Hvilken reciever under 5000,- ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken reciever under 5000,- ?

Overskriften sier det meste :wink:

Er Yamaha RX-V640RDS det beste valget?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste Lyd&Bilde kåret 640-en til testvinner. Det var den billigste i testen, men banket de andre (nok en gang...). Tror at Yamahas RX-V640 vil være det absolutt beste valget til den prisen du antyder. Har selv 740-modellen og er kjempefornøyd.

I Norge vil (etter det jeg kan se) den billigste forhandleren selge 640-en for kr 4 680. Kjøper du i Sverige får du den for ca. 4000 med norsk moms og levert på døra hjemme hos deg.

Er 5000 kroner din øvre grense, synes jeg at du skal være klar over at du da får i i svenske nettbutikker kjøpt modellen over som er litt større fra Yamaha (dvs. RX-V740) til under 5000 norske kroner inkl. norsk moms og "levert på døra".

Dette kan minne om prisjakt, men ingen forhendler er nevnt, så dette "smyger" vel.

Lykke til med valget mg_martin og god helg

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk! og ha en god helg du også!

Hvis du ikke la merke til det så ligger denne under produkt og prisjakt kategorien! :wink:

hvilken forhandler tenker du på?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja så sannelig...

I Norge så tror jeg Elgiganten.no er billigst. Du betaler heller ikke frakt, da den er inkludert i de 4680 kronene. Har selv kjøpt fra Elgiganten og det gikk greit.

I Sverige er det ikke alle nettbutikker som selger til Norge, men www.apparat.se gjør det. Her er deres priser på Yamahas RX-V receivere i svenske kroner:

Yamaha RX-V440RDS 2775:-
    Yamaha RX-V540RDS 3395:-
    Yamaha RX-V640RDS 4295:-
    Yamaha RX-V740RDS 5295:-

Yamaha RX-V1400RDS 7795:-
    Yamaha RX-V2400RDS 9995:-

Vil du sammenligne disse receiverne kan du jo se spesifikasjonene på dem ved å klikke her

Norsk moms og svensk moms er begge 25%, men kronekursen er i norsk favør slik at de svenske prisene x 0.91 gir norske kroner inkl. norsk moms. Se forøvrig "kjøpsbetingelser" hos de ulike nettbutikkene.

Vil du sjekke ut andre nettbutikker i Sverige eller Danmark, så anbefaler jeg blant annet www.pricerunner.com.

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bor ikke jeg i norge lenger, men sist gang jeg var i hjemlandet var det 24% moms. Har det gått opp 1% til ?

Vet totalt off topic, men måtte bare spørre

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Norsk moms er fremdeles 24%.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Ja så sannelig...
    Norsk moms og svensk moms er begge 25%, men kronekursen er i norsk favør slik at de svenske prisene x 0.91 gir norske kroner inkl. norsk moms. Se forøvrig "kjøpsbetingelser" hos de ulike nettbutikkene.
    Jeg skjønte ikke alt med mva,toll osv.

men siden du er så inni det kan du være så grei og fortelle meg total pris inkl. frakt og toll på RX-V640RDS. :?:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE sjokomelk & audunth

Beklager, selvsagt er norsk moms 24%. I regnestykket har det allikevel ingen praktisk betydning, men rett skal være rett, er enig i det

RE mg_martin

Antar da du har lest kjøpsvilkårene hos apparat.se. La oss ta Yamaha RX-V640RDS til 4295 svenske kroner som et eksempel:

1. Du bestiller hos apparat.se og vil mest sannsynlig motta en mail med opplysninger om hvordan du skal betale. Beløpet vil bli 4295 svenske kroner minus svensk moms som er 25% = 3436 svenske kroner. Omgjort til norske kroner blir dette ca. 3160 kroner + frakt, som du da betaler til apparat.se. Det kan være at du slipper å betale for frakt (295 svenske kroner) dersom du forskuddsbetaler.

2. Du har nå sluppet svensk moms, men må betale norsk moms (24%) + 206 kroner i tollavgift da det er toll på receivere inn til Norge (les på www.toll.no -> http://www.toll.no/regelverk/saer_avg/1998/s09-rf.htm).

3. Sluttsummen inkl. norsk moms for en RX-V640 skulle da bli ca. 3160 + norsk moms + 206 i tollavgift = 4124 norske kroner. Da er det tatt forbehold om at apparat.se sender fraktfritt på forskudssbetaling.

Som du ser så sparer du ikke allverden, men jo dyrere produkt, jo mer kan du potensielt spare. Den helt nye RX-V1400 vil komme på under 7500 norske kroner ferdig fortollet...og det er faktisk billig sett opp mot hva du må gi for den i norske butikker (f.eks. ca. 1000 billigere enn Elgiganten).

Det er i realiteten ikke verdt å handle i utlandet for å spare et par hundre kroner da man jo har risikoen for merarbeid ved potensielle garantisaker. Da bør man heller vente til Elkjøp, eller andre kommer med et godt tilbud på 640-en.

PS: Du må selvsagt sjekke regnestykket ovenfor slik at du selv er komfortabel med det du eventuelt velger å gjøre.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder El-Giganten ville jeg være litt varsom; de har oppgitt at en del Finlux TV-er der har progscan, mens Finluxs egne sider sier noe annet. Jeg sendte en email til El-Giganten og en til Finlux, for å klarere dette. Dagen etter kom svar fra Finlux; ingen progscan på disse apparatene. Jeg hørte aldri fra El-Giganten.

Om dette sier noe om bedriften generelt tør jeg ikke si, men som sagt, jeg ville vært litt varsom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •