DVD spiller til 495.-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD spiller til 495.-

Lurer på å kjøpe en slik http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...3&p=33381&s=fp

Noen synspunkter på dette prod. Er det bortkasta penger?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virket ikke så gæærnt for meg ifølge det som står der da.

Hvis du er villig til å betale rundt 1.500 for en meget god DVD-spiller derimot, ville jeg anbefalt http://www.hifiklubben.no/show.php?f...duct=camdv57si som jeg akkurat har fått meg selv. Lydmessig og bildemessig er den helt upåklagelig og jeg er ikke annet enn fornøyd og faktisk litt overrasket over at den blant annet kan konkurrere godt med min kamerats Harman/Kardon DVD for 5000 kroner.

Mulig at det er et kupp da, men jeg ville satset på å hørt det fra noen som har erfaring med den og ikke jeg kanskje :P

Newcomer vg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv en Denver DVD på S-laget til 595,- Virker helt greit, og leser det meste. Brukbar kvalitet på bildene. Får ikke gjort så mye gæernt for så lite penger.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer med Eltax DV-100

Heisann!

Kjøpte en Eltax DV-100 på Komplett i sommer, til "Junior" (mao loftstua).

Har tidligere hatt litt av hvert av DVD, bl.a. en Teac DV-3000 (tror jeg den het), en Pioneer 454, og en Denon DVD-1600. Kjører nå HTPC "nede" i stua, så ingen DVD der Tilbake til Eltax'en

Lyden på DVD er helt upåklagelig, og bildet er rent og pent, lite artifacts. Kanskje litt snevert stereobilde ved bruk av innebygget AC3 dekoder og 5-1 utgang, men veldig bra til prisen!

Sammenliknet med andre "billig" spillere som Mustek (har testet 520 og 560), United osv, er dette en helt annen verden...

Spiller "alt" man stapper i den (bortsett fra divx), kan SPOLE i mp3-filer (langt fra alle som gjør), og ellers helt nice. Roterer og skalerer JPG bilder i ganske god hastighet (ikke mange sekundene å vente selv ved 6 megapixels bilder, og lynrask ved 2 megapix).

Eneste irriterende sak er at den kun viser 16 tegn av mp3-låtene på skjermen, men ikke noe major issue det, da

Kan definitivt anbefale den, om du ikke da har et hifi-anlegg til f.ex. 6k for forsterker og 20k for høyttalere... da blir det litt lite "match" om du skjønner hva jeg mener

Enjoy!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimi-spilleren til 499,- gir virkelig valuta for pengene også! Bildet er overraskende bra, men lyden faller igjennom. Dette løser man selvfølgelig med å bruke digital ut :-)

Det må være pinlig for enkelte produsenter at man faktisk kan gå og kjøpe seg en DVD spiller til under 500,- Folkespilleren! hehe... Nevnte jeg at den spiser ALT av formater også...?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke skjønne at disse spillerene kan brukes på en projector. Når dere sier at bildet er helt greit, så er vel det på max 32" widescreen? Jeg hadde en dvd spiller til 2500 og når jeg bytta til en dyrere (primare v25) så ble det mye bedre bilde.

Og hvordan i alverden takler disse spillerne vanlige cd plater? Det må da høres helt forferdeliog ut?

Beklager at jeg er litt skeptisk her nå, men jeg har ikke tro på at det blir et bilde som jeg kunne leve med

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke uttale meg om det, da jeg bruker HTPC på projektør. Men på en kurrant TV gav spilleren et flott bilde til 500,- iallefall. Og det er jo hele poenget også! Mye dvd for lite kronasje. Det er ikke alle som har mange 1000-lapper å bruke på dyre spillere, og da er det viktig å være klar over at man faktisk kan ta del i hjemmekino-opplevelser uten å være milionær.

Edit: Ang avspilling av cd-plater, så kan man som regel ta lyden over digitalutgangen, noe som løser problemet med den elendige analoge lyden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •