ofc solid core

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ofc solid core

hei. registrerer at mange anbefaler grøftekabelen fra biltema som utg.p for en grei diy høyttaler/signal kabel. Ønsker å kjøpe en litt bedre solid core kabel, men har problemer med å komme over oksygen frie kobber ledre i såpass store dimensjoner.. Noen som kan tipse meg med linker???

Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Christer!

Jeg laget høyttalerkabler av denne: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage....ok=2015513.htm

Dette er den mye omtalte grøftekabelen/EKKJ. Tror ikke det er mulig å få tak i denne i Norge lenger, da den er ulovlig å bruke til annet en fast installasjon.
    Den fungerer fint som høyttalerkabel, men er veldig stiv og uhåndterlig. Lydmessig har den en ganske dominerende bass og en litt flisete mellomtone og diskant, men i forhold til kabler i samme prisklasse er den glimrende.

Et annet alternativ er Audio Magic sine høyttalerkabler som selges av Høium Hifi www.hoium.no. Har ikke hørt disse selv, men har lest at de skal være bedre enn EKKJ. Dette er solid core kobberkabler med en renhet på 99,9999%. Finnes i 2 versjoner, 4mm2 og 6mm2. Uterminerte signalkabler finnes også. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio Magic

Noe slikt jeg hadde i tankene Ville bare finne en litt "renere" kabel enn EKKJ.

Fant forresten en engelsk side som solgte solid core ofc høyttaler kabler, 2,5 mm2, for 1£/m, men ut over dette var det lite info om kabelen..

Potensialet for å finne noe billigere enn høyums kabel bør mao. være der, bare så alt for vanskelig å google seg frem...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •