Poste Restante til Strömstad - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ttorneby
    Nå er vel egentlig grensa 3000 kroner, dersom du ikke har vært utenlands i mer enn 24 timer, men det spørs om de virkelig er så kranglete.
    Tollsjefen i Østfold, Wenche Fredriksen, har uttalt en gang at deres største prioritet ikke er å ta de som har med seg litt for mye sprit eller tobakk, så at de skal være sååå vaskelige å ha med å gjøre tviler jeg på.
    Hva er det 24 timer greiene? Har hytte i sverige så kommer til å hente den på fredag og dra hjem igjen på søndag..

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toll.no
    Reisende som har oppholdt seg i utlandet, Svalbard og Jan Mayen i mindre enn 24 timer kan én gang innenfor et tidsrom av 24 timer, toll- og avgiftsfritt innføre varer av inntil kr 3000,-
    Sjekk forøvrig denne linken...

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang bemanning, jeg hentet min 635 på mandag, og fikk ikke kjørt på rødt! Grunnen til dette er at jeg (selvsagt) kjørte den gamle veien fra svinesund, og da jeg kom til grensa ca kl 17.00 var alt stengt. Tollkontoret var helt mørkt, bommen var dekket for, alt var stengt, borte og forlatt.. Mao, ingen på jobb den dagen...

Så før jeg egentlig visste ordet av det var jeg over grensa. Fant ingen røde eller grønne filer.. Og da var det jo ergelig at jeg ikke hadde kjøpt med mer av andre ting...

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohm
    Noe jeg sakset fra en hjemmeside, husker ikke hvilken

Postcenter Strömstad finns på Skolgatan 1 och deras paketadress är Poste Restante, 452 01 Strömstad. Telefon: 0526-12046, Int: +46-526-12046
    Postkontoret är stängt på lördagar & söndagar. Paketet måste hämtas inom 3 veckor.
    Bare litt info for de som ikke orker ringe.. Åpent Man - Fre 7.00-19.00

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter å ha lest denne tråden fårstår jeg følgende:

si varen koster 10.000sek, det greieste er om man bor nær grensen bare kjøre å hente varen på posten i strømstad. kjøre på rødt å fortolle varen ved inngang til norge. ta vare på fortollingskviteringer. betale fortollingsgebyr(!?!) på rundt 50-75kr? få tilbake svensk moms ved å sende fortollingspapirene til fyndbørsen.

hvis det er så enkelt å greit ser jeg jo nesten ikke vitsen i å prøve å kjøre over uten å fortolle det??? det er jo da bare snakk om 75kr? (pluss det å sende fortollingspapirene til fyndbørsen da...)

er dette rett eller er jeg helt på jordet?

jeg skal nemlig kjøpe ny forsterker i begynnelsen av neste måned slik at det hadde vert greit me svar :?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBT...det er korrekt. I tillegg skal du ha tilbake en sum fra tollvesenet fordi du betalte norsk moms av den svenske momsen (da du betalte norsk moms ved fortolling av varen på Svinesund)...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sånn bortsett fra at f.eks Fyndbörsen ikke opererer med 25% som svensk MVA men bare 20% (hvorfor vet jeg ikke men antar vel det er en "win win" situasjon). Dvs at du har et gap på 5% som du ikke får dekket..

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker til live denne tråden.

Har tenkt å bestille noe fra Tyskland, som da blir sendt med DHL. Men vil Posten i Sverige godta det? Har hørt noe om at Posten ikke godtar pakker til Post Restante som ikke er sendt med posten selv? Må jeg da reise til nærmeste DHL kontor i Sverige for å hente pakken?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer nok at posten ikke tar imot pakker sendt med andre firmaer. Jeg hadde samme problem engang og fikk det jeg hadde bestilt levert til Hasse Hansons åkeri i strømstad. Han tok imot og lagret dem til jeg hentet for 100SEK.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken adresse brukte du når du handlet da? Post Restante?

Jeg leser diverse steder at Statoil i Skee tar i mot varer fra DHL, men usikker på hvordan det funker i praksis. Må jeg da skrive adressen min til den Statoil butikken da tro?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..