Erfaring med fra tyske nettbtikker ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med fra tyske nettbtikker ?

Heisann,
    Vurderer sterkt å kjøpe meg en Onkyo Receiver (TX-SR803) fra tyskland. (ca 13-14000,- i Norge, og 7000,- i Tyskland (-tysk mva + frakt). Problemet er at jeg ikke kan tysk og de sidene jeg har vært inne på har ingen engelsk versjon....

Vurderer å få den sendt til postkontoret i Strømstad. Vil da tysk mva på 16% automatisk bli trukket fra? Vil svensk moms bli lagt til? Har selvsagt tenkt å ta den over grensa til Norge uten fortolling....

Er det noen som har gode tips på tyske nettbtikker? Eller noen som har erfaring med dette selv?

Alternativt vurderer jeg å ta med meg en SR803 fra statene neste gang jeg er der (er der ganske ofte...). Kan få den for 750 USD = ca 5000,- og heller ta med en power converter i tillegg (ca 700-1000 kr). Noen synspunkter på dette?

Gidder ihvertfall ikke betale norsk blodpris, da kjøper jeg meg heller no kjipt Pioneer eller Yamaha..... no offense, hehe...

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som sagt i en annen tråd...sjekk ut forumet på prisjakt.nu. Der finnes en stor tråd med info og erfaringer vedrørende tyske nettbutikker.
    Såvidt jeg skjønner, betaler svenskene den prisen som står oppgitt, altså inklusiv 16% tysk mva. Ingen ekstra toll eller moms tilkommer.
    Vet også at det var en fyr på det forumet som kjøpte den 'digitale' H/K DPR2005 fra USA. Med omformer var det ingen problemer i det hele tatt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •