Headset til nedmixing m.m

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Headset til nedmixing m.m

Skal ha meg nytt headsett med et budsjett på ca. 1000-1500 (ikke over). Disse skal brukes til både monitoring og nedmiksing av musikk, så jeg er litt kresen på detaljer og frekvensgang. Følsomhet og vekt er fullstendig irrelevant.

Her er noen alternativer:
    Sennheiser HD595
    Beyerdynamic DT770-80 Pro

Begge disse farger lyden, spesielt Beyerdynamic som har en litt utagerende dypbass. Noen som vet om andre/bedre alternativer?

(Fordelaktig om de finnes i norske nettbutikker)

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony MDR-V700DJ, eller Pioneer HDJ-1000 er de to mest populære, og kanskje de beste DJ headsets man får til en overkommelig pris. De burde være to naturlige valg, du får de her; www.ljudia.no.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mjo, har tittet såvidt på utvalget til ljudia og det virker for å være mest DJ/disco/osv-greier som jeg tipper farger lyden en del. Jeg vil helst ha noe som er nøytralt Sony-modellen er forøvrig for dyr også :\

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oracel
    Mjo, har tittet såvidt på utvalget til ljudia og det virker for å være mest DJ/disco/osv-greier som jeg tipper farger lyden en del. Jeg vil helst ha noe som er nøytralt Sony-modellen er forøvrig for dyr også :\
    Joa, men så er det også et supert headset. Prøv å få hørt det(eller Pioneer sitt) - du kommer til å bli skikkelig overrasket over lyden vil jeg tro!

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Joa, men så er det også et supert headset. Prøv å få hørt det(eller Pioneer sitt) - du kommer til å bli skikkelig overrasket over lyden vil jeg tro!
    Kan bekrefte det, bruker selv Sony MDR-V500DJ (700 hadde høgere input-effekt enn jeg trenger) og er veldig fornøyd.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oracel
    Begge disse farger lyden, spesielt Beyerdynamic som har en litt utagerende dypbass. Noen som vet om andre/bedre alternativer?
    Så det er ikke bare meg altså.. Har kjørt Sennheiser linja i mange år og vært fornøyd med det. Men etter å ha hørt mye skryt så gikk jeg og fikk testet Beyerdynamic. Ble overrasket over hvor farget bassen var i dem. Fikk litt følelsen av å høre på "DJ headset" med "BoulderBoomBassBoost (tm)" funksjon. Fikk litt rare blikk av selgeren når jeg nevnte at bassen var overdreven.. Men til Beyerdynamic sitt forsvar så må jeg si at mellomtonen var helt nydelig. Bedre enn Sennheiser sin vil jeg si.

Om du er på jakt etter monitor headset, så finnes det jo flere modeller som er laget for akuratt det bruksområdet og dermed er mest mulig linære og gir ufarget lyd. Men litt usikker på om du vil finne til 1500,-

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Har en del "studioerfaring" med Roland RH-200 og flere av Beyerdynamic sine. Roland'en ligger vel rundt 1000,- nå, og Beyer'ne fra 1700-2500... Disse kan definitivt anbefales. Beyerne opplever _jeg_ som relativt nøytrale (ikke overdreven bass/nedre mellomtone anyway), RH-200 likeså, i alle fall sammenliknet med Sony MDR-V700DJ (som jeg bruker på bussen. De har klart bedre bass, men synes de overdriver litt. Morsom og engasjerende lyd tho)...

Jeg bruker også Denon AHG-500, og kan absolutt anbefales som "low-cost" alternativ. Meget nøytralt bilde til prisen

Kan nevnes at jeg ikke har jobbet så mye med typisk "akustisk" og krevende materiell med unntak av stemmeopptak. Dermed kan studio-opplevelsen min være noe farget av det. (F.eks. er det lett å sammenlikne gjengivelsen av en sangerinne når man har opptaket og artisten for umiddelbar "live" sammenlikning La meg dra den litt videre: søsters låter mer "neger" med Sony'ene, og siden hun er nokså norsk og spe synes jeg de definitivt "farger" litt (no pun intended... jo.. forresten.. litt så)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Koss er å foretrekke?

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koss? Til studiojobbing? Det har jeg aldri sett eller hørt før. Koss er til bærbar enjoyment og that's it. For DE farger IKKE lyden noe SÆRLIG da..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baker
    Koss? Til studiojobbing? Det har jeg aldri sett eller hørt før. Koss er til bærbar enjoyment og that's it. For DE farger IKKE lyden noe SÆRLIG da..
    De har jo noen allround headset som er skikkelig dyre da. Vet ikke noe om hvor man får tak i de, men til de prisene (etter det jeg har sett - 3-5k) burde det vel funke til det meste.

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, var litt "biased" der i sted, finnes sikkert noen kjempedyre som er bra. Men det er DA jeg mener at de ikke er egnet for å svare på trådstarters spec:

"monitoring og nedmiksing av musikk, så jeg er litt kresen på detaljer og frekvensgang" og "budsjett ca. 1000-1500, ikke over".

Som studio-headsett, ikke over 1500, vil jeg definitivt anbefale Roland RH-200.

(Med fare for å virke "saueflokk", hvorfor velge noe annet enn det studiofolka bruker, de må jo ha LITT grunn for å velge som de gjør? Riktignok bruker de fleste dyrere hodetelefoner enn 1000-1500, men som "entry-level" er RH-200 svært mye brukt, ser dem OVERALT)

..og til trådstarter: let på fex sound1 og procom m.fl., så finner du roland sine headsett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RH-200 virker som et fornuftig alternativ! Noen her som har hørt/eier disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe disse(RH-200 ), men hvor får jeg kjøpt de?

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen mer behagelige enn Beyher dynamics?....

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kick kjeden har ett rimelig alternativ fra Superlux til under 800 kr

www.kickmusic.no

Har kun hørt dette ett par minutter og vurderer å skaffe ett selv. Har topp modellen av rør mikrofonene de lager og den låter som ei kule.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •