infinity reference 31i

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy infinity reference 31i

jeg har et par infinity reference 31i som jeg har kjøpt brukte for ca et år siden. nå i helga merket jeg at det er kommet en skurrelyd i den ene av dem. det kan virke som om bassen er sprengt, noe som jeg ikke forstår siden forsterkeren min (denon dra-345r) bare er på ca 50w og høyttalerene er oppgitt til å tåle minst 100. er det mulig å få tak i en ny bass til min kjære høyttaler? hvor? evt. pris? håper på svar :wink:

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    søker du på infinity her så finner du kanskje en annen tråd om en som hadde problemer med bassene på sine kappa 9.2 husker ikke hvordan det gikk. ellers så finnes det folk som reparere elementer som kan muligens hjelpe deg. får du ikke hjelp av den andre tråden så send meg en pm og jeg skal se om jeg kan bidra mer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får deler til Infinity hos www.dalens.no

Relativt greie priser også. Hvis du ikke får tak i kan du jo alltids kjøpe mine høyttalere, de skal byttes ut med noe mindre, bruker dem som bakhøyttalere i et surroundoppsett.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    jeg har et par infinity reference 31i som jeg har kjøpt brukte for ca et år siden. nå i helga merket jeg at det er kommet en skurrelyd i den ene av dem. det kan virke som om bassen er sprengt, noe som jeg ikke forstår siden forsterkeren min (denon dra-345r) bare er på ca 50w og høyttalerene er oppgitt til å tåle minst 100. er det mulig å få tak i en ny bass til min kjære høyttaler? hvor? evt. pris? håper på svar :wink:
    Sikkert.. Men, husk: At en forsterker kun er på 50watt betyr ikke at man ikke kan sprenge en høyttaler. For det første: en billig forsterker leverer aldri 50watt. eller jo den gjør det, men det blir aldri skikkelig musikk av det. etter 15watt har det blitt mye forverngninger. og 30 så mye at
    det sjelden kan kalles for musikk.. den har problemer med å kontrollere elementene. Og det som kommer er i peaker som er kanskje på 100-150watt. Og elementet blir sveist...
    Kjøp en forsterker med litt mere kraft til neste gang:-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Sikkert.. Men, husk: At en forsterker kun er på 50watt betyr ikke at man ikke kan sprenge en høyttaler. For det første: en billig forsterker leverer aldri 50watt. eller jo den gjør det, men det blir aldri skikkelig musikk av det. etter 15watt har det blitt mye forverngninger. og 30 så mye at
    det sjelden kan kalles for musikk.. den har problemer med å kontrollere elementene. Og det som kommer er i peaker som er kanskje på 100-150watt. Og elementet blir sveist...
    Kjøp en forsterker med litt mere kraft til neste gang:-)
    Dette stemmer, men oftest er det diskanten som ryker først. Dette er antakelig det emnet det er vanskeligst å forklare noen. Det er ikke greit for "uinnvidde" å skjønne at en liten forsterker kan gjøre mer skade på en høyttaler enn en stor. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •