HiFiklubben og service

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HiFiklubben og service

Etter at jeg klarte å knekke diskanten og mellomtonen i min B&W Nautilus 802 har jeg ringt Hifiklubben Marcus Thranes gt Oslo minst 100 ganger på 4 dager uten å få svar.

Sendte så mail men har ikke fått svar på denne heller, det er nå fire dager siden!

Traff til slutt en seviceminded person på deres supporttelefon men han kunne ikke sette delene i bestilling, det måtte en av butikkene gjøre!

Når man ringer på fellesnummeret for alle butikkene må man igjennom en haug med menyer før man blir satt over til nærmeste butikken eller så må man slå inn ett postnummer får å få en annen butikk. Så ringer det ei lita stund før samtalen blir brudt og man må begynne forfra igjen.

Traff en hyggelig fyr i Hifiklubben Bergen som ga meg priser (5500,- + 2400,-) og forklarte prosessen med å bytte elementene men han kunne heller ikke hjelp meg med delebestilling da jeg måtte ta det med nærmeste butikk.

Siden jeg bor 12 mil unna Oslo blir det jo litt tungvint og reise dit bare for å fortelle dem at de må bestille delene.

Dette kaller jeg ikke service!!! Lurer på hvor lenge jeg må være uten musikk..

3-4 ukers leveringstid sa han på servicetelefonen men da må jeg jo først få bestillt de jæ.....a delene!

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lillehammer?

Prøv Hifiklubben på Lillehammer. Alltid fått god service der av Stig eller Tom. Svarer på mail gjør de og. :grin:

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skriv mail til ris og ros seksjonen på hifiklubbens sider. Jeg gjorde det i en annen sammenheng. Skal si en viss hifi klubb butikk tok seg sammen etter det. For ris og ros seksjonen fungere veldig bra normalt sett har jeg opplevd.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bor på Hamar så er det vel kortere til Lillehammer enn oslo..

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Hvis du bor på Hamar så er det vel kortere til Lillehammer enn oslo..
    faktisk 6 mil kortere og de gir også god service.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte Hifiklubben Lillehammer. De svarte med en gang og ba meg ringe deres servicepartner. De skulle bestille delene og ringe meg når de ankom.
    Butikken kunne også bestille delene, hyggelig og fin service.

Så da blir det vel lyd i anlegget om en drøy måneds tid, får spille i musikk DVD'er i fem+en kanal så lenge...med ny 40" LCD blir jo det litt morsommere også. Skal nok muligens overleve uten å få abstinenser....hehe

Men Hifiklubben Oslo bør skjerpe seg! Mange som klager på dem i det siste...
    Ikke en gang deres egen service telefon kommer igjennom til butikken?

Newcomer bergan01 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hifiklubben oslo en dag, skulle ha en Demo på et par høytalere.. følte meg ikke veldig velkommen eller noe som helst.. Skikkelig ekkelt å være der, virka som fyren bare ble forbannet fordi jeg spurte.. Og når jeg spurte om råd osv svarte han på en utrolig frekk og dårlig måte.. Synes Hifiklubben oslo er på vei ned.. Men den nye i ski, der er det bedre service..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sist jeg var på besøk hos klubben i oslo fikk jeg god service av en hyggelig kar. Avd i grensen. Men det er vel snart ett halvt år siden. Ting kan jo skje...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bergan01
    Var innom hifiklubben oslo en dag, skulle ha en Demo på et par høytalere.. følte meg ikke veldig velkommen eller noe som helst.. Skikkelig ekkelt å være der, virka som fyren bare ble forbannet fordi jeg spurte.. Og når jeg spurte om råd osv svarte han på en utrolig frekk og dårlig måte.. Synes Hifiklubben oslo er på vei ned.. Men den nye i ski, der er det bedre service..

Det er jo synd på de har jo veldig mange kunder, å det er jo ikke lett å forholde seg til. Å jobbe i forrettning kunne jo vært gøy, hadde det ikke vært for alle kundene!! :smile:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg ikke igjen på hva du her sier. At det er lang leveringstid er jo klart. De sitter jo ikke å ruger på gamle BW elementer!! Telefonsaken har jeg aldri hatt problemer med, bare å vente der, så setter den deg automatisk til nærmeste hifiklubben.

EDIT: ser du fikk "napp" på lillehammer. De er veldig vennlige ja. Men fyttigrisen, de kan være treige de også.. mine 703 høyttalere har 2 skjønnhetsflekker, som mest sannsyneligvis skjedde ved lakkeringen. Venter enda på nye.. 1 år siden jeg sa ifra (var vel ca rundt disse tider jeg fikk 703, kanskje 2mnd siden..) Men men, får maile dem igjen snart . de svarer på 1-2-3.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE: du måtte da spille grise høyt når du knela dem? de skal jo tåle en del de derre elementa...

Totalpris : 8000kr for elemnta?! svir litt da .. men så var jo 802 rimelig dyre og da. (kjipt å finne ut at elementa koster 3000kr totalt da liksom ).

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kundeservice kjenner jeg meg ikke igjen i det som er skrevet tidligere i tråden. Jeg har stått utrolig mange timer i den butikken og ventet på varer (til test), og da har jeg ikke annet å finne på enn å observere de som jobber der. Jeg syns de er særdeles flinke til å ta seg av kundene. Eneste ankepunkt er ventetiden, men det skyldes jo at butikken er for liten i forhold til kundetilstrømningen.

At de ikke svarer på telefon er også min erfaring, men jeg irriterer meg faktisk ikke over det. Det som hadde irritert meg, var hvis jeg sto i kø foran kassen og personalet hadde svart telefonen i stedet for å betjene en som faktisk tok seg bryet med å møte opp i butikken. Jeg har nemlig også lang vei å kjøre, og syns det er riktig at de prioriterer kundene i butikken fremfor telefonen.

Mener ikke på noen måte å "forherlige" denne butikken, men syns det var på sin plass å balansere observasjonene litt.

Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner meg godt igjen i et av inleggene tidligere opp her med tanke på HiFi klubben her i Bodø. Jeg føler ikke at dem har lyst til å selge meg noe og det er nesten som dem er litt overlegne - ikke direkte frekke. Jeg handler derfor ikke der utenom når det er nødvendig. På HiFi Centeret i Bodø derimot føler jeg at jeg får den hjelpen jeg trenger og at dem er hyggelige - så hvis jeg lurer på noe går jeg heller dit en på HiFi klubben.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min generelle oppfatning av Hifi Klubben her i Oslo er også at de yter god service. Så klart kan man møte på en selger som har en dårlig dag, men hvor kan man vel ikke det.

Jeg har blitt behandlet bra både på Grensen og i Marcus Th. gate føler jeg. Da jeg var på utkikk etter nye fronthøyttalere fikk jeg fritt spillerom til å teste det jeg ville, på mine egne premisser, med egen musikk og eget volum. Fikk til og med ekspeditøren til å bære heller tyngre høyttalere fram og tilbake siden jeg ville teste på forskjellig elektronikk

Når det gjelder det at de ikke tar telefonen er jeg helt enig i det Gorm sier.

Har fått svar relativt raskt fra begge butikkene i Oslo når jeg har sendt mail, så du har tydeligvis hatt litt uflaks? Uansett, føler med deg, er ganske kjipt å oppleve at man må vente lenge på elementene. Hjelper jo ikke på humøret det heller for å si det sånn

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Mister

Hei du...

Ikke for å være hverken for eller mot det du sier, men til opplysning. Hvis du i det hele tatt hadde vært en tur i Oslo de siste 4 dagene, så hadde du stått, gått og spist i kø! Byen er full, og det er også Hi-Fi klubben. Det er kø ut døra i både Marcus Thr. gt. og Grensen. Litt kjipt for oss som vil handle. Men hvorfor skal alle i butikken nå for tiden. Er så grenseløst slitsomt.

Men vil vel tro du får en løsning på det snart, og da går det vel i orden.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hvertfall en erfaring eller to som tilsier at tidligere elkjøpansatte ikke yter noe bedre kundeservice enn typisk elkjøp-standard selvom de har blitt ansatt hos hifi-klubben. Får håpe hifiklubben ikke legger seg på elkjøpnivå, for jeg har stort sett meget gode erfaringer med forskjellige hifi-klubbavdelinger!

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen erfaringer med hifiklubben, men synes også det er veldig irriterende når jeg ringer kundetelefoner, og ingen tar dem. Men jeg synes også det er like kjipt å stå i kø og vente på å få betalt og så tar de telefonen. Men hvis de har et sentralbord eller et eller annet, så burde det jo være mulig for de å bestille elementa.
    Åssen klarte du å knekke dem forresten?

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når det gjelder kundeservice kjenner jeg meg ikke igjen i det som er skrevet tidligere i tråden. Jeg har stått utrolig mange timer i den butikken og ventet på varer (til test), og da har jeg ikke annet å finne på enn å observere de som jobber der. Jeg syns de er særdeles flinke til å ta seg av kundene. Eneste ankepunkt er ventetiden, men det skyldes jo at butikken er for liten i forhold til kundetilstrømningen.
    At de ikke svarer på telefon er også min erfaring, men jeg irriterer meg faktisk ikke over det. Det som hadde irritert meg, var hvis jeg sto i kø foran kassen og personalet hadde svart telefonen i stedet for å betjene en som faktisk tok seg bryet med å møte opp i butikken. Jeg har nemlig også lang vei å kjøre, og syns det er riktig at de prioriterer kundene i butikken fremfor telefonen.
    Mener ikke på noen måte å "forherlige" denne butikken, men syns det var på sin plass å balansere observasjonene litt.
    så du mener at når en kunde bruker 70-75K på ett par høyttalere så skal han måtte reise tur / retur Hamar for å få bestillt ett par høyttalerelementer?
    Forlanger faktisk "litt" service i ettertid hvis jeg skal handle der.....lett og få nye kunder men å beholde de gamle.....

Ikke ****, de får i det minste ta telefonene, 4 dager...100 telefoner....?

Er ikke det nok? Skal jeg brenne av noe mer penger der må de jaggu skjerpe seg! Ok å ikke ha tid til å ta telefonen men jeg jobber jaggu i en hektisk bransje jeg også men klarer da for f..... og svare på de mailene jeg får i løpet av dagen om jeg så må ta kvelden til hjelp....om ikke ett og annet "beklager men vi har dessverre mye og gjøre men skal ta tak i saken over nyttår...."

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bortne
    Jeg har ingen erfaringer med hifiklubben, men synes også det er veldig irriterende når jeg ringer kundetelefoner, og ingen tar dem. Men jeg synes også det er like kjipt å stå i kø og vente på å få betalt og så tar de telefonen. Men hvis de har et sentralbord eller et eller annet, så burde det jo være mulig for de å bestille elementa.
    Åssen klarte du å knekke dem forresten?
    Knekke dem.....enkelt det....en kabel som tidligere gikk til en annen forforsterker koblet inn i en ny 40" lcd tv uten og tenke på at jeg hadde kobla den over til en inngang på en forforsterker som sto og spillte litt blues...sikkert statisk elektrisitet som utløste en liten kjernereaksjon. (for det var ikke strøm på tv'en enda) og da gikk plutselig høyre effektrinn på full guffe og så ble det stille, eller det vil si ikke helt, men lyden ble iaffal fryktelig tam der ute på høyre flanke.....0,1s......kr 8000,- (og jeg som akkurat hadde brennt av kr 28000,- på den Samsungen) FILLERN! Kun min egen skyld !!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm

Det ville vært utrolig dumt å ikke gi deg topp service - de lever av gode tester - sånn sett vil du alltid være prioritert kunde.
    Ellers har jeg veldig gode erfaringer med Hifiklubben både i Drammen - og nsten enda bedre i Tønsberg der jeg var innom en gang. Gikk faktisk tilbake for å handle minutter etterpå, enda jeg tenkte jeg skulle vente noen måneder.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •