Min erfaring med handel fra Fyndborsen.se - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer Terra-walker sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hubian
    a) Betaler du med kort, kan du regne dagens kurs + ca 1,5% som kortselskapene tar.
    Du bør snarest bytte kort

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20.April Fikk regning fra DHL på 25% MVA og 300,- tollgebyr. Alt i alt er jeg meget fornøyd med kjøpet, og sparte over 10 000 i forhold til veil. butikkpris i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    Sakset fra "Forskrift om fastsettelse av varers tollverdi" § 9 punkt 2.

"2. Tollverdien skal også omfatte:
    a) transportkostnaden for de innførte varer til innførselsstedet. Som innførselssted anses det tollsted eller den tollstasjon hvor varen er utlosset eller avlastet eller eventuelt det første tollsted eller den første tollstasjon hvor varen tidligere faktisk kunne ha vært utlosset eller avlastet;"

om dette er praksis er en annen sak, jeg har opplevd begge deler, men du bør hvertfall ta høyde for at du kan få mva på frakten...
    Bare en liten presisering: Dette gjelder hvis varens verdi eks. frakt overskrider 200,- Dersom verdien er under 200,- skal ikke frakt og ekspedisjonsgebyr legges til.

Ser ganske mange eksempler på at dette er ganske vanlig flere steder i verden på enkelte e-bay auksjoner. Det er ikke få feks. MP3 spillere som selges for 0.99 USD men med frakt og ekspedisjonsgebyr på feks. 50 USD.

Har bestillt en del fra Østen selv og da har det vært enkelt å gjøre det på denne måten. Sålenge fakturaens pålydende for selve varen er under 200,- NOK kan frakt og ekspedisjon godt være det dobbelte.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terra-walker
    Du bør snarest bytte kort
    >sorry for avsporing< Men til hvilket kort da? Finnes det noen enkel oversikt for å finne ut hvor mye de forskjellige kortselskapene stikker av med i omvekslingsgebyr?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare få ut litt irritasjon..

Dette gjelder ikke fyndbørsen da, men det udugelige fraktfirmaet de bruker, DHL.

Jeg bestilte en stk pioneer vsx-1015 på kvelden 15/5. Klokka 06.45 16/5 fikk jeg mail med sporingsnummer ra fyndbørsen, pakken skulle sendes den dagen.
    tidlig på morgenen 18/5 forlot pakken sverige. PÅ ettermiddagen 19/5 ringte jeg DHL i Norge, for å høre hvor pakken var, da sporingen kun fungerer i sverige.
    joda, pakken var kommet til Norge, men jeg måtte betale toll FØR jeg fikk den ut. "OK", sa jeg, "bare få betalingsinfo til deg, så ordner jeg det med en gang."
    "Nei, jeg har ikke tilgang til betalingsinfo, du må vente til du får regninga i posten" :shock:
    Dette var altså 19/5.

I går, 23/5 ringte plutselig DHL i trondheim. " vi har en pakke til deg.Den blir levert i morgen, vil du ha den levert på dagtid (9-15)eller kveldstid? jeg ville ha den på dagtid, siden jeg jobber natt.
    Klokka ble 16.30, ingen pakke hadde kommet.........................................
    Jeg ringte da til DHL, "pakken ligger her den. Er du hjemme på dagtid fredag?"
    JEg tenkte at jeg måtte få litt fart i rævva på den gjengen, så jeg svarte " nei, jeg reiser bort i natt, og blir borte 3 uker til 2 måneder".
    "øøhh...vent litt."
    *masse løping og bråkelyder*

"hallo? vi kjører den ut nå med en gang vi!"

Virka ikke som de hadde lyst til å beholde pakken min på lager i 2 måneder... :grin:

Sånn. da har jeg fått klaga litt, nå skal jeg sette meg på trappa og vente.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    JEg tenkte at jeg måtte få litt fart i rævva på den gjengen, så jeg svarte " nei, jeg reiser bort i natt, og blir borte 3 uker til 2 måneder".
    "øøhh...vent litt."
    *masse løping og bråkelyder*

"hallo? vi kjører den ut nå med en gang vi!"

Virka ikke som de hadde lyst til å beholde pakken min på lager i 2 måneder... :grin:
    Hehe... god ide, den taktikken skal jeg huske på. Firmaer som DHL har svært liten interesse å ha ting ståendes på lager...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok... jeg tenkte på å kjøpe noe fra fyndborsen.se - men jeg vet ikke helt... saken er nemlig den at jeg har en kamerat som bor i nord-sverige (jokkmokk), men han reiser hjemover 6.juni, så jeg lurer på om hvis jeg bestiller en vare derfra til 2000kr i løpet av dagen, vil den da rekke å komme frem til han innen den 6.juni mon tro? sett ut ifra at jeg betaler alt på forhånd, selvfølgelig. jeg får ikke noe mulighet til å hente varen fra svinesund eller andre steder, dessverre.

noen som vet noe mer om det her?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •