Poste Restante til Strömstad - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    9500 SEK til en kurs på 0,8 (litt lav nå men men..) antar at det er ink svensk mva. Du kommer da på grensen og må bet norsk mva på (9500x0,8x0,25) 1900 NOK, til sammen har du da bet 9500 NOK så langt, i tillegg kommer det tollgebyr på ca 50 kr. Du kommer hjem og sender papirene til Fyndbørsen og får tilbake svensk mva pålydende 1900 SEK (1440 NOK) Så langt bet 8100 nok.

Men så har man bet norsk mva på svensk mva du kan få igjen. ca 475 norske.

Totalt betalt blir da 7625.

Gikk nok i surr så lar andre finne feilene om d er noen

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det regnestykket gir jo et biligere svar enn det jeg får når jeg regner om direkte... Nesten..

Prisen er 9695 SEK, dette gir 7945 NOK etter aftenpostens valutakalkulator..

Dette er da hvis jeg henter den i strømstad, betaler kun svensk mva, og tar den fritt (lurer den) over grensen..

Det kan vel ikke bli billigere å gjøre det "lovlig" ???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke billigere å gjøre d lovlig nei, prisen blir den samme + ekspidisjonsgebyret til tollen på 50-75 kr. Gitt at visa eller det du betler med har samme kurs som tollen opperer med... Men minner deg på om du blir tatt så blir det myye dyrere da, men men.. om det du ikke skal ha med er så stort så for man heller prøve å si at varen kostet mindre enn 5k NOK

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moho
    Det kan vel ikke bli billigere å gjøre det "lovlig" ???
    I og med at norsk og svensk moms er identisk (25%) så skal det bli nesten det samme jo. Men hvis du bruker fyndborsens speditør (DHL) så tar de et stort administrasjonsgebyr for fortolling i tillegg til fraktkostnadene som du også skal betale moms på.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke maxprisen 6k?

Evnt at man ber om å få 2 kvitteringer på posten. én på det som tilsvarer 5.900 NOK og én på resten.

Men lukter de ikke lunta da, så vet jeg ikke.. Om det gjør noe er jo en anne sak.

Så det eneste det koster å ta den over grensa er tollgebyret på 75 NOK? Og thats it? Det er all prisforskjellen på å smugle og ikke smugle?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går man ut fra lik kurs hos alle aktører så stemmer det ja.

Edit. Tviler på at posten fikser 2 kviteringer til deg, men det koster ikke å prøve.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    hvis du bruker fyndborsens speditør (DHL) så tar de et stort administrasjonsgebyr for fortolling i tillegg til fraktkostnadene som du også skal betale moms på.
    Hvor stort er dette administrasjonsgebyret?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest av andre som har bestilt det til norge, kan det forløpe seg i hverste fall til et par tusen! En i Alta betalte vel opp mot 2000 for frakt og alt slikt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest av andre som har bestilt det til norge, kan det forløpe seg i hverste fall til et par tusen! En i Alta betalte vel opp mot 2000 for frakt og alt slikt.
    Hehe, ettersom vi holder til litt nærmere det sentrale østland får vi ikke håpe det blir så ille. Men hvis det var inkludert frakt, gebyrer og hele pakka er det jo ikke så verst helt opp dit. Frakten kommer jo på 900 kroner, og noen hundrelapper utover det kan jeg alltids avse. Men er det ingen som har noen eksakte priser på hva DHL tar så vi ikke blir lurt trill rundt?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært fristende å finne det ut!

Og frakten vår blir vel tilnærmet lik, Asker og Drammen er jo kun et par mil fra hverandre!

Evnt kunne vi bestilt samtidig og delt frakten.... ?

Blir ting ikke ille dyrt frister det å bestille fraktet til norge, så slipper man å styre med å dra til strømstad. Men da bør frakten være billig synes jeg..

Og når man først er i strømstad, så kjøper man jo gjerne andre ting også. Så bensinen sparar man jo inn fort...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært fristende å finne det ut!

Og frakten vår blir vel tilnærmet lik, Asker og Drammen er jo kun et par mil fra hverandre!

Evnt kunne vi bestilt samtidig og delt frakten.... ?

Blir ting ikke ille dyrt frister det å bestille fraktet til norge, så slipper man å styre med å dra til strømstad. Men da bør frakten være billig synes jeg..

Og når man først er i strømstad, så kjøper man jo gjerne andre ting også. Så bensinen sparar man jo inn fort...
    Jeg heller nok mer mot å bestille med frakt tror jeg, så slipper man alt styret i og med at alt går automatisk, det er ikke nevneverdig dyrere og dessuten holder man seg jo på den rette siden av loven.

Du skal ikke ha det levert til lillehammer altså? Vi kunne sikkert spleiset på frakten, men vet ikke helt hvor lurt det er for din del ettersom jeg tror fraktprisen stiger ettersom vekten øker..

Jeg har lagt inn en bestilling på en Panasonic TH42PA50, samt en Pioneer VSX-AX4AVi-S og DV-989. Venter bare på tilbudsmail fra fyndbørsen, ettersom de to sistnevnte produktene ikke ligger ute med pris på sidene. Forventer en aldri så liten kvantumsrabatt for å si det sånn, så skal bli spennende å se..bare håper det ikke drøyer særlig mye lenger nå - er dem treige til å svare på mail ??

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker selv å kjøpe fra fyndbörsen i fremtiden. Og det er helt klart å hente den i strömstad som er aktuellt.. Veksle om til svenske kroner (også kallt "skåne pesetas av danskene ), dra over, betale varen inkl svensk mva og kjøre hjem.. Sjansen for at tollvesent stopper er ikke direkte stor spør du meg.. Da er det ingenting å tenke på å du kan kose deg med den varen du har innskaffet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, jeg har akkurat mottatt et hårreisende bra tilbud fra fyndbørsen. Vi snakker om mindre enn halv pris av hva man må ut med her på berget.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pm

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Tenker selv å kjøpe fra fyndbörsen i fremtiden. Og det er helt klart å hente den i strömstad som er aktuellt.. Veksle om til svenske kroner (også kallt "skåne pesetas av danskene ), dra over, betale varen inkl svensk mva og kjøre hjem.. Sjansen for at tollvesent stopper er ikke direkte stor spør du meg.. Da er det ingenting å tenke på å du kan kose deg med den varen du har innskaffet.
    Kjedlig hvis du skulle bli stoppet. En TV + mange tusenlapper som forsvinner i løse lufta. Jeg hadde ikke tatt sjansen.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De konfiskerer jo ikke produktet, man må bare betale et straffegebyr..

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare skyte inn her...

Først og fremst: Jeg har nylig hatt en linknende ordre fra fyndbørsen. Bestilte en forsterker, dvd-spiller pluss noen høyttalere, hvor totalsymmen kom på rundt ni lapper og vekten runda 30 kilosgrensa. For det betalte jeg 700 SEK i frakt og et fortollingsgebyr på 300 NOK til DHL. Dette var til Grimstad, så tviler på at DHL skal ha mer av dere som bor enda nærmere grensa.

En annen ting. Ser dere nevner denne smuglereruta over til Sverige. Jeg har selv hytte i Halden-traktene og er kjent med de fleste veiene som kan brukes der. Jeg har ALDRI blitt stoppet på Svinesund, men på disse skogsveiene derimot, har jeg blitt stoppet, og jeg har hørt om andre som også har blitt det. Man bør ha i bakhodet at mange av disse veiene leder ut i en vei, så man bør ikke tro at dersom man har kommet seg hundre meter inn i Norge, så er man trygg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt off-topic kanskje, men stemmer det at det omtrent samme moms når man importerer til sverige som til norge. Og er det likt om landet man kjøper fra er utenfor eller innenfor EU. Noen som vet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av utepils
    litt off-topic kanskje, men stemmer det at det omtrent samme moms når man importerer til sverige som til norge. Og er det likt om landet man kjøper fra er utenfor eller innenfor EU. Noen som vet?
    Ja, Norge og Sverige har begge 25% mva. Mulig det varierer noe på forskjellige varetyper, men det er hovedregelen.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •