gir hi fi klubben prisavslag? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 110
    Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    HFK skal ha kreditt for det de gjør, glemte selvfølgelig at jeg har fått gjort to dvd-spillere sonefrie der uten å betale noe. Det kommer nok litt ann på hvem man snakker med, og om man har fått opprettet noe "forhold" til vedkommende.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes egentlig det er Hifi klubben som gjørt tingene rundt pris på den riktige måten, mens de Hifi butikkene som oppererer med veiledende (villedende) priser, rabatter og pruttings monn, gjør at de kundene som ikke liker å prutte fort kan komme dårligere ut, og gjør konkurangsen og pris på sammenlignbare varer veldig lite oversiktllig.

De eneste "rabbatene" jeg kan huske å ha sett på Hifiklubben, er enkelte nye produkter det kjøres en kampanje på, og at de opplyser om at de kjører dagspriser for enkelte produkter, og rest lager salg av de forskjellige demo produkter osv. Hifi klubben begynnte vel egenlig med en slik sann og upruttbar måte å sette prisene på, nettop fordi de ikke ville ha en slik prisvilledning som mange andre i brangsjen drev med.

Må ellers tilstå at HIFI klubben i dag, oppfatter jeg som noe helt annet enn den Hifiklubben jeg har kjøpt varer av tidligere. Hvis jeg har oppfattet det riktig, var den avdelingen som ble startet i Grimstad en gang på 80 tallet (tror jeg det var), den første HIFIKlubben som ble etablert her i landet, og den gangen var det meget gunstige priser hvis man sammenlignet med tilsvarende produkter. Den gangen var nok de som stod i butikken litt nærmere der besluttningene og pris nivå ble fattet, og bestod av "voksene folk" med lang HIFI erfaring og en brennende interesse av at kundene skulle oppleve den samme lydkvaliteten på hjemmebane.

Opplevde blandt annet at man ikke fikk et direkte prisavslag på de allerede meget prisgunstige produktene, men fikk veldig gode priser på f.eks kabler og annet tilbehør hvis man kjøpte eller tidligere hadde hjøpte for noen tusen....

Har inntrykk av at Hifiklubben nå består av flere enkeltstående butikker med mer eller mindre kompetente deltids ansatte selgere, som ikke har noe særlig myndighet til å ta besluttninger til å få pengene til kunden til å strekke til hvis man kjøper et komplett anlegg og ikke hadde akkurat råd til den riktige kvaliteten på interconnekt kabelene. Anbefalingen om å bruke 20% av prisen på resen av anlegget til kabler, kan vel tolkes både som et ønske om å hjelpe kunden til en bedre lydkvalitet for utstyret, men mistenker er mer for å få kunden til å bruke mer penger på slike varer med høy avangse.

Hifi klubben har vel blitt litt mer "Elkøpifiserte" med årene, men synes det er godt de har holdt fast på sin måte å fastsettet gode og ganske stabile priser på, da blir det fort litt mer oversiktlig, og kanskje litt mer rettferdig kundene i mellom og ikke så surt hvis varen man kjøpte den ene uken koster det halve den neste.

Når det gjelder å gjøre en DVD spiller sonefri så er det i enkelte tilfeller bare å "boote" den opp på en dataplate som gjør denne jobben, men tar man med at enkelte slike firmware oppdateringer kan bli misslykkede så man må jobbe litt for å få den i gang igjen, så er det kankje greit å betale litt for at de gjør det i butikken, selv om jeg er enig i at kanskje er 300kr er litt i drøyeste laget.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For den vanlige mannen i gata har jeg sjelden eller aldri hørt at HFK gir noen rabatt. Når det er sagt så har jeg fra tid til annen lurt på hva de har å gå på. F.eks B&W N803 ble solgt til ansatte med nær 50% avslag. Om de nye B&W seriene kan selges med samme avslag til ansatte vet jeg ikke.

Som med så mye annet her i verden er det ikke summen du legger igjen men hvem du er som gir avslag i prisen. For en tid tilbake kjente jeg igjen en av byens pengesterke menn foran meg i køen i en av HFKs butikker, han fikk 30% avslag på sekundet når han spurte.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart at det er viktig å ikke se seg blind på førpris,og heller vurdere hva en får igjen for pengene.

Det er en ting jeg finner underlig,HiFi Center Kjeden kan gi gode avslag på tungt utstyr,de er også importør og selger direkte til kunde,mens kommer man til HiFiklubben trekker de bare på skuldrene og mumler noe om "ingen fordyrende mellomledd".

mvh
    H.Andlerikke Påhkmer

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK har jo alltid hatt denne praksisen om at det ikke er rom for pruting fordi produkene allerede er så billige :roll:
    Jeg for min del velger å boikotte HFK pga. deres måte å drive butikk på.
    HFK`s fortjeneste er nok akkurat den samme som andre hi-fi pushere og med tanke på hvor mye ventetid og den generelle dårlige servicen i butikkene ser jeg ingen grunn til å handle der.
    At folk flamer hifihuset synes jeg er litt dårlig gjort, men skjønner at deres pris praksis kan virke litt uortodoks...
    Men dere må huske at hifihuset baserer mye av driften sin på trade inn og salg av brukte varer, regnestykket som viser hva du faktisk betaler blir derfor litt uoversiktlig. Men man får ihvertfall intrykk av at de genuint ønsker å ha deg som kunde.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke handlet veldig mye i butikker, men når jeg bestemte meg for å legge litt kronasje i et stereoanlegg hjemme, så var jeg rundt på de aller fleste butikkene i Oslo som jeg fant interessante. Med et par hederlige unntak, satt jeg veldig klart igjen med en følelse av at "nå er det noen som virkelig prøver å skru meg her", det ble gitt rabatter over en lav sko, hva noe skulle koste avhang fullstendig av hvem man snakket med i butikken, enkelte mente jeg måtte være komplett idiot for å vurdere de og de produktene (som de da ikke solgte selv) osv, osv. Men de ansatte var ivrige og enkelte svært serviceinnstillte, det skal de i alle fall ha. Men i det hele finner jeg forretningspraksisen enkelte steder merkelig, for å si det mildt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet for 30 000 cash kontant, fikk noe avslag på kabler det var alt. Kjenner også en kompis som handlet for 70 000 cash kontant, fikk litt avslag på kabler han også, men ikke noe mere.
    Kjenner også en som etter dette har startet å jobbe på hifi center kjeden, han sa det at dersom noen hadde handlet for 70 000 der, så hadde nok vedkommende hentet en grei rabatt.

Når en kan prute ned en tv på expert eller elkjøp , mener jeg det også burde være rom for å i alle fall få et lite prisavslag på hifiklubben. Tipper de har en grei avanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det er en ting jeg finner underlig,HiFi Center Kjeden kan gi gode avslag på tungt utstyr,de er også importør og selger direkte til kunde,mens kommer man til HiFiklubben trekker de bare på skuldrene og mumler noe om "ingen fordyrende mellomledd".
    Her må man lese gjennom linjene hva HFK egentlig mener - og det er vel "ingen fordyrende mellomledd FOR OSS", dvs. de sitter igjen med en helt sinnsvak avanse, og vi får et produkt som egentlig burde vært billigere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    ...For en tid tilbake kjente jeg igjen en av byens pengesterke menn foran meg i køen i en av HFKs butikker, han fikk 30% avslag på sekundet når han spurte.
    Den første tjente millionen, er alltid den vanskeligste.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener å ha lest at Thompsen netket å selge tver til de mer fordi de mante at de solgte de for billige. mener også å ha hørt at når hfk har tatt over nye merker har prisen falt betydelig (dette sto i hfk sitt blad vell å merke).

på en annen side har vell hfk gått veldig bort fra det orginale konseptet.
    ifølge min far (han kjøpte annlegg på hfk når jeg var 3 eller noe) så var hik før bare oppe noen timer i uken, hadde ikke noe reklame og opperert omtrent kun ut av lageret eller noe. nå har hfk til og med en egen buss her i bergen!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er litt overrasket over all synsingen i denne tråden om avanser i HFK. Jeg kan si så mye at noen av dere viser at dere ikke har noen kjennskap til HFKs avanser i det hele tatt. Jeg høres kanskje bombastisk ut nå, men jeg har jobbet i HFK i 12år så jeg kjenner prisingen ganske godt

Og du som sammenlikner med Dell som prisdrivende, vel lengre fra målskiven kan du vel ikke komme Har jobbet i DELL også og kjenner deres prisings strategier og de er IKKE billig om du ikke kjøper basis modellene deres. PS skal du kjøpe DELL så kjøp dette før Januar er omme, for da er DELLs finansielle år omme og prisene komme rtil å gå opp igjen fordi de nå selger så mange enheter som mulig for å øke aksjekursen for sine eiere før årslutt

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man monopol på merker trenger man ikke og gi kundene sine rabatter. Har man konkurranse på merkene må man gi den beste prisen. Gjør man ikke det mister man kunden til en annen butikk, som selger det samme merke og har gitt kunden en bedre pris...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Må si jeg er litt overrasket over all synsingen i denne tråden om avanser i HFK. Jeg kan si så mye at noen av dere viser at dere ikke har noen kjennskap til HFKs avanser i det hele tatt. Jeg høres kanskje bombastisk ut nå, men jeg har jobbet i HFK i 12år så jeg kjenner prisingen ganske godt

Og du som sammenlikner med Dell som prisdrivende, vel lengre fra målskiven kan du vel ikke komme Har jobbet i DELL også og kjenner deres prisings strategier og de er IKKE billig om du ikke kjøper basis modellene deres. PS skal du kjøpe DELL så kjøp dette før Januar er omme, for da er DELLs finansielle år omme og prisene komme rtil å gå opp igjen fordi de nå selger så mange enheter som mulig for å øke aksjekursen for sine eiere før årslutt

Dette dreier seg ikke om Dell, som jeg synes fungerer meget bra, men om FHK, som du tilfeldigvis roser opp i skyene!! (rart!!) Jeg har handlet en del i denne klubben, men aldrig fått så mye som en krone i rabatt.. Det er ganske sprøtt, spesielt når en kan handle i elkjøp å få prutet på nesten alle produkter...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer seasupplies sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta å forsvare klubben litt jeg.
    På mitt siste kjøp, som var en thule forsterter fikk jeg med taralabs TARA LABS Omni 3 Kabel til 300 kroner.
    Så må si meg meget fornøyd med kjøpet.

:-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av seasupplies
    Skal ta å forsvare klubben litt jeg.
    På mitt siste kjøp, som var en thule forsterter fikk jeg med taralabs TARA LABS Omni 3 Kabel til 300 kroner.
    Så må si meg meget fornøyd med kjøpet.

:-D

Hvor mye kostet thule-forsterkeren da?? I en butikk i Sarpsborg fikk jeg 20% rabatt av en pakke til 6400,- det er litt bedre en en kabel til 300,-
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fått ganske bra rabatt på HFK, samt gjort dvd-spillere sonefrie, software-oppgradert.
    Kjøpte f.eks 5 pakker soundcare til bakhøyttalerene og den gamle subben min, og da fikk jeg en av de gratis. Når jeg har kjøpt mer eller mindre komplette anlegg der har jeg fått et prosentavslag, som jeg må si jeg har vært fornøyd med!
    Men det kommer veldig ann på hvilken HFK butikk man handler i..Var litt rundtomkring før siste storhandel, og pristilbudene varierte kraftig for å si det mildt..

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Dette dreier seg ikke om Dell, som jeg synes fungerer meget bra, men om FHK, som du tilfeldigvis roser opp i skyene!! (rart!!) Jeg har handlet en del i denne klubben, men aldrig fått så mye som en krone i rabatt.. Det er ganske sprøtt, spesielt når en kan handle i elkjøp å få prutet på nesten alle produkter...
    DELL ble trukket frem som en prispresser i et innlegg, derav min kommentar om at dette i de fleste tilfeller ikke stemmer IMO.
    Angående HFK og meg og mine roser så kan jeg ikke se av mitt innlegg at jeg roser dem(?). Jeg konstatere bare at mine 12 års erfaring i HFK ikke er lik med det mange mener er fakta om HFKs avanser. Hvis du tar en titt i signaturen min så ser du også at jeg har handlet minimalt der. Og jeg jobber der ikke mer, bare for å oppklare det.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    DELL ble trukket frem som en prispresser i et innlegg, derav min kommentar om at dette i de fleste tilfeller ikke stemmer IMO.
    Angående HFK og meg og mine roser så kan jeg ikke se av mitt innlegg at jeg roser dem(?). Jeg konstatere bare at mine 12 års erfaring i HFK ikke er lik med det mange mener er fakta om HFKs avanser. Hvis du tar en titt i signaturen min så ser du også at jeg har handlet minimalt der. Og jeg jobber der ikke mer, bare for å oppklare det.

Men hvis du har jobbet der i 12 år, så er det kanskje ikke rart at hvis du handler der så hadde du fått "litt" mer rabatt en oss andre...

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper klubben har 40% i avanse på de ganske dyre varene og litt mindre på de rimelige.

uansett så synes jeg klubben har generelt gode produkter,med ikke fullt så gode ansatte. selvfølgelig, enkelte vet hva de driver med og er hyggelige og service innstilte,men veldig langt ifra alle.
    snakket med en i betjeningen angående en tact effektforsterker og spurte pent om det var mulig å få litt i rabatt,selvfølgelig kunne jeg ikke det så kjøp hos hifiklubben er uaktuelt nå når jeg planlegger effekt forsterker kjøp.

blir nok service avdelingen hvor man får god rabbat bare man snakker med den riktige selgern.

Active
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    438
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet litt hos HiFi-klubben og de gir minimalt med rabatter.
    På den ene siden synes jeg det er bra og tillitsvekkende.

Brente vel av rundt 60K eller så på anlegg og etter å ha vaset rundt i diverse butikker var inntrykket særdeles dårlig.
    Hvor seriøst drives det når utsalgsprisen kan senkes med 30% omtrent helt uten videre? Eller nærmere 50%.
    Spesielt kabler er det jo latterlig med. Dem kan de jo plutselig selge til 1/3 av prisen.
    Da er det noe feil med den opprinnelige prisen.

Det står mye mer respekt av å da drive slik som Hifi-Klubben gjør. Da vet du i alle fall at den neste som går ut døra må betale det samme som deg, og ikke bare halve summen!

Men... det er samtidig ett lite paradoks her. Når du kjøper for en stor sum penger legger du også igjen en stor fortjeneste. Det burde være mulighet for å slipe av litt på toppen når den handelen gjøres på en gang vs. når den gjøres en komponent av gangen. Å selge ett helt sett er tross alt litt mindre arbeid enn å selge en komponent av gangen. Men er prisene riktige bør det ikke være snakk om noe mer enn 5-10%.

Når det, slik det er enkelte steder, ofte blir 25-50% så er de opprinnelige prisene helt på jordet!

Det er forøvrig slik at prisene, eller i alle fall de veiledende prisene!, blir lavere når Hifi-Klubben overtar ett merke. For eks. gikk Thule ganske mye ned i pris etter at Hifi-klubben offisielt overtok agenturet.

Til forargelse for noen ARGH!, og glede for andre...

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •