Ny receiver; HK 635 eller 7300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer nesJe sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny receiver; HK 635 eller 7300

Kjøpte de største høyttalerne i JBL sin Northridge serie under hifi messa på plaza. Har vært veldig mye fram og tilbake angående hvilken forsterker jeg skulle velge. Fant først ut at jeg skulle teste Pioneer sin 1015, og hvis den ikke skulle være kraftig nok, ville jeg gå for HK 635.
    Jeg henta idag 1015 fra Expert, og dro rett hjem og koblet opp.
    Resultatet var ikke akkurat som jeg trodde. Hadde hele tiden i tankene at den ikke ville levere nok krefter, men at den skulle levere SÅ LITE hadde jeg ikke trodd.

Men så er saken den, at i de siste dagene så har jeg sjekket priser i utlandet, og da først og fremst i USA. Har omtrent bare sett på HK sin 7300. Den koster jo 25 lapper her i Norge, og driver, ettersom jeg har skjønt, nesten alt av høyttalere. Jeg har sett at dem har den til omkring 8300 norske kroner, og dette er jo en kanon-pris. Prøvde å regne litt med toll og frakt (magnum.no) og kom fram til en pris på ca 11 000 kr.
    Er det noen muligheter for å få det ennå billigere enn dette? Tollen var visst på 2000 kr. Egentlig hadde jeg tenkt en forsterker i priskalssen 8000 kr og ikke noe mer, men hvis jeg f eks får denne til et par lapper over, så er det ingenting å lure på.

Men så er det jo det at USA bruker 110 Volt da. Hvordan kan jeg løse dette problemet på en trygg måte (hvis det i det hele tatt går an) ? Hørt at det går an å bruke f eks et adapter, men synes selv det høres ekstremt risikabelt ut, i tilfelle adapteret skulle bli ødealgt *pang*
    Finnes det en bryter på forsterkeren som bytter fra 110 til 230 Volt?
    Er det eventuelt andre store ulemper med å handle i USA?

Det er sikkert mange som mener jeg brurde gå for HK 635, å bli forønyd. Denne får jeg for omtrent 8500 i Sverige. Jeg er ikke interessert i få krefter som akkurat holder, i og med at jeg har kjøpt så store høyttalere, så vil jeg det skal høres og merkes!

Håper på mange gode svar, som vil gjøre avgjørelsen lettere for meg. Er bare 16 år og har akkuratt kjøpt meg prosjektor osv i tillegg. Vil virkelig at dette skal funke, gleder meg som en....16 åring?

Newcomer proxp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

omvendt

Norge bruker 230V
    USA bruker 110

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nesJe
    Men så er det jo det at USA bruker 110 Volt da.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye godsaker på bruktmarkedet fortiden. Kanskje du bør titte litt der også.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er greiest å satse på utstyr som tar 230v..

Er HT innspillte? syntes det hørtes litt rart ut at pioneer 1015 dro de så dårlig, da jeg har hørt E100 spille bra på mindre forsterker.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Er HT innspillte? syntes det hørtes litt rart ut at pioneer 1015 dro de så dårlig, da jeg har hørt E100 spille bra på mindre forsterker.
    Altså jeg hadde en 2 kanals forsterker, og spilte inn frontene med den, i ganske mange timer.. Har prøvd med bare frontene og.

Om høyttalerene ikke hadde vært innspilt, hadde det hatt noe å si på effekten? Du går vel mer på bedre lydkvalitet?

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså jeg hadde en 2 kanals forsterker, og spilte inn frontene med den, i ganske mange timer.. Har prøvd med bare frontene og.

Om høyttalerene ikke hadde vært innspilt, hadde det hatt noe å si på effekten? Du går vel mer på bedre lydkvalitet?
    Nei, effekten er jo den samme, men jeg opplevde iallefall en ganske markant forskjell på mine ht fra de var nye til de hadde spillt et par uker.

Men hvis du hadde spillt de inn så var det ikke det som var årsaken

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........ men at den skulle levere SÅ LITE hadde jeg ikke trodd.
    Går ufra at du dro volumet til -6 dB og ikke stoppet ved 0 dB.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Går ufra at du dro volumet til -6 dB og ikke stoppet ved 0 dB.
    Jaja, klart det.. Skrudde til og med opp på fullt..

Men jeg har ikke fått så mange tilbakemeldinger om HK receiverene(i grunn ingen), er trossalt det jeg trenger hjelp til nå. Pioneer'n skal jeg levere tilbake i morra.
    Det er jo mange der ute som har erfaring med disse to receiverene, kanskje også hvordan HK 635 er i forhold til 1015. Hvis det ikke finnes noen god løsning på det med strømmen USA bruker(110 V), så kan jeg vel bare glemme HK 7300

Kan det kanskje være en mulighet å kjøpe i Kina? Noen som har erfaringer med det?

Kan man bi-ampe med 635, eller 7300 for den saks skyld?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror kansje du kan bestille den ny fra statene og presisere at du skal ha 230v...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HFfredd
    tror kansje du kan bestille den ny fra statene og presisere at du skal ha 230v...
    Men vil dette få prisen opp? Har funnet den til 1249$, noe som virkelig er en bra pris.

Om dette hadde latt seg gjøre, hadde jeg blitt overlykkelig Er det kanskje noen måter man kan slippe billigere unna tollen på og, eventuelt slippe all toll?

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jo man kan sende den i posten som gave. Da er det tollfritt... Men da må man kjenne noen i USA da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det hjelper om det er gave eller ei..grensen der er den samme eller max 500,-,
    Uansett, jeg har HK 635. Den er faktisk "svakere" enn jeg ville trodd. Den klarer ikke å drive Infinity Kappa 400 høyttalerne mine skikkelig, og hvis disse høyttalerne er like tungdrevne ville jeg tatt en ny runde.
    Nå er jo Infinity SINNSYKT kresne på forsterkere, men det er så...
    Har også en Classic 6.6 forsterker...(bestilt direkte fra Kina..hehe..).
    Den har 2*160 i 8 amp. Da fikk jeg bass for første gang i Infinity-en.

Gå for litt mer power enn HK-en, hvis du er i tvil. Kjøp en i Kina du også, det er også der HK blir laget for den saks skyld.....Jeg måtte ha HK nå pga reklamasjon, men har faktisk hatt problemer med 2 av 2 HK produkter. Blir ikke mer av dem på meg, nei...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Tror ikke det hjelper om det er gave eller ei..grensen der er den samme eller max 500,-,
    Uansett, jeg har HK 635. Den er faktisk "svakere" enn jeg ville trodd. Den klarer ikke å drive Infinity Kappa 400 høyttalerne mine skikkelig, og hvis disse høyttalerne er like tungdrevne ville jeg tatt en ny runde.
    Nå er jo Infinity SINNSYKT kresne på forsterkere, men det er så...
    Har også en Classic 6.6 forsterker...(bestilt direkte fra Kina..hehe..).
    Den har 2*160 i 8 amp. Da fikk jeg bass for første gang i Infinity-en.

Gå for litt mer power enn HK-en, hvis du er i tvil. Kjøp en i Kina du også, det er også der HK blir laget for den saks skyld.....Jeg måtte ha HK nå pga reklamasjon, men har faktisk hatt problemer med 2 av 2 HK produkter. Blir ikke mer av dem på meg, nei...
    Hva er prisen på HK receiverene der i forhold til i USA da? Hvor bestilte du ifra? Kan du gi meg link/linker? Helst noen hvor språket ikke er på kinesisk:P

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er det ingen som har noen erfaringer med kjøp i fra Kina eller USA?

Skulle gjerne sjekket ut priser i Kina, men jeg kjenner ingen kinesiske web-sider. Har prøvd å søke, men alt kommer bare på kinesisk. Er det ikke Kina som også produserer Harman Kardon? Da burde det i så fall være en ganske grei pris på HK 7300 der.

Vær så snill og hjelp meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Gå på finn.no og sjekk ut et par brukte h/k avr 8500 som ligger på ca 10000, og med litt pruting så er du fort nede i 8500-9000 hvis dette er budsjettet! Har tidligere hatt denne selv, og i denne er det power så det holder med en massiv strømforsyning!! Har faktisk hørt den kobla opp med høyttalerene du nevner og du verden for ett trøkk det var! Ble faktisk veldig imponert. Og jeg tror den og er kraftigere enn avr 7300. Skal ikke si det for sikkert men hørte på denne for et par mnd. tilbake og etter min mening var det mer guff i avr 8500. Absolutt å anbefale. Ellers så bør du sjekke ut cayin dp12ex som er enda kraftigere (måtte legge inn egen kurs pga sikringene gikk) og som jeg aldri har greid å knele. Litt dyrere men fy flate... Begge to er det dessuten veldig bra lyd i tilleg til krefter. Sjekk dette ut før du importerer tror du blir overrasket!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ste-Reo.
    Hei! Gå på finn.no og sjekk ut et par brukte h/k avr 8500 som ligger på ca 10000, og med litt pruting så er du fort nede i 8500-9000 hvis dette er budsjettet! Har tidligere hatt denne selv, og i denne er det power så det holder med en massiv strømforsyning!! Har faktisk hørt den kobla opp med høyttalerene du nevner og du verden for ett trøkk det var! Ble faktisk veldig imponert. Og jeg tror den og er kraftigere enn avr 7300. Skal ikke si det for sikkert men hørte på denne for et par mnd. tilbake og etter min mening var det mer guff i avr 8500. Absolutt å anbefale. Ellers så bør du sjekke ut cayin dp12ex som er enda kraftigere (måtte legge inn egen kurs pga sikringene gikk) og som jeg aldri har greid å knele. Litt dyrere men fy flate... Begge to er det dessuten veldig bra lyd i tilleg til krefter. Sjekk dette ut før du importerer tror du blir overrasket!!
    Denne modellen er jo utgått da (HK 8500).. Hvordan er det med inn- og utganger på denne i forhold til 7300, og hvordan er lydkvaliteten? Vet du hva nypris på denne var? HK 7300 er jo trossalt toppmodellen til Harman Kardon's nye serie. Den ser jo også mye finere ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvaliteten er Helt topp!! Etter min mening hadde den en egen lydsignatur som ingen andre H/K klarer å matche! Den er helt up to date og har også overflod av inn/utganger til alt av utstyr du trenger. Eneste er at det er 5.1 istedet for avr 7300 7.1, og så har den ikke 232 port og i-link. Den kostet vel rundt 24000 når den kom men sank ned til 18000 etter en stund pga hard konkuranse. Ihvertfall absolutt å anbefale!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •