Hvilke rettigheter har man?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke rettigheter har man?

Jeg ha kommet opp i en tvist.
    Jeg var inne på en web butikk hvor jeg fant noen høytalere jeg ville ha, prisen var grei og det sto opplyst at prisen gjaldt pr.par.
    Jeg bestilte høytalerne over mail hos min lokale forhandler da dette var enklere en via web.
    Alt i boks, helt til noen dager etter når jeg er inne på web igjen og ser at de har gjort om prisen til pr.stk.
    Dette vil si en prisøkning på 100% i forhold til hva som var opplyst på bestillingsdagen.

Har gjort gjeldende forhandler oppmerksom på problemstillingen og avventer svar, er det noen her som vet hvilke rettigheter jeg har her?

MVH

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du overhodet ikke kan dokumentere at det har stått per par og forhandler nekter for det er det vel lite å gjøre. Hvilke firma var det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du har bestill det via mail eller internett har du jo uansett 2 ukers angrerett...

Dani

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    hvis du overhodet ikke kan dokumentere at det har stått per par og forhandler nekter for det er det vel lite å gjøre. Hvilke firma var det?
    Forhandler er klar over at det sto pr.par i det tidsrom jeg bestilte, men fremstilte, det er det klarhet om.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du bestilt og fått ordrebekreftelse?

Markedsføringsloven sier så lenge det ikke er helt åpenbart at prisen er feil, slik som en bil til 300.000 er annonsert til 500,- kr så har kunden krav på prisen. Så ville du lage en sak ut av det ville du kunne få høytalerne til prisen, det tror jeg nok! Kjenner en som lagde bråk med en elkjøp butikk engang pga en pakkepris med tv,surround,bord til 5000,-. pakke skulle egentlig koste 15000,- han fikk alt for 5000 etter litt slåing i bordet med loven.

Newcomer darwin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samtidig så pleier forretninger (særlig nettbutikker) å ta forbehold om trykkfeil...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror egentlig du ikke kommer så langt. Du kan jo dra inn mf-loven, men det er nok greiest å bare avbestille hele greia og bestille et annet sted.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annonsen er i utgangspunktet et bindende tilbud som du kan akseptere og slik inngå en bindende avtale om kjøp. Unntak er dersom du forstod eller burde ha forstått at prisen var feil, eller det på en klar måte er tatt forbehold om trykkfeil e.l.

En annen sak er hva som kan bevises i ettertid dersom dere blir uenige om dette.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På interenettsidene står det ofte at de forbeholder seg rett å endre prisen uten forvarsel... Samtidig kan det hende at det var en trykkfeil osv. Det er veldig lite man kan gjør egentlig.

Den beste løsningen er vel å avbestille (14 dagers angrerett).
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo greit at de forandrer prisen, men de kan ikke forlange at folk som har bestilt varen skal betale den nye prisen.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet blir om de forandret prisen, eller kun var utydelige på at det faktisk gjaldt 1stk ht? Sto det pris pr.stk så har vel butikken sitt på det rene er jeg redd... Ellers så er jeg enig at butikken bør forsikre seg om at det er lett forståelig, bla ved at man setter minimumsbestilling på par. Jeg vil vel si at denne typen markedsføring er litt på kanten!

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •