Slutt for Audiovector hos HFC - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 122
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Var det ikke Lyd&Bilde som kåret Mi3 avantgarde som en like god høyttaler som Dali sin toppmodell (som koster 20 000 mer). Priser er en merkelig greie...
    Tviler på at avantgarde kan hamle opp med megaline, for å si det sånn Ikke euphonia heller, men helicon kan dem sikkert gi en god match!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Harman
    Majesty, synes det er litt rart at du ikke tok de på cresco hvis du virkelig ville ha de høytalerne.
    Pengene kom jo. hadde kosta deg et par hundrelapper mer. å du hadde hatt de i stua di nå

Joda. Men det var litt diskusjon mellom de eldre her i huset om å gjøre det. Og jeg liker ikke sjøl å kjøpe noe uten å ha pengene!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    ...Var det ikke Lyd&Bilde som kåret Mi3 avantgarde som en like god høyttaler som Dali sin toppmodell (som koster 20 000 mer). Priser er en merkelig greie...
    Jeg må si at han/hun som har klart å sakt det er betalt eller på skikkelig ute å kjører!! Usaklig...

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Kilden min er mange år i bransjen både som heltid og deltidsansatt. Det er og en grunn til at Elkjøp selger Mission og Energy.. som de selv står for importen på. Og Dali/CW/B&W på klubben..

Smaken vår er delt, og det er veldig bra. Hadde vært kjipt om alle likte det samme.

Explorer er jo bare en modell.. den kan uansett ikke "stjele" alle kundene fra Mi3 til 14000 - Si6 arrete til 100k+

Men jeg syns grunnen til at AV selger dårlig kommer veldig godt frem i denne tråden.. Så fort prisene ble senket, slår folk til og kjøper. Altså er de for dyre iforhold til nytten en forbruker ser i de. Dessverre..
    Nå er vi nordmenn veldig flike til og kjøpe tilbudet og ikke produktet... Jeg tror at etter et par måneder hadde AV salget stabilisert seg, og man hadde ikke solgt mer, tatt prisen i betraktning.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Nå er vi nordmenn veldig flike til og kjøpe tilbudet og ikke produktet... Jeg tror at etter et par måneder hadde AV salget stabilisert seg, og man hadde ikke solgt mer, tatt prisen i betraktning.
    Fin teori.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    Snur vi opp ned på dette da, så kan vi jo si at dersom HFK hadde satt opp prisene på Gale høyttalere så hadde salget gått ned på kort sikt, men på lang sikt ville Gale solgt like mye igjen

Nei, nå er vi en smule off-topic her.. hva er egentlig topicen? hmm..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan nok Soundfre@k mye om, men er ikke dette egentlig snakk om produktets priselastisitet?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BTW: Hva gjør egentlig ML hos HFC-kjeden? http://www.hificenter.no/shop_item.c...08,133&id=1512

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo hatt ML leeenge...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Har aldri sett ML i sortimentet jeg da, men ( http://www.hificenter.no/shop.cfm?path=7,22 ). Skal de(re) slutte med ML også?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner til akkurat det paret siden det står i Molde. Har og lytta litt på de, nok til å skjønne at jeg ikke passer med elektrostat. Men gud så facinert første gangen jeg så de.

Såvidt jeg vet skal utstillingen selges, ikke fordi de skal slutte med ML men for å rydde. Hence "ryddesalg"..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Såvidt jeg vet skal utstillingen selges, ikke fordi de skal slutte med ML men for å rydde. Hence "ryddesalg"..
    For å kverrulere litt så ligger jo Audiovector også innunder kategorien "ryddesalg", og vi vet vel alle nå at de ikke blir i sortimentet til HFCK lenger....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd

Dette er litt synd for HFCK synes jeg. Virker som de tømmes for interressante produkter. Det er jo viktig at en butikk har alternativer for enhver smak, og det hadde de med AV og SA.
    Håper de får inn noe annet, men vet ikke hva det skal være.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ryddesalget på nettet over, men alle AV-produktene tilbys fortsatt til fullpris. Noen som vet hvorfor? Var det hele bare en stor bløff for å få tømt lageret...

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et par uker siden ( mens ryddesalget var i gang ) snakket jeg med en ansatt på HFCK i Trondheim, og han "hadde ikke hørt noe om at de skulle slutte med Audiovector" Ikke var han særlig intresert i å selge K-serie høyttalere heller...

"Disse levers ikke i Norge", "de låter ikke bra nok" ... bla bla bla.

Etter å ha vært innom butikken gangske mange ganger er jeg ærlig talt ikke særlig imponert over de ansatte på HFCK i Trondheim, de er generelt lite intresert i å selge noe som helst. (Bortsett fra den ene gangen jeg skulle ha en rimlig signalkabel, og en ansatt presterte å dra frem noe fra Nordost til flere tusen kroner, mulig at dette er en rimlig signalkabel for noen, men ikke meg! :-))

Andreas

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da er ryddesalget på nettet over, men alle AV-produktene tilbys fortsatt til fullpris. Noen som vet hvorfor? Var det hele bare en stor bløff for å få tømt lageret...
    Mine opplysninger kommer fra Anders Ertzeid, daglig leder i kjeden. Og han bekrefter at de skal slutte med Audiovector. Så da er det nok bare et tidsspørsmål før de fjernes fra nettsiden.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De skal nok slutte med AV ja, det fikk jo Anfield og jeg bekreftet av HFC i Oslo også forrige helg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector ligger fortsatt ute på sidene til HFC-kjeden. Har de ombestemt seg?

Ser også at HFC-kjeden nå selger Arcam. AV + Arcam er etter min mening en knall kombinasjon som HFC-kjeden absolutt burde satse på å kunne tilby sine kunder. :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bifaller det...;-)

Synes også det er litt rart. Prøvde å få tak i daglig leder i HFCK i går, men der er det tydeligvis påskeferie.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer det sikkert forslag om at jeg blir hengt på akershus festing og bannlyst fra forumet i all evighet, men personlig syntes jeg Audiovector er en kjedelig høyttaler. Jeg var på HFC i Oslo og hørte på et par Mi3 Signature til 28K, med en Hegel H4A effektforsterker til 40k. Pen lyd, men ingenting mer.

De fleste høyttalere har jo en eller annen form for lyd-signatur som folk faller for, men med Audiovector fikk jeg absolut ikke følelsen av noe som helst.

Jeg hadde med meg en Musical Fidelity effektforsterker til 17k som låt bedre enn Hegel sin til 40k, men allikevel ble det rett og slett litt tamt eller for nøytralt. Smaken er som baken osv... men jeg har følelsen av at SA evn. JBL selger bedre da de har en mer distingt lyd. Utseendet er også pent og nøytralt, men heller her ikke noe spesielt. (noen vil jo selvfølgelig ha det slik)

Majesty har jo et par Avantgarde til salgs på AVtorget, og jeg er på jakt etter nye høyttalere i den prisklassen. Veldig fristende å prøve disse, men jeg tviler på at jeg tør etter sist demo. Mulig Avantgarde er en helt annen verden enn Signatur, eller at på demoen min så bommet vi helt på forsterker-valg, men det hjelper ikke meg så mye (ei heller HFC).

Jeg tok meg en tur på Oslo Hifi-center... De selger også Audiovector, men anbefalte meg å prøve noe annet hvis jeg skal svi av så mye penger på en høyttaler... Etter noen runder med Audio Physic Tempo III skjønte jeg fort hva de mente.

Igjen, dette er bare min mening, men jeg tror dette henger sammen med at HFC selger dårlig med Audiovector.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •