Match en stereoforsterker til mine Epos ES11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Match en stereoforsterker til mine Epos ES11

Min NAD 306 har trolig tatt kvelden for godt, og jeg trenger en ny forsterker som matcher godt med min Epos ES11. Kjøpte dem vel i 94 eller noe slikt, men de er fortsatt en glede å høre på. (Hva synes folket om Epos egentlig?)

Hvis jeg nå skulle forsøke å være original og ikke kjøpe NAD en gang til (C352 kanskje?), hvilken integrert stereoforsterker vil matche godt med høyttalerne?

Pris < 5000,- (gjerne < 4000,-)

(Jeg har allerede stilt et relatert spørsmål: http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/25844-nad-306-erstatte-eller-reparere.html, men jeg håper ingen tar det ille opp at jeg vinkler det litt anderledes her. Ble mye fokus på hjemmekinoreceiver, og jeg vet ikke om jeg egentlig trenger det. Musikk i fokus! Med mindre noen kjenner en surroundforsterker som spiller musikk like godt som disse rene stereoforsterkerne?)

Har sett på ting som Thule IA-100 og Marantz 7200, men de bryter budsjettet mitt. Får jeg såpass mye mer av dem enn fra NAD C352 at det er verdt kronene? Noen andre forslag?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anders, Epos Es11 var mine første hi fi høyttalere og jeg hadde dem en god stund. Syns de er meget gode for prisen de kostet i sin tid. Jeg hadde meget gode resultater med Rega Elex og Mira (nesten samme forsterkeren, men to forskjellige generasjoner). Etter min oppfattning trenger de en forsterker som er noe mer analytisk7lysere i klangen enn det NAD'en er. Jeg har hørt NAD306 mange ganger (jobbet på klubben i 12år) og mener personlig at dette kanskje ikke er en så god match til ES11'ene. Thule tror jeg blir for mørk i klangen, men det er basert på min test av Space350iA på min Sonus Faber. Se også om du ikke kan få prøvd en eldre Denon PMA2000 mkI, de kostet 8000 og burde være mulig å få tak på for den summen du nevner. Jeg tror det kan være en god match, uten at jeg har prøvd selv. Marantz tror jeg personlig lider litt av samme skjebne so NAD i mine ører.

Sjekk Mono.no og div. bruktbørser for rega og diverse brukt børser etter denon'en.

Just my 2c as they say over there

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipset! Forresten, Naim Nait5i, kunne det være noe tror du?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt Naim for første gang her i sommer hos Lyric og må si jeg syntes det låt meget kjedelig, men det kan være rommet. Låt slapt på de ATC'en jeg hørte på der. Men jeg liker også anlegg med litt mer snert.

P.S det kan lønne seg å oppgradere kablene inn HT'ene, jeg brukte Isoda HA20 (finnes ikke lengre tror jeg) og det ble en del bedre. Delefilteret er jo også meget enkel på disse Ht'ene, kun 1 ordens på diskanten og ingenting på bassen om jeg ikke husker feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •