Er det noen her som kunne tenke seg å skrive litt om service i de forskjellige hifi butikkene? Jeg tenker da på de butikkene som har lokaler man kan besøke. Kanskje noen gidder å ta seg bryet å ta en runde og skrive en artikkel som kan postes på forumet. Hva synes Admin her om å lage en litt omfattende undersøkelse på dette? Det hadde vært fint med en guide i AV/Hifi-Jungelen der ute

Her er noen kriterier jeg er ute etter:

-Fikk du god hjelp til å finne det produktet som var det beste for deg (og ikke bare det beste for selgerens provisjon). Ikke noe særlig med en selger som presser på for at du skal kjøpe noe fortest mulig og som gjerne foreslår produkter som ligger litt over budsjettet ditt. Du får høre replikker som: "Jeg vet du har et budsjett på 10 000 men hvis du går opp til 11 000 så får du en mye bedre høyttaler, den har jeg nemlig den selv.

-Hadde selger gode kunskaper om de forskjellige produktene de hadde (og kanskje andre merker)

-Fikk du noe rabatt hvis du handlet mye der (ikke veldig viktig men litt prisavslag er alltid hyggelig)

-Og sist men ikke minst, hva slags inntrykk du satt igjen med etter at du hadde vært i butikken?
F.eks om du var der og så/hørte på litt forskjellig produkter og sa til selger at du vil tenke litt før du evt kjøper noe. Noen selgere blir nesten sure på deg hvis du ikke kjøper noe om de har hjulpet deg. Jeg skjønner at det kan være surt å bruke en halvtime på en som ikke kjøper noe, men man må jo forstå at om du skal bruke 10 000 kr på nye høyttalere vil du ikke bare ta de første du hører.

Selv om jeg gjerne skulle sett en egen butikkserviceguide på forumet er alle velkomne til å legge inn egne erfaringer.
For min del er jeg først og fremst ute etter erfaringer fra butikker i oslo/akershus, men bor du i andre deler av landet så må du gjerne legge inn kommentar. Det er sikkert andre som kan dra nytte av nettopp dine erfaringer