B&W Norge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37

Tråd: B&W Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W Norge

Hvem er importør for B&W i Norge?
    Er det noen forhandlere utenom hifi-klubben som selger b&w?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifiklubben er importør av B&W i Norge...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff,lyder ikke bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eple
    Huff,lyder ikke bra.

Nei, det lyder dyrt....Har kikka etter 803D overalt, men er ingen steder det kan kjøpes billigere....

Jeg får et par 803D som er demo brukte, til 60k. Men det hjelper meg ikke stort

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dra til Danmark!

http://www.hifiklubben.com/dk/Produk...er.htm?id=6070

Koster litt med mva, frakt ++

Men det er verdt det :grin:

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe , den priser er pr høytaler :P
    så blir nok ikke billigere

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

neppe

Sitat Opprinnelig postet av Podspeakers
    http://www.hifiklubben.com/dk/Produk...er.htm?id=6070

Koster litt med mva, frakt ++

Men det er verdt det :grin:
    Kupp, kjøp en høyttaler for omtrent halvparten av prisen det koster å kjøpe et par i Norge! :-D

Fra spøk til kanin. I Danmark har ikke Hifiklubben fått så mye pepper for å operere med "per høyttaler" priser som de fikk i Norge for en stund siden, så der er alle prisene fremdeles per stykk.

OK

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker? Huff :wink: Det var dumt...

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er jo også veldig ulogisk at de skal ha halve prisen bare i for at du drar til danmark da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, stussa over det der :wink: hehe, dumme meg... Men Norge er vel uansett et av de dyreste landene når det gjelder B&W?

Newcomer FoneBone sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme kjede

Ikke rart Danmark og Norge har omtrent samme pris med samme operatør

Skal du ha lavere pris - ta en tur til statene eller få noen der til å handle for deg. Der er markedet så stort at konkurranse fungerer.
    Tips til utenlandsstudenter der: kjøp et par 802/801 og ta med tollfritt etter studier - grei måte å finansiere oppholdet på :grin:

Så med egne øyne hvor latterlig mye lavere prisen er på B&W i US under ferie i sommer. Hifi klubben er blodsugere...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Nei, det lyder dyrt....Har kikka etter 803D overalt, men er ingen steder det kan kjøpes billigere....

Jeg får et par 803D som er demo brukte, til 60k. Men det hjelper meg ikke stort
    7% rabatt for demo. lol. typisk gjerrige hifiklubben. helt latterlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    7% rabatt for demo. lol. typisk gjerrige hifiklubben. helt latterlig.
    Joda. Hifi Klubben har jo aldri vert så veldig kjent for og gi god rabatt. Men nå var disse kun 2mnd gamle da

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av FoneBone
    Så med egne øyne hvor latterlig mye lavere prisen er på B&W i US under ferie i sommer. Hifi klubben er blodsugere...
    Mulig det er billig i statene, men jeg sammenlignet konkret priser i England med Norge i sommer: MT-30-settet (PV1 + 5 satelitter av typen M1), som koster 19.990 i Norge, de kostet faktisk 19.300 og noe i England... Det var altså snakk om 3-4% prisforskjell sammenlignet med "produsent"-landet (OK, "design- og profitt-landet, men likevel). Jeg sjekket ikke andre modeller, men denne stikkprøven gir jo en pekepinn om at det er B&W som er gode på å holde prisen oppe, ikke bare HiFi-klubben.

(Historien endte selvsagt med at jeg handlet på HiFi-klubben, og det har jeg ikke angret på et sekund, hva gjelder kvalitet.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare å ta båten over til england! der har omtrent alle hi-fi butikker B&W. prisen er ca 2/3 av hva de koster i norge iallfall dm og cm serien vil huske 700 serien også var billigere.

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg det får være nok tull om at hifiklubben er så fryktelig dyre her og at høyttalere som B&W og forsterkere som Denon er mye billigere i det ganske utland.

Jeg har nå sjekka priser på B&W i England på flere sider. de jeg husker er http://www.dooleys-hifi.co.uk/home.htm og http://www.grahams.co.uk og på ingen av disse sidene er B&W nevnverdig billigere enn i Norge. på dooleys går f.eks DM 604 for 800 pund i dagens kurs blir dette 9570 kroner, trekker vi fra engelsk wat og legger på norsk moms kommer dette på 10142,- hifiklubben tar 10996,- for samme høyttaler. Hvis vi nå tar med at lager og ansatte er dyrere i Norge kan man ikke si at dette er uforhåndsmessig mye.

På Grahams fant jeg B&W 703 høyttaleren til 2000 pund som i dagens kurs blir 23 928 kroner trekker vi fra engelsk wat og legger på norsk moms får vi 25360,- dette er faktisk mer enn hva hifiklubben tar for høyttaleren.

Når det er snakk om B&W 803D som er temaet her koster den på grahams 5500 pund som er 65 802 kroner og med norsk moms blir dette 69739. Igjen er dette dyrere enn hifiklubben.

Og det samme har gått igjen hvor jeg enn har sett. Om noen finner eksempler som sier det motsatte ber jeg dem legge dem frem her på forumet. For meg virker det som om noen har svært mye mot klubben og prøver å sværte dem med mer eller mindre falske opplysninger. Jeg kan være enig i at de ikke alltid har særlig god service og at de er dårlige på rabatter og nedsatte priser på enkelte demovarer, men ikke kom med at de har dårlige priser imot resten av verden uten fnugg av bevis.
    Som sagt finnes det beviser vil jeg gjerne se dem og trekker tilbake det jeg har sagt men inntill da får folk slutte å bruke tid på å poste om hvor dyr hifiklubben er og heller bruke tida på å bevise det. Husk også at dere må ta med norsk moms før dere oppgir priser, amerikanske nettbutikker oppgir 0% skatt på produktene sine da skattesatser kommer an på hvilken stat du kjøper fra så her kan dere bare legge på 25% med en gang. Og husk også at lokaler, lager og ansatte er dyrere i norge enn i andre land så er forskjellen mindre enn 10% er det ikke mye grunn til å klage.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo slik at i england så er veilendenede pris nettopp det, VEILEDENDE.
    det er vel mere regelen enn untaket at du får rabatt hvis du spør.
    Konkurransen er jo en helt annen der borte, det finnes ikke firmaer som hifiklubben som har enerett på f.eks denon, nad og B&W.
    var en tur i London i sommer, tittet litt i et par butikker og spurte litt om pris osv. Ikke på et eneste sted fikk jeg quotet den prisen som sto på prislappen...

Edit: må bare skyte inn at jeg ikke er spessielt imponert av verken prisene eller kunderservicen til hifiklubben (Oslo) Når man bruker 30 - 40K på et anlegg er det rett og rimelig å spørre om rabatt, de fleste butikker vil også da gi deg rabatt, for å sikre salget og fordi de vil fortsette å ha deg som kunde. på hifiklubben får man den samme gamle regla om at "våre priser er så lave allerede" BS! sier jeg, hifiklubben operer med akkurat de samme kalkylene som andre lyd og bilde pushere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i pris har et par b&w 603 front b&w 602 sider samt b&w 601 bak, er kjempeforelsket i b&w, spiller dritbra sammem med H/k 7500, kommer til å holde meg til b&w love the sound :razz:

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    BS! sier jeg, hifiklubben operer med akkurat de samme kalkylene som andre lyd og bilde pushere.
    Har en kompis som tidligere jobbet på Hifi-Center Kjeden, men som senere begynte i Hifi-Klubben. Ifølge han er det ihvertfall stor forskjell på rabatten han kunne gi nå og da han jobbet hos Hifi-Center Kjeden. Ikke vet jeg, mulig det er en annen policy, men han hevder at HFK har mindre fortjeneste og derfor ikke like mye rabatt å gi. Videre fortalte han at B&W i England mener at HFK har for lave priser på B&W sett i forhold til hva de koster andre steder i Europa.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også bekrefte, da jeg ahr vært litt "bak kassa", at HFK har lave avanser/drlige kalkyler i sammenligning med andre hifi kjeder og salgsverden forøvrig...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •