B&W Norge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37

Tråd: B&W Norge

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nerdebjørnen
    Mulig det er billig i statene, men jeg sammenlignet konkret priser i England med Norge i sommer: MT-30-settet (PV1 + 5 satelitter av typen M1), som koster 19.990 i Norge, de kostet faktisk 19.300 og noe i England... Det var altså snakk om 3-4% prisforskjell sammenlignet med "produsent"-landet (OK, "design- og profitt-landet, men likevel). Jeg sjekket ikke andre modeller, men denne stikkprøven gir jo en pekepinn om at det er B&W som er gode på å holde prisen oppe, ikke bare HiFi-klubben.

(Historien endte selvsagt med at jeg handlet på HiFi-klubben, og det har jeg ikke angret på et sekund, hva gjelder kvalitet.)
    Faktisk har B&W et ord med i laget når høyttalerne dems prissettes. Siden de er et "high-end" merke, skal ikke prisene være lavere enn slik og slik, for da havner man i billig segmentet. B&W gir ikke hifiklubben lov til å selge høyttalerne for billig.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som klager over prisene må ikke glemme at Norge er et høykostland. Selvfølgelig er det mye billigere i USA når folk flest tjener 50 kr timen der. Samtidig som at de har mye lavere moms, mener den er på 5% ellernoe på høyttalere.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis prisene på hifiklubben i danmark er pr stk. går det an å kjøpe bare 1 høyttaler da? Hadde jo vært greit å slippe center i et surroundoppsett og ha 5 like høyttalere hele veien rundt.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Alle priser er angivet i stk. - men bortset fra center-højttalere og subwoofere sælges højttalere kun i par." Dette står på siden til HFK Danmark. Skjønner egentlig ikke hvorfor de priser pr stk når de må kjøpes som par men.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    Drit i pris har et par b&w 603 front b&w 602 sider samt b&w 601 bak, er kjempeforelsket i b&w, spiller dritbra sammem med H/k 7500, kommer til å holde meg til b&w love the sound :razz:
    Du må være Hi-Fi-klubbens drømmekunde, men ikke glem at du har rettigheter selv om du er forelska.

Vi dødelige som ikke kan drite i prisen får bevirke at merker som SVS og XTZ kommer seg opp og fram.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    "Alle priser er angivet i stk. - men bortset fra center-højttalere og subwoofere sælges højttalere kun i par." Dette står på siden til HFK Danmark. Skjønner egentlig ikke hvorfor de priser pr stk når de må kjøpes som par men.
    Blikkfangpris

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 3500 pr stk høres like dyrt ut som 7000 pr par. Men det er meg.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men når dyre komponenter som tv prises til 49.990 er det nok noen som har studert de psykologiske effektene av hva som står på prislappen.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke kjeder/butikker selger B&W i Usa?
    Har søkt litt på nettet, men sliter med å butikker med B&W.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror egentlig den prissettingen er litt gammeldags. Dagens ungdom tenker annerledes. Håper jeg. 49990 og 99880. er ikke så stor forskjell på de 2. Jeg handlet ikke på hifiklubben tidligere og gjør det ikke nå heller.

Newcomer Hal sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammeldags, kanskje. Populær, JA! (ikke blant kundene, selvsagt).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen butikker jeg kjenner som oppgir priser pr stk. i ting du må kjøpe 2 stk av. Det er sikkert ikke lov heller. DEt er det vel en advokat eller en som kan litt om jus som kan svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Ingen butikker jeg kjenner som oppgir priser pr stk. i ting du må kjøpe 2 stk av. Det er sikkert ikke lov heller. DEt er det vel en advokat eller en som kan litt om jus som kan svare på.
    Er vel kanskje derfor de kun har parpris i Norge da... Hva danske regler angår, må du jo ta med en dansk fagmann... Skjønner ikke helt greia med å henge seg opp i det... men hvis det er med på å forverre ditt intrykk av HFK, så sier vel det litt om hvor ille det er...

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Er vel kanskje derfor de kun har parpris i Norge da... Hva danske regler angår, må du jo ta med en dansk fagmann... Skjønner ikke helt greia med å henge seg opp i det... men hvis det er med på å forverre ditt intrykk av HFK, så sier vel det litt om hvor ille det er...
    Tror ikke klubben i norge slutta med priser pr stk pga regelverk, tror heller de slutta fordi de skjønte at det kanskje var litt merkelig måte å oppgi priser på.

Når det gjelder det psykologiske av pr stk pris-settingen så har jo dette flere sider.
    En forbruker kan misforstå og tro at dette er prisen han må betale for et par, hva skjer med hans psyke når han får beskjed om at prisen er det dobbelte av den han har lest?
    Han blir selvfølgelig veldig skuffa og kjøper seg sannsynligvis noe annet fordi han ikke har råd til det 'dobbelte'.

Jeg for min del tror det virker mere ærlig å oppgi prisen for ett par; de fleste skal jo kjøpe ett par uansett og slipper da den skuffelsen det kanskje kan bli om man misforstår.
    Merkelig at de som driver med salg ikke skjønner at lokketilbud og annet lureri virker dårligere enn å være ærlig og oppriktig.

A

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et eksempel.

802D koster £8000 i UK, prisen i Norge er 99800 kroner.

Med dagens kurs koster 802D 94880 kroner i UK, og det er med 17,5% mva. Norsk mva er 25 %.

Hvis du kjøper et par B&W 802D i England, får trukket fra momsen når du drar ut av landet, og betaler norsk moms på vei inn i Norge, betaler du totalt 97845 kroner.

Det betyr at prisene er ganske like. Dette er veil. priser i UK, vet ikke om du får tilbud hos forhandlere der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W in the US of f****** A

Sitat Opprinnelig postet av RS
    Hvilke kjeder/butikker selger B&W i Usa?
    Har søkt litt på nettet, men sliter med å butikker med B&W.
    Jeg bor i USA nå, og har ikke funnet noen nettbutikk som selger B&W. Det virker som om B&W har god kontroll over hvem som får selge hva og hvordan..
    Når det er sagt så har jeg fått tilbud på et par oppsett som kan være til sammenligning med hifiklubbens priser:

1:
    CM9 (par) $3000
    CMC2 $1250
    DS3 (par) $850
    Mva $436
    Rabatt (5%) -$255
    ---------------------
    $5281 = NOK 30996 (5,87 exchange rate)
    Hifiklubben selger det samme oppsettet (uten rabatt) til NOK 36289. Skulle man være så heldig å treffe en nypult HFK ansatt så kan man få et tilbud på 34475. (5%)

2:
    DM683 (par) $1500
    HTM61 $650
    DS3 (par) $850
    Mva $255
    Rabatt (5%) -$165
    ----------------------
    $3090 = NOK 18316 (5,87 exchange rate)
    HFK: NOK 22989

Tilbudene er ikke ferdigprutet!

Tilbudene er fra Valentino Home Entertainment, Baton Rouge, Louisiana
    Det er verd å merke seg at mva er forskjellig fra stat til stat. I Louisiana er den på 9%..

Det som er mer interessant her borte er SVS Har akkurat bestilt en PC12-Plus til $900 (5% rabatt).. Det er nesten halv pris i forhold til hva Lsound tilbyr..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. |) La ikke merke til alderen på denne tråden jeg.. Jeje..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •