen som jeg burker til rumperisterne i sofaen, og kun ha receiver! Fantastisk! Noen som vet om noen andre receivere som har dette? Og noen som vet om den mellom-modellen, 2086, kan ta imot HD lyd i PCM? Står det på de to andre, men ikke den...
    Jeg skal selge en CAV A8M om du er interessert.
    4995,- pluss frakt.

-J

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg endte opp med å kjøpe meg en slik 2086 i denne omgang. Trengte subkanalene til rumperisterne, og det har vel ikke A8M, såvidt meg bekjent? Har bare såvidt fått prøvd den, masse trøkk men veldig enkel, da... Et spørsmål, går det av å slå av displayet på A8M? Det gjør det nemlig ikke på 2086, den står og lyser som et juletre uansett...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cav A8m

Har hatt CavA8M og ting jeg vil gjøre andre obs. på:

1. Som mange andre eiere har erfart er at høyre kanal er det støy på. Sannsynligvis strømforsyningstøy. Er et lite sus i høyre kanal. Ikke spes. merkbar på avstand, med dog veldig irreterende.

2. Vanskelige å forstå seg på å sette up surround systemet da manualen er veldig tynn og dårlig forklarende! Veldig få knapper, knappene gikk om igjen i forskjellige instillinger noe som kan virke forvirrende..

3. Når man ser bilder av innmaten på ulike steder på nett og (sikkert på netthandelen) så blir du lurt da bildene viser ringekjerne transformator, noe det er garantert ikke er! Har selv åpnet og sett det. Sannsynlig da støyen kommer herfra.

4. Ser veldig kul og fett forsterker ved første eyekast men jeg får min del ble veldig lei av designet. Kjøleribbene virker mer som pynt får at den skal virke so "hign end".

5. MEN og merk dere men.. lyden er faktisk bra. Spilte rent og pent. fløyelsmykt, kanskje for mykt. Hadde NAD 216 før den, da syntes jeg den CAV spilte for pent i forhold. Bassen ble liksom mye "snillere". Kanskje noe av dynamikken ble borte og mere tam.. Så musikken mister litt av gløden syns nå jeg..

6. Detter er en 6.1, 2 front, 2 bak og 2 senter (en foran og en bak) + sub

Andre eiere må gjerne rette meg, men tror nok mange vil si seg enige.
    FOR når netthandelen begynte å selge dette så var det mange som prøvde å selge dette igjen videre etter en stund. Om de ville tjene noe ekstra på salget eller så var de ikke så fornøyd allikevel.
    Selv ville jeg ikke kjøpt. Da jeg syns jeg kan få bedre forsterker for pengene på bruktmarkedet. Jeg ga selv rundt 7500kr da jeg kjøpte min CAV A8M, og hadde den i 3-4 mnd. og såvidt brukt den..

Så de som fortsatt vil kjøpre, gjør gjerne det. Har dere en eldre forsterker godt under prisklassen til CAV så vil dere nok bli fornøyd. Men ikke TRO dere kan selge dette videre og tjene penger, da andre selger det alledere i bruktmarkedet med tap!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cav A8m

Nei! det går ikke å slå av displayet på CAV, heller ikke dimme den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •