gir hi fi klubben prisavslag?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 110
    Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

gir hi fi klubben prisavslag?

dersom man handler for større summer på hi fi klubben,kan man da regne med litt rabbat? noen som har peiling?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    minimalt
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om brødsmuler...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte om avslag på Helicon 800(Drammen),men det var ikke mulig å gå ned en krone på prisen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte om å få med noen usle dempeputer til 298kr da jeg kjøpte mine Helicon 400 også, det var absolutt ikke mulig...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerg har handlet for ca 50 lapper der det siste året, har kanskje fått 500 kr i avslag på småtteri jeg skulle ha i tillegg. Prisen på allerede dyre produkter som de har størst fortjeneste på, virker det så og si umulig å gjøre noe med..

De sier jo selv at de har allerede billige priser med minimal fortjeneste pga ingen fordyrende mellomledd osv, men jeg tror de tjener ganske grovt på de dyreste produktene sine, så der burde det jo kunne være mulig med litt slingringsmonn for allerede gode kunder.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    De sier jo selv at de har allerede billige priser med minimal fortjeneste pga ingen fordyrende mellomledd osv, men jeg tror de tjener ganske grovt på de dyreste produktene sine, så der burde det jo kunne være mulig med litt slingringsmonn for allerede gode kunder.
    Vel... om de er billigst på noen produkter vet vi heller ikke så lenge de er enerådene på disse! De selger produkter som ingen andre selger! Har handlet på HI-FI klubben i mange år, men har i senere tid oppdaget andre som gir mer tilbud og rom for diskusjon, som er en fordel for meg.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben suger på pris..Uansett hvor mye du handler slår de ikke av en krone..Hadde flere butikker hatt de samme varene som dem hadde jeg heller dratt til de...
    De må jo tjene noe helt villt på ting når de er eneimportør av det meste de selger..=(
    Hadde jo ikke skadet at noe kunne komme kunden til gode..;o)

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Ingen fordyrende mellomledd" er ikke nødvendigvis kundens fordel. Hi-Fi klubben er absolutt ikke noe Dell i så måte. Prisene står pal og det er omtrent umulig å hente noe rabatt der.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - jeg har gitt opp å be om rabatter på hifi-klubben..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe de tjener spesielt godt på så er det dali, selvom dali produkter er blant de produktene i sortimentet til hifi-klubben som går for å gi mye for pengene. Spesielt de litt dyrere seriene til dali er det nok stor fortjeneste på.

Lageret til Dali-fabrikken og hovedlageret til hifi-klubben i danmark er en og samme bygning..

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg handler selv fint lite på HiFi-klubben, så har ikke stor personlig fustrasjon med dette eller vet veldig mye om hvordan prisene deres ligger, men jeg stusser litt på oppfatningen om at "får man rabatt, gjør man en god handel". Villedende pris er jo en standardfrase i HiFi-verdenen, og om man får 23% rabatt på en pris som i utgangspunktet var 30% for høy, så er man faktisk like langt Det burde jo være hva man får for en gitt mengde kroner som er relevant og ikke hvor mye rabatt man klarer å forhandle seg frem til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Det burde jo være hva man får for en gitt mengde kroner som er relevant og ikke hvor mye rabatt man klarer å forhandle seg frem til.
    Sant det, og hifi-klubben er garantert ikke verst i klassen. Spesielt de billigere produktene som selges i store kvantum er nok temmelig tynet på pris og gir mye for pengene. Enkelte produkter flyr jo ut av butikkene i ren elkjøp-stil, som f. eks de billigeste dvd-spillere og receiverne fra denon og de billigste høyttalerseriene til b&w og dali samt alt fra cerwin-vega. (Til min store skuffelse er nå hele 2. etasje på HFK drammen blitt dedikert til cerwin-vega..her stod det tidligere skikkelige high-end oppsett, men det er vel kanskje ikke der pengene ligger.)

De henter dog store fortjenester på de dyre produktene, og her burde det være mulig å hente noe rabatt og ekstra service når man handler en hel masse for å opprettholde gode kundeforhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Tja, jeg handler selv fint lite på HiFi-klubben, så har ikke stor personlig fustrasjon med dette eller vet veldig mye om hvordan prisene deres ligger, men jeg stusser litt på oppfatningen om at "får man rabatt, gjør man en god handel". Villedende pris er jo en standardfrase i HiFi-verdenen, og om man får 23% rabatt på en pris som i utgangspunktet var 30% for høy, så er man faktisk like langt Det burde jo være hva man får for en gitt mengde kroner som er relevant og ikke hvor mye rabatt man klarer å forhandle seg frem til.
    Er i grunn enig med deg nb... men riktig pris på et produkt er ikke så lett for oss kjøpere å vite... tror de fleste tar utgangspungt i veiledene pris og en personlig vurdering hvor godt produktet er! Personlig, hvis jeg får rabatter og avslag som kommer jeg tilbake for å handle hvis de har det rette produktet for meg...!

Åssen Hi-fi klubben opperer i forholdet til det vet jeg ikke, men jeg har ikke fått noe avslag.... betyr lite noe det fins "haugevis" med andre forhandlere...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo mange av produktene til hifi-klubben forbasket gode da, og ettersom de er enerådende på flesteparten har man ikke noe særlig valg..

Forøvrig synes jeg hifi-klubben er den mest interessante og forlokkende hifi/hjemmekino-forhandleren i norge pga nettopp sortimentet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt uten tanke på hvorvidt produktene hos hifi-klubben er "riktig" priset i utgangspunktet: jeg har faktisk litt sans for denne praksisen. Jeg synes hvordan enkelte andre driver er verre og mer "uredelig".

Jeg leser blant annet om Hi-Fi Huset og avslag de åpenbart er villige til å gi (og så det er sagt: dette er skrevet av en meget fornøyd eier av produkter det er snakk om), en praksis som for meg fremstår som ren basarvirksomhet og tenderende mot useriøst. I tillegg kan jeg ikke forstå annet enn at det er dum forretningspraksis. Om jeg har f.eks. 30.000,- tilgjengelig til et sett med høytalere, og tar en sonderingsrunde på nettet - så vil jeg eliminere f.eks. Electra 936 siden de fremstår priset til 39.000,- Vel, i praksis tyder mye på at det ikke er noe problem å prute ned disse til den summen jeg har tilgjengelig, og hvordan skal man vite det når man surfer mer eller mindre tilfeldig rundt? Slik praksis er, på godt og vondt, ikke helt vanlig her til lands (vi snakker her om mange prosent).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-huset i bærum har vel etter hvert fått rykte på seg for å gi halv pris bare du kommer inn døra

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en Denon DVD 1920, og måtte krangle meg til å få gjort den sonefri gratis.
    De mente det kostet 300,- å gjøre det.
    Hårreisende sa jeg, det er jo bare å sette i en cd, og la den surre og gå litt..

Etter litt omtanke så gikk det med på det - men det var så vidt.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-huset i bærum har vel etter hvert fått rykte på seg for å gi halv pris bare du kommer inn døra
    Håper de ikke leser dette!! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig synes jeg hifi-klubben er den mest interessante og forlokkende hifi/hjemmekino-forhandleren i norge pga nettopp sortimentet.
    Det er akkuratt det. De har et bredt spekter med gode produkter og det er derfor kundene kommer igjen, og det vet vel hi-fi klubben veldig godt. Det er heller ikke noe i veien med å handle der.... Har handlet der i mange år jeg!

Hi-fi klubben skal jo tjene penger de også.... som alle andre!

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •