HiFiklubben og service - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har aldri vært innom hifiklubben i Oslo (enda) ,men når jeg har vært i Bergen har jeg alltid fått perfekt service. Hyggelige på telefon og spør om jeg skal ha hjelp til noe når jeg er i butikken.

Rart at de i Oslo er så negative

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt urovekkende her er at dere gir enkelte hi fi klubber gode skussmål mens andre dårlige. Om dere kjenner HFK's organisasjon så vil dere også se at det er stort sett egeneide HFk som får slakt og de som drives som franchise som får skryt - det bør HFK sentralt ta tak i tror jeg og det ganske fort! Det er et tydelig tegn på lite eierskap hos dem som jobber i HFKs egne butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet for butikker som har produkter som spenner over hele rangen er at man også skal prøve og differensiere service avhengig av hvilke kunder som er innom. Som Ice sier forventer han litt ekstra service når man handler for oppmot/over 100' kroner, noe jeg er helt enig i. Problemet blir nok aldri løst så lenge nevnte kjede har produkter i så varierende prisklasse. Antall kunder som kommer innom for å kjøpe anlegg til under 20.000 medfører så mye trafikk at de ikke har tid til å besvare 'oss' som forventer noe ekstra. Enten får man leve med det, eller gå et annet sted. Jeg valgt det siste.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomTomTo
    Problemet for butikker som har produkter som spenner over hele rangen er at man også skal prøve og differensiere service avhengig av hvilke kunder som er innom. Som Ice sier forventer han litt ekstra service når man handler for oppmot/over 100' kroner, noe jeg er helt enig i. Problemet blir nok aldri løst så lenge nevnte kjede har produkter i så varierende prisklasse. Antall kunder som kommer innom for å kjøpe anlegg til under 20.000 medfører så mye trafikk at de ikke har tid til å besvare 'oss' som forventer noe ekstra. Enten får man leve med det, eller gå et annet sted. Jeg valgt det siste.
    Strengt tatt bør vel alle kunder få like god service - for mange er 20000 en stor investering - og like viktig lydmessig (antagelig viktigere) å treffe på som anlegg til til ti ganger prisen.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Strengt tatt bør vel alle kunder få like god service - for mange er 20000 en stor investering - og like viktig lydmessig (antagelig viktigere) å treffe på som anlegg til til ti ganger prisen.
    Helt enig, alle kunder bør få like bra service uansett prisklasse på utstyret MEN alle kunder bør også få lik behandling. De som kommer inn døra og de som ringer eller sender mail.
    Sendte mail på mandag, i dag er det fredag og fremdeles ikke noe svar!

4 dager uten å ta telefonen! Hadde dette skjedd på min arbeidsplass hadde det fått konsekvenser for en eller annen i bedriften, hvis ikke hadde vi gått konkurs.........

Kan jo ikke reise 24 mil t/r bare får å stille meg i kø i butikken for å bestille to høyttalerelementer? Da tror jeg det hadde blitt min siste tur til Hifiklubben

Når Hifiklubbens egen kundetelefon sier til meg at Osloavdelingen får masse pepper om dagen og at ikke han en gang får kontakt med dem er det noe alvorlig galt spør du meg?

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Hifiklubben Marcus Thranes gt i dag 5 dager etter at jeg sendte mailen......

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben hadde mye bedre service før, når de ikke åpnet før klokka 14.00 eller når det var. Jeg har prøvd å få handlet noen kabler på HFK i det siste, men har ikke tid til å stå førtiminutter i kø for å høre at de ikke har det jeg trenger på lager...
    Hvis HFK har så mye pågang i jula burde de ansett fler ekspeditører. En hurtigkasse hadde også vert en strålende ide.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt vil forskjellen på kunnskap en selger besitter være vesentlig i forhold til å levere god service til en som vil ha et anlegg til 20k kontra 200k. God service for en som skal handle et anlegg til 20k består kanskje i å forklare hvordan man skal koble osv.. God service for meg består i en videre veiledning/erfaring fra selger hvilket utstyr som matcher mitt. Feks. Et minimum bør egentlig være å gi tilbakemelding innen kort tid på både telefon/email. Men istemmer at kundene i butikken må prioriteres.

Jeg er selvfølgelig enig i at alle bør forvente god service, men ser at det kan være en utfordring for nevnte butikker mfl.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Fikk svar fra Hifiklubben Marcus Thranes gt i dag 5 dager etter at jeg sendte mailen......
    Er nok ikke bare deg her i verden da tydeligvis.... Trokke hifiklubben gidder å ansette egne til å svare mail. Først de som er i butikken som skal ha service, hva vet du om de har 100-200 mail i inboxen liksom. Spessielt de i storbyene får mye mail og telefoner tror jeg. Lillehammer har ikke så mye å gjøre, det ser du når du kommer dit, oftest nærmest tomt i de lokalene..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en anna ting, før var det BARE entusiaster som kom til hifiklubben, nå kommer det jo folk ifra alle kanter. Og det er ikke lett å gi service til en som IKKE vet hva han vil ha. Og som skjønner utrolig lite på hva ting og tang går ut på. Ting tar tid, at dere må vente på å få snakke med noen, sier vel bare at de tar seg tid til de kundene som har ventet før deg.

Jeg har ingen vonde erfaringer med verken hifiklubben, hificenteret og oslo hificenter i oslo og lillehammer. Men jeg vet jo at man ofte må vente rundt 30minutt før du får huka tak i noen . Men den tiden bruker jeg på å suge til meg informasjon som ligger rundt, samt prøve litt utstyr .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handle et annet sted! Det er mitt råd. Jeg har forståelse for stor pågang - men da MÅ de ansette flere folk eller ekstrahjelper når du vet rushet setter inn. Hifi-Klubben har også en profil som tilsier litt mer eksperise og service enn på Elkjøp.
    Ellers er jeg ikke helt enig i at du nødvendigvis ikke trenger så mye lydfaglig hjelp til 20000. God matching her kan gi deg lyd som matcher det firedobbelte (praktisk talt). Og om kunden er ekspert eller ikke - spiller ingen rolle. Service kreves, selv om innholdet kan være forskjellig.
    Jeg handler kun steder hvor jeg får god service. Setter ikke mine bein igjen andre steder hvor jeg ikke får det. Betaler heller litt mer.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HFK Service

Kan nevne hva som gjorde att de mistet meg som kunde.
    Var kjempefornøyd i flere år, blant annet den gangen jeg kjøpte en CD-spiller og prisen ble satt ned med 500.- neste uke.
    Da jeg ved neste besøk kommenterte dette (mest for moro) fikk jeg velge varer for samme sum (valgte signalkabler).
    Kjempefornøyd. Men så......
    En stund senere var jeg innom for å sjekke ut høyttalere.
    Bestemte meg for ett par Snell E5.
    Kundebehandleren jeg pratet med gikk opp på loftet for å hente eskene, da de bare hadde demo paret igjen.
    Han ble da ropt ned av daglig leder som skulle ta bussen om 20 minutt.
    For å nå bussen måtte han gå på minuttet butikken stengte og ikke et sekund senere. Karen på loftet ropte att han regnet med å være ferdig å pakke innen det. Men det nyttet ikke (selv om jeg tilbød meg å kjøre ham, da han bodde i samme retning som meg). Jeg måtte kjøre 30km hjem og komme inn igjen neste dag for å hente dem.. Dum som jeg var gjorde jeg det..
    Etter ca. 1/2 år sluttet CD-spilleren å lese plater og jeg leverte den inn for reperasjon (garantisak).
    Da jeg skulle hente denne fikk jeg en kjempebeskjed.
    Jeg måtte betale ca. 600 kr. da det var min feil spilleren sluttet å virke.
    Grunnen var att jeg hadde halv langt hår, som av en eller annen grunn hadde hoppet inn i spilleren og ødelagt den.
    Da jeg måpende spurte om jeg kunne få se denne skumle hårballen, var selvsagt dette umulig....
    Jeg betalte og har aldri vært der siden...
    (Har samme hår fremdeles og den spilleren, samt alle andre har virket i årevis uten problemer )
    ......
    Har i senere tid fått høre det er ny daglig leder, men det frister meg fremdeles ikke å reise inn å kikke, har funnet en annen Hi-Fi kjede med service i mellomtiden :-)

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Er nok ikke bare deg her i verden da tydeligvis.... Trokke hifiklubben gidder å ansette egne til å svare mail. Først de som er i butikken som skal ha service, hva vet du om de har 100-200 mail i inboxen liksom. Spessielt de i storbyene får mye mail og telefoner tror jeg. Lillehammer har ikke så mye å gjøre, det ser du når du kommer dit, oftest nærmest tomt i de lokalene..
    Tror heller ikke at det er bare meg i hele verden men egentlig skiter jeg i om de har 1 million mail i innboksen, synd for dem for da har de kanskje 1 million misfornøyde kunder. Når deres egen kundetelefon beklager så meget og sier at ikke de en gang får tak i noen i butikken hverken på mail eller på telefonen er det noe drastisk galt! Jeg akseptere og bli satt i kø eller vente ett døgn på svar via e-mail men fem dager på e-mail svar eller 4 dager med intens ringing for så å ikke komme igjennom er for dårlig......det er tross alt oss kunder de lever av, og da mener jeg ikke bare de som står i kø en halv time eller to i butikken! Da bør i så fall deres servicetelefon utvide sine tjenester til også å kunne hjelpe til med bestilling av deler og rekvisita. Skulle bestille ett frontdeksel til mellomtonen en gang og orker ikke å skrive om hvor mange telefoner, besøk og mailer det tok samt at jeg ventet i månedsvis før det kom. Til slutt var de så flaue på sine egne vegne at jeg fikk dekslet!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har visst et tøft liv

Ja, du ser hva jeg skriver. Nå klager du på at du faktisk har fått service....
    Så nå er det ingenting de kan få gjort for å rette opp inntrykket?
    Du klager over å ikke få service, og når du får det så er du fortsatt misfornøyd.
    Vet ikke om jeg ville hatt en kunde, som jeg ikke kunne gjort fornøyd.

Bare en liten hilsen i frustrasjon...

Vet ikke om den er beretiget, hvis ikke får du ta det med en klype salt. Men jeg prøver å se det fra en butikks synsvinkel.

I denne søte juletid, må vi vel lære litt av han karen for noen år siden.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Ja, du ser hva jeg skriver. Nå klager du på at du faktisk har fått service....
    Så nå er det ingenting de kan få gjort for å rette opp inntrykket?
    Du klager over å ikke få service, og når du får det så er du fortsatt misfornøyd.
    Vet ikke om jeg ville hatt en kunde, som jeg ikke kunne gjort fornøyd.

Bare en liten hilsen i frustrasjon...

Vet ikke om den er beretiget, hvis ikke får du ta det med en klype salt. Men jeg prøver å se det fra en butikks synsvinkel.

I denne søte juletid, må vi vel lære litt av han karen for noen år siden.
    Tøft liv ja, heldighvis lever jeg ett tøft liv....ikke kjedelig iaffal men jul uten feit lyd i stua er hardt veit du!

Har ikke fått noe service enda jeg men har bestillt elementene gjennom

EL-Service ANS
    2609 Lillehammer

som er Hifiklubbens servicepartner på Lillehammer.

Syntes både Hifiklubben i Lillehammer og Bergen er imøtekommende og serviceminded men Oslo II skal nok jobbe litt for å rette opp sitt inntrykk ovenfor meg.

Det jeg reagerer på er at både deres egen servicetelefon og andre butikker i klubben sier det samme om Oslo II og er helt oppgitt.....så da går jeg ut i fra at det ikke bare er i ukene før jul at de er like treige?

Ellers ble det en fin jul allikevel med ny Samsung LE40M61 LCD og mye musikk DVD'er på surroundanlegget samt masse frisk luft med hundene og gode venner så savnet av B&W ble ikke så stort som jeg fryktet!

og takk for det......fortsatt god jul til dere alle ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE;bytter du hele elementet eller lar deg seg reparere?

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    ICE;bytter du hele elementet eller lar deg seg reparere?
    Skal bytte begge elementene, prisen er 2400,- for diskanten og 5550,- for mellomtonen. Diskanten er død og mellomtonen spiller men skurrer.......
    3-4 ukers leveringstid (minst)

Det jeg gruer meg mest til er å pakke den ned og bære den ned fra 2. etg....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ice
    Skal bytte begge elementene, prisen er 2400,- for diskanten og 5550,- for mellomtonen. Diskanten er død og mellomtonen spiller men skurrer.......
    3-4 ukers leveringstid (minst)

Det jeg gruer meg mest til er å pakke den ned og bære den ned fra 2. etg....
    Jeg spør;fordi i "gamle" dager reparerte jeg endel BW elementer. Bruker basket m/magnet omigjen ;bytter membran med spole. Det fantes rep. settt både til diskant og andre elementer...

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan erik
    Jeg spør;fordi i "gamle" dager reparerte jeg endel BW elementer. Bruker basket m/magnet omigjen ;bytter membran med spole. Det fantes rep. settt både til diskant og andre elementer...
    Hifiklubben nevnte ingenting om noen rep. sett da jeg ringte så da går jeg ut i fra at det ikke finnes?

Hvis noen andre har noen informasjom om dette ville det være fint om de lot høre fra seg....

Mulig at den opphengsløse mellomtonen til Nautilus er vanskeligere å reparere?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hører vel ikke til under denne kategorien?
    Denne er jo for produkt og prisjakt.
    Hvis jeg allikevel skal si noe ang. Hifiklubben, så må man vel forvemte som kunde som har lagt ca 70000 på bordet at man får tak i folk på forretningen man har handlet i. De må jo selvfølgelig ha kapasitet til telefonen, og svare mail.
    De er jo en kjede som Elkjøp, men de trenger vel ikke være like dårlige på support?
    Jeg hadde ihvertfall ikke handlet mer der. Det hadde jeg også informert dem om.
    Jeg mener at service bør prioriteres i alle forretninger.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •