Lydanlegg til skolegård

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydanlegg til skolegård

Hei! Jeg er en lære på en ungdomsskole. Vi skal handle inn et anlegg som skal brukes i skolegården. Anlegget skal i hovedsak brukes til CD'er. Jeg trenger noen gode råd på et anlegg til ca 5-6000,- og hvor man skaffer disse. På forhånd takk for alle svar.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal dette henge ute? altså så det kan bli vått osv? skal det være flere høyttalere spred rundt omkring i gården eller skal det bare være ett par?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er tenkt å henge ute så vidt jeg har fått med meg. Det må nok tåle litt fukt, men blir ikke utsatt for direkte regn. Holder nok med to høyttalere. Bør kanskje tåle litt kulde også om det går? I bunn og grunn må høyttalerene være solide. Finnes det forresten en måte å bygge dem inn på som beskytter mye, men som ikke påvirker lyden?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.ljudia.no

de har ute høyttalere og sånne ting vet jeg. Men hvor solide de er osv, vet jeg ikke! Dere kan jo få vaktmesteren til å bygge 2 kasser eller fler til å sette utpå høyttalerne da.på men måte, Eller lage fester slik at høyttalerne kanskje kan taes inn for vinteren! Mye muligheter ute å går.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleeb
    Hei! Jeg er en lære på en ungdomsskole. Vi skal handle inn et anlegg som skal brukes i skolegården. Anlegget skal i hovedsak brukes til CD'er. Jeg trenger noen gode råd på et anlegg til ca 5-6000,- og hvor man skaffer disse. På forhånd takk for alle svar.

Vil anbefale deg å ta kontakt med Scandec Systemer i Oslo.
    www.scandecsystemer.no De jobber med pro-lyd.
    Og når det gjelder lyd til skolegården så er det ikke snakk om HiFi, men mer viktig at det tåler bruken i forskjellige temperaturer og ellers værmiljøer.

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •