gir hi fi klubben prisavslag? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 110 av 110
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok det er NAD Peter Lyngdorf har sine røtter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "DALI står for Danish Audiophile Loudspeaker Industries, og ble grunnlagt i 1983 av Peter Lyngdorf som også er Hi-Fi Klubbens grunnlegger. Det er et svært nært samarbeid mellom disse to bedriftene, og DALI kan på mange måter sees på som Hi-Fi Klubbens egen høyttalerprodusent."

Tatt fra HFK's egne sider. Lav avanse? Neppe...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men Value for money?? JA....

Så ser ikke noe problem

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    men Value for money?? JA....

Så ser ikke noe problem
    Neida, det er greit at dali generelt går for å gi mye for pengene, men poenget er at HFK nekter å gi rabatter selv ved store kjøp av dyre produkter, også dali som de har stor avanse på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bør vi jo ikke synse for mye, men så lenge de pengene jeg bruker skaffer meg den opplevelsen jeg vil ha, så er det smålig å klage..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er klart jeg har et ønske om å få alt jeg vil til den rimeligste prisen. Så lenge det er någenlunde konsekvent, så synes jeg det er fair. Klart alltids noen som har bedre kontakter enn andre, men med tanke på det store kvantum HFK har, tror jeg de behandler likt i 97% av tilfellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Ja, det er klart jeg har et ønske om å få alt jeg vil til den rimeligste prisen. Så lenge det er någenlunde konsekvent, så synes jeg det er fair. Klart alltids noen som har bedre kontakter enn andre, men med tanke på det store kvantum HFK har, tror jeg de behandler likt i 97% av tilfellene.
    At det er fair skal jeg være helt enig i. Men om det er god forretningsskikk er en helt annen sak. Når du først slenger opp en god bunke sedler, forventer du noe ekstra. Alle andre har jo tydeligvis ingen problemer på dette feltet...Klart man kan gå til andre aktører, men å ruge på prisene fordi de er alene om agenturet på div. merker finner jeg svært smålig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge alle får den samme prisen, ser jeg ikke problemet..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvantumsrabatt bør være gjeldende i en viss grad. Når jeg sparer mer og bruker mer bør jeg også få mer for pengene enn en som kun kjøper det ene produktet. Hva tror dere HFK hadde selv sagt om de doblet antallet høytalere kjøpt fra B&W og de fikk samme pris? Da hadde du ikke kjøpt noe overhodet. Og om B&W da hadde kalt de smålige hadde HFK garantert ledd de opp i trynet.

Når de selv forlanger å få bedre pris på større kjøp så må sluttkjøper også få det. Det er også noe som heter respekt for sine kunder. Holder de på slik for lenge går folk andre steder. Spesielt nå når folk begynner å oppdage at mer "kommersielle" merker som Pioneer f.ex ikke står noe tilbake for kvailteten i nevnte Denon.

Spør du meg er Dali til en viss grad overpriset. Det er ikke noe problem å finne bedre høytalere til lavere pris. Men at de er gode og at det finnes dårligere pris/kvalitet eksempler er det ingen tvil om.

Men fra et forretningsmessig syn står det jo stil av at HFK har klart å skape et psykisk preg av høyere kvalitet på sine til en viss grad beskyttede produkter sammenlignet med andre som er mer utsatt for konkurranse og prisfall. Dette i tillegg til at el bransjen jo er den som har størst prisras og er mest konkurranseutsatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster litt å være kar.