Reciever til Infinity 40 Beta

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til Infinity 40 Beta

Jeg skal få høytalere i julepresang, og trenger da en reciever. Høytakerne det er snakk om er da:

http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=9140

Så rtenger jeg da selvfølgelig en reciever. Jeg er fortsatt veldig usikker på om jeg har lyst til å ta meg råd til en surroundreciever. Jeg kommer ikke til å bruke forsterkeren/recieveren til surround med det første, men tenkte at det kunne være greit om jeg skulle utvide senere. Jeg er ikke helt sikker på hvor mye en må punge ut for å få en brukandes forsterker. Jeg har helst ikke lyst til å betale mer for enn reciever/forsterker enn rundt 2000 kroner. Jeg kan strekke meg så langt som til 3000 kroner dersom det gir emg en god reciever som er verdt mye i forhold til pris. Jeg er ganske ny innen dette området og det hadde derfor vært fint om noen hadde hjulet meg litt.

Snorre

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke noe god reciver til den prisen, t.o.m. Stereo forsterkere sliter å komme nede på det nivået (og være bra) NAD er unntaket på stereoforsterker med NAD 320BEE(men tror nesten den blir litt for pinglete også)

Du kan glemme å få en reciver (NY) til 3000kr som drar Infinity Beta 40 tilstrekkelig. 5000kr er det det koster for en som drar disse "beistene" brukbart.

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ker.htm?id=455

Med for liten forsterker så sprenger du i filler de høyttalerene ganske fort!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Du får ikke noe god reciver til den prisen, t.o.m. Stereo forsterkere sliter å komme nede på det nivået (og være bra) NAD er unntaket på stereoforsterker med NAD 320BEE(men tror nesten den blir litt for pinglete også)

Du kan glemme å få en reciver (NY) til 3000kr som drar Infinity Beta 40 tilstrekkelig. 5000kr er det det koster for en som drar disse "beistene" brukbart.

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ker.htm?id=455

Med for liten forsterker så sprenger du i filler de høyttalerene ganske fort!
    Skal me sjao. Ok, kan du anbefale noen recievere til 5000 da. Blir vel å dra litt ekstra penger ut av lommeboken :cry: Men jeg skal ikke ha noe dårlig når jeg først kjøper så det for bli med ekstra kostnader da. Så hvilke forsterkere kan du anbefale til 5000 kroner?

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Orresnei
    Skal me sjao. Ok, kan du anbefale noen recievere til 5000 da. Blir vel å dra litt ekstra penger ut av lommeboken :cry: Men jeg skal ikke ha noe dårlig når jeg først kjøper så det for bli med ekstra kostnader da. Så hvilke forsterkere kan du anbefale til 5000 kroner?
    Da snakker vi om flerkanals receiver?

Pioneer vsx 1015 - rett over 5000
    (Pioneer vsx 915 til 3500 blir kanskje litt i minste laget?)
    Yamaha rx-v 657 - 4990
    DENON AVR-2106 - 4998

Jeg tror iallefall dette er receivere som skulle passe bra.

Sikkert mange andre som har flere bra alternativer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Da snakker vi om flerkanals receiver?

Yamaha rx-v 657 - 4990
    DENON AVR-2106 - 4998

Jeg tror iallefall dette er receivere som skulle passe bra.

Sikkert mange andre som har flere bra alternativer
    Skal se på de. Jeg har jo selvfølgelig lyst på litt bra lyd og greier, men vil ikke ut med 10 000 kroner bare for reciever. Jeg er hellt ikke noe sårlig kresen på lyden så lenge den er grei nok. Det er dog et pluss hvis den støtter surround.

Når du sier flerkanals, hva mener du med det? Er som sagt ny på dette feltet og er ikke helt kjent med alle uttrykk enda.

Over til noe annet. Er det slik at man kan koble tv-er og slikt også til recievere? Isåfall skulle jeg jo gjerne hatt en jeg kunne koble en lcd hd-tv til. Jeg har nemlig planer om å kjøpe en hd-tv til slutten av sommeren en gang. Dersom jeg får råd da, så ta det også med i betraktningen.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og Denon har iallefall bra lyd, veldig forskjellig prioritering. Yamaha er mye kraftigere, spessielt i midbassen. Mens Denon er litt med ryddig oppober (litt kjedeligere ).

Du har også kraftpluggen T743v2 ifra NAD. Denne vil nok røske godt i de høyttalerene. Anbefales. 5x50watt* høres ikke mye ut, men sjekk hva den yter dynamisk, samt vekta på klossen. Den veier rundt 4kg mer enn konkurentene, men mangler finesser som "romkorreksjon" etc... 4000kr er rimelig for denne syns jeg.

*ALLE kanalene drevet samtidig, de fleste oppgir hva 2 og 2 kanaler har muligheten til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Yamaha og Denon har iallefall bra lyd, veldig forskjellig prioritering. Yamaha er mye kraftigere, spessielt i midbassen. Mens Denon er litt med ryddig oppober (litt kjedeligere ).

Du har også kraftpluggen T743v2 ifra NAD. Denne vil nok røske godt i de høyttalerene. Anbefales. 5x50watt* høres ikke mye ut, men sjekk hva den yter dynamisk, samt vekta på klossen. Den veier rundt 4kg mer enn konkurentene, men mangler finesser som "romkorreksjon" etc... 4000kr er rimelig for denne syns jeg.

*ALLE kanalene drevet samtidig, de fleste oppgir hva 2 og 2 kanaler har muligheten til.
    Kan du gi noen spesifikke eksempler på noen gode modeller.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det var disse han refererte til, det er iallefall de som ligger i ditt prisleie

- Yamaha rx-v 657 - 4990
    - DENON AVR-2106 - 4998
    og
    NAD T743v2 Hjemmekinoreceiver kr 3998

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Regner med det var disse han refererte til, det er iallefall de som ligger i ditt prisleie

- Yamaha rx-v 657 - 4990
    - DENON AVR-2106 - 4998
    og
    NAD T743v2 Hjemmekinoreceiver kr 3998
    Har søkt litt rundt på norske web-butikker som selger Pioneer vsx 1015, og kan ikke finne den til under 5700. Jeg kan ikke si at det er rett over 5000. De leste web-butikkene jeg har funnet tar faktisk 6000 og mer. kNake skjønne hvor dere får prisene dere forteller om ^^

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du søker så finner du en tråd om noen som fikk den billigere på elkjøp tror jeg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •