Poste Restante til Strömstad

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 91
    Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Poste Restante til Strömstad

Når man bestiller poste restante fra fyndbörsen til strømstad, hvilket postkontor kommer man til da??

HAr søkt her

http://www.posten.se/index.jsp?PageN...=servicestalle

på postkontro i området, men ingen matcher det samme postnummeret som fyndbørsen oppgir, og det er kun disse postkontorene i strømstad området som tar i mot pakker av ev viss størrelse. tror jeg...

Eller er det noen som konkret vet hvilket postkontor det kommer til og åpningstidene dette postkontoret har??

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei!
    Jeg har tenkt på det samme, men jeg lurer på åssen man får beskjed at pakken kan hentes i Strømstad? er det noen som kan gi meg svar på dette!?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyndbørsen sier de, ved at du oppgir din epost adresse, gir deg beskjed den dagen de sender pakken fra seg. Så tar det et par dager før den er på posthuset.

Ideelt sett.. Men så dårlige de er til å svare på mail så gir de meg et hittil sløvt inntrykk...

Derfor jeg har bedt dem om å gi meg adressen til postkontoret, da kan jeg kontrollere litt selv..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de ikke pakkesporing i Sverige?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smarting! Hadde jeg ikke tenkt på overhodet....

Men nå har jeg bestilit, så da håper jeg alt går bra!!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Er det ikke like greit å få det tilsendt til Norge? Da blir mva trukket fra direkte og du betaler mva + fortollingsgebyr når pakka kommer til Norge. Hvis du henter i Sverige må du betale svensk mva + norsk mva ved grensa for så å få svensk mva tilbakebetalt fra Fyndbørsen etterpå. Tungvint!
    Hvis du har tenkt å smugle pakka over grensa og blir stoppet så tar Tollvesnet pakka + at du får ei bot. Kjedlig hvis du har kjøpt en plasma til nesten 30 lapper som forsvinner i løse luften!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg sakset fra en hjemmeside, husker ikke hvilken

Postcenter Strömstad finns på Skolgatan 1 och deras paketadress är Poste Restante, 452 01 Strömstad. Telefon: 0526-12046, Int: +46-526-12046
    Postkontoret är stängt på lördagar & söndagar. Paketet måste hämtas inom 3 veckor.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Er det ikke like greit å få det tilsendt til Norge? Da blir mva trukket fra direkte og du betaler mva + fortollingsgebyr når pakka kommer til Norge. Hvis du henter i Sverige må du betale svensk mva + norsk mva ved grensa for så å få svensk mva tilbakebetalt fra Fyndbørsen etterpå. Tungvint!
    Hvis du har tenkt å smugle pakka over grensa og blir stoppet så tar Tollvesnet pakka + at du får ei bot. Kjedlig hvis du har kjøpt en plasma til nesten 30 lapper som forsvinner i løse luften!
    Trodde da man bare måtte betale toll avgiften og evnt norsk moms i et slikt tilfelle??

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohm
    Noe jeg sakset fra en hjemmeside, husker ikke hvilken

Postcenter Strömstad finns på Skolgatan 1 och deras paketadress är Poste Restante, 452 01 Strömstad. Telefon: 0526-12046, Int: +46-526-12046
    Postkontoret är stängt på lördagar & söndagar. Paketet måste hämtas inom 3 veckor.
    Best å få den sendt til Posten på Domus senteret. Den har oppe lørdag og søndag også..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som konkret vet hva som blir straffen dersom man kjører på grønt og blir stoppet?? (Og tolleren føler for å straffe deg...)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hvis du har tenkt å smugle pakka over grensa og blir stoppet så tar Tollvesnet pakka + at du får ei bot.
    Og hvis ikke er man straks en del tusenlapper rikere

Men er jo praktisk talt idiot hvis man kjører over den vanlige grenseovergangen ved svinesund. Det man gjør er å kjøre den "grøne vegen", som er en scenarisk riksvei som kommer inn i halden eller hvor det nå var. Like raskt og omtrent ikke traffikert, og ekstremt liten sjans for å bli stoppet av "tull"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Moho - blir den svenske momsen trekt fra når du bestiller pakken til en destinasjon innenfor sverige?

Det man imidlertid må passe på er at banken din rapporterer alle elektroniske overføringer over 6000,- NOK gjort i utlandet direkte til tollmyndighetene. Det kan derfor lønne seg å betale med cash for å være på den sikre siden :-P

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Men Moho - blir den svenske momsen trekt fra når du bestiller pakken til en destinasjon innenfor sverige?

Det man imidlertid må passe på er at banken din rapporterer alle elektroniske overføringer over 6000,- NOK gjort i utlandet direkte til tollmyndighetene. Det kan derfor lønne seg å betale med cash for å være på den sikre siden :-P
    Svaret på det blir nei. De kan ikke trekke fra moms innenfor sveriges grenser. Kun hvis den sendes fra Fyndbörsen til deg i Norge. Da legges iof den norske momsen på av norske tollmyndigheten.

"Verdigrense
    I tilfeller hvor verdigrensen på NOK 6000/3000 overskrides, kan du selv velge hvilke varer du vil betale toll og avgifter for. Hvis verdien av en vare overstiger denne grensen, må toll og avgifter betales av varens verdi i sin helhet. Varer som utgjør et hele, kan ikke deles og innføres over flere reiser, eller av flere personer. Dette gjelder selv om verdien av den enkelte del er mindre enn NOK 6000/3000. Kan du ikke dokumentere verdien, f.eks. ved kvittering, fastsettes verdien skjønnsmessig av Tollvesenet."

Mer står det ikke på toll.no.. Husk bare at det er ulovlig å ta med poteter inn i landet

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Og hvis ikke er man straks en del tusenlapper rikere

Men er jo praktisk talt idiot hvis man kjører over den vanlige grenseovergangen ved svinesund. Det man gjør er å kjøre den "grøne vegen", som er en scenarisk riksvei som kommer inn i halden eller hvor det nå var. Like raskt og omtrent ikke traffikert, og ekstremt liten sjans for å bli stoppet av "tull"
    Har du en veibeskrivelse til denne vegen??

Og de tar jo ikke pakka de, i følge toll.no må man jo bare betale toll og avgifter for den...

Riktig?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må nok regne med forenklet forelegg. Hvor mye har jeg ikke svaret på. Ett eksempel her: http://www.sverigeportal.no/more.php?id=149_0_1_0_M

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo engang slik at det er en rimlig stor forskjell på en forsterker til privat bruk og det å bringe inn rusmidler, røyk, alkohol og ulovlige substanser.

Dette blir selvfølgelig konfiskert, men en forsterker; neppe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beslaglegger tollen varene uansett dersom du blir stoppet uten å ha fortollet dem? Uten noen som helst kompensasjon? Det blir isåfall fort en dyr handletur..

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nekter jeg å tro.

Tollen skriver jo selv dette:

"Verdigrense
    I tilfeller hvor verdigrensen på NOK 6000/3000 overskrides, kan du selv velge hvilke varer du vil betale toll og avgifter for. Hvis verdien av en vare overstiger denne grensen, må toll og avgifter betales av varens verdi i sin helhet. Varer som utgjør et hele, kan ikke deles og innføres over flere reiser, eller av flere personer. Dette gjelder selv om verdien av den enkelte del er mindre enn NOK 6000/3000. Kan du ikke dokumentere verdien, f.eks. ved kvittering, fastsettes verdien skjønnsmessig av Tollvesenet."

Hvor jeg presiserer følgende:

"Hvis verdien av en vare overstiger denne grensen, må toll og avgifter betales av varens verdi i sin helhet. "

Står ingenting der om at de tar det (så sant det ikke er ulovlig). kun at det må betales toll og avgifter av varen...

Og tollere er jo mennesker de også.. Og er jo forskjell på å komme med 10 flasker sprit for mye og en skarve forsterker...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De beslaglegger ikke varen. Du blir nok nødt til å betale norsk moms. Elektronisk utstyr er ikke tollbelagt. Og du får nok ett lite forenklet forlegg som takk for forsøket Verre tror jeg det ikke er.. Men hva er oddsen liksom

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man ikke kjører den nye broa; lav.

Av og til hadde det ikke skadet om folk var korrupte; bare gi dem et par flasker vin hvis man blir stoppet, og så kjøre videre...

Men er jo bra det ikke er slik også..

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •