gir hi fi klubben prisavslag? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 110
    Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Noe billigere i tyskland da. Denon
    Blir rundt 1500 kr billigere med denne
    Jeg har sjekket Denon priser i Holland - de er faktisk høyere der enn her på berget. Så - bildet er ikke entydig.
    Men - som i all annen forretningsdrift gir høyt volum bedre priser. Da er det komplett uforståelig at kunder som ønsker å handle for 50 - 70 KNOK (som meg selv) ikke kan få ett øre i rabatt. Da velger man (gjerne) andre kilder for sine innkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kamerat av meg kjøpte en Thule forforsterker hos Hifiklubben.
    Denne var demobrukt, og de skulle ha 20 000 for en i utgangspunktet. Etter mye frem og tilbake ble denne solgt til 17 000. Med andre ord en meget fin rabatt. Begrunnelsen var at de hadde alt for mange dyre demoprodukter inne, og ville ikke binde alle pengene i butikken.
    Det verste med hele saken er at han kom rett hjem til meg med den og koblet den til ZapPulsen min. Nå har jeg lyst til å slenge min egen Yamaha rx-v750 i søpla, for WOW, det blei stor forskjell.
    Velvel det var en digresjon. Poenget er at det går å prute hos Hifiklubben også.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man da kan gjøre hvis man er misfornøyd med rabattpolitikken til HFK, er da å slutte å handle hos de.
    BINGO!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    går det ann??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    elkjøp tjener lite på brunevarer i forhold til hifiklubben. ingen slår elkjøp på pris, f.eks fordi mange varer selges nesten med tap...
    Hva menes med "nesten med tap"?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lambc
    Kamerat av meg kjøpte en Thule forforsterker hos Hifiklubben.
    Denne var demobrukt, og de skulle ha 20 000 for en i utgangspunktet. Etter mye frem og tilbake ble denne solgt til 17 000. Med andre ord en meget fin rabatt. Begrunnelsen var at de hadde alt for mange dyre demoprodukter inne, og ville ikke binde alle pengene i butikken.
    Det verste med hele saken er at han kom rett hjem til meg med den og koblet den til ZapPulsen min. Nå har jeg lyst til å slenge min egen Yamaha rx-v750 i søpla, for WOW, det blei stor forskjell.
    Velvel det var en digresjon. Poenget er at det går å prute hos Hifiklubben også.
    3000 kr avslag på en demobrukt vare som i utgangspunktet koster 20000,- vil jeg påstå er et dårlig tilbud. Nærmere halv pris hadde hørtes mer fornuftig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    3000 kr avslag på en demobrukt vare som i utgangspunktet koster 20000,- vil jeg påstå er et dårlig tilbud. Nærmere halv pris hadde hørtes mer fornuftig ut.
    Er enig i at avslaget ikke var veldig bra, men jeg synes du tar i voldsomt når du sier "nærmere halv pris".

Hva mener du en ett år gammelt komponent rimelig kan omsettes for på bruktmarkedet? To år gammel?

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Det spørs. Krever de deg for 16% tysk moms, og så 25% norsk moms når den ankommer Norge er man like langt.. Og det blir fort mange hundrelapper for 20kg frakt. Da er etter min mening en eventuell fortjeneste spist opp.. Eller du ender med å faktisk betale mer. Kjipt den dagen noe går i stykker også..
    Kommer ann på hvordan man gjør det. Har bestilt til folk jeg kjenner i Tyskland, så har de bare tatt det med til Norge. (Ganske mange norske som studerer i Tyskland) Har ikke kostet en krone mer enn det som står som pris på siden
    Bare et tips...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet for rundt 70 000 hos HFK gjennom tidene og aldri fått rabatt. Har foreslått til de at det hadde vært en ide med en slags VIP ordning. Med det mener jeg at man fikk gradvis mer rabatt jo mer man handlet.(opp til en maks grense) Alle kjøp blir jo registrert slik at det hadde vært enkelt å holde orden på systemet.
    Feks viss du handler for over 30 000 så får du feks 5% rabatt på alt man kjøper mellom den og neste grense. Neste grense kan feks være på 50 000 osv...... :-P :-P
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det blir bak mål. En kunde skal få akkurat den samme servicen uansett hva han eller hun handler. Og forskjellsbehandle kunder på grunnlag av hva man kjøper er feil.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? Mener du det er ille å belønne trofaste kunder?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med min tidligere påstand om at HFK sitt utstyr får for gode score i alle tester? De opererer med listepris = gatepris. Alle andre har gatepris = listepris x 0,8 eller bedre.
    Da vil jeg påstå at HFK's produkter ikke holder de kriterier som lovt i markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var er det viktigste ?
    Rabatt på kjøp eller riktig pris på kjøp ?

Hva er et stort kjøp ? Et hifi anlegg ? To hifi anlegg ? tre ?

Så lenge du er villig til å betale det det koster og kommer tilbake som kunde igjen og igjen må de jo gjøre noe riktig ?

Jeg synes det er godt å ha et sted å handle som man vet vil være der neste gang du trenger noe. Og de er ganske flinke til å lagerføre produkter i motsetning til veldi mange andre.

Men billige er de nok ikke. Men det viktigte er at prisen er " riktig "

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Podspeakers Minipod i forrige uke. De koster 4495,- Hadde lyst til å betale litt mindre.... Gikk først til Hifi-klubben på Grensen, sa at jeg kunne betale 4000 kr, de sa blankt nei... Gikk så til Hifi-klubben på Torshov og de sa ja! Jeg fikk de for 4000,-

500 kr spart ved å prute litt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Vel produktet koster 28 000 nytt. 20 000 va rutgangspunktet på demovaren :-)
    Det er en 350 ett eller annet.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lambc
    Vel produktet koster 28 000 nytt. 20 000 va rutgangspunktet på demovaren :-)
    Det er en 350 ett eller annet.
    Da stiller jo saken seg helt annerledes. Det var nok et betydelig bedre kjøp en først antatt

HFK pleier faktisk å ha ganske gode tilbud på sine demobrukte varer.

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hvor mye kostet thule-forsterkeren da?? I en butikk i Sarpsborg fikk jeg 20% rabatt av en pakke til 6400,- det er litt bedre en en kabel til 300,-
    Fikk avslag der også
    25% på den for å være nøyaktig.
    Så kan mildt sagt ikke klage.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er enklere å få rabatt i de HFK butikkene som er franchise enn de som er eid av HFK selv.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvem som er franchise da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere ting jeg synes er litt morsomt og gjør meg litt undrende når jeg leser denne tråden.

For det første virker folk veldig trofaste ovenfor HFK til tross for at mange virker negative til at de ikke får noe tilbake for å være trofaste og gode kunder hos HFK.

For det andre gjør det jo ikke saken bedre at HFK er eneimportør i norden og også eier flere av de største merkene sine. Hvis jeg ikke tar feil eier de jo blandt annet Dali og NAD for å nevne noen samt er ene importør av en drøss av sine andre merker.

For det tredje har jeg opp igjennom tiden kjent endel folk som har jobbet på HFK blandt annet en avdelingsleder på østlandet. Det de kunne fortelle om inntjening på de produkter de har ville fått enhver annen kjedeledelse til å bryte ut i heftig orgasme umiddelbart. Selgerne får også banket inn hvordan de skal ro seg rundt spørsmål om rabatt og lignende. Man kan jo si det slik at de tall jeg har fått oppgitt er på ca 2 til 3 ganger høyere enn snitt inntjeningen ved veiledende pris en lavpriskjede som elkjøp/expert/lefdal har og som de så å si bestandig havner under pluss evt rabatter.

Man må vel konkludere at de har vært flinke til å bygge opp merkene sine som mer høyerestående enn de merkene som er mer konkurranse utsatt gjennom egne kampanjer og sverting ved å delvis prate negativt om merker som pioneer og sony for å nevne noen. Dette kan jeg selv huske fra noen år tilbake. Vi prater ikke "fy **** for noen dritgreier de greiene der er altså" men heller "de lager jo greie produkter, men ikke akkurat hifi".

I tillegg ved å gi intrykk av høyere kvalitet og mer høyverdige produkter har de konsekvent nektet å gi noen tilbud. Er jo bare å se på de såkalte pakketilbudene deres og regne opp totalprisen så ender du enten opp på den samme prisen eller at du kanskje sparer et par hundre kroner på flerfoldig tusen brukt.

Nå er det selvsagt ikke ulovlig å tjene penger. Men faktum er det at HFK bør be hver kveld om at folk oppdager hvor mye annet som finnes her i verden som er mye lettere å få en "bedre" pris på.

Og til slutt, en demomodell bør man få til innkjøpspris mener nå jeg. Slik har vi gjort det i så å si alle butikker jeg har jobbet i. Spesielt om man trenger plassen.

Ellers kan det være interessant at Denon som er et av de merkene de tjener mest på og som de har kontroll på i norden og delvis i europa prismessig pga hard priskontroll (se på prisene utenfor europa og man skjønner hva jeg prater om) er at Denon er eid og bygget av Hitachi

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •