Komplett nytt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett nytt anlegg

En kollega ønsker komplett fornyelse av sine lyd og bildeting og lage en integrert hjemmekino. I dag har han en gammel Onkyo surround reciever som kun benytter to Mission fronthøyttalere. Han liker forsåvidt lyden i disse høyttalerne men ønsker å fornye seg.

Flatskjermen er peket ut, Panasonic TH-42PV500E da kravet er HD-ready, samt at den har gjort det bra i tester. Han skal også ha en HTPC i stua. Det er disse to som blir de mest kostbare komponentene.

Spørsmålet er hvor mye man må ut med for å få en akseptabel og god lyd. Anlegget skal brukes til musikk og film.

Er litt vanskelig uten å sette en spesiell prislapp men vi diskuterte litt frem og tilbake.

Reciever. For å gå hakket over de minste recieverne og opp der det er flere gode kjøp tenkte jeg prisklassen 6-7K.

Høyttalere. Her er jeg på ukjent grunn. Han ønsker ikke å lage høyttalere selv, men ønsker en akseptabel høyttalerpakke som gjerne ser ok ut i en stue også. 5.1 oppsett. Han tenkte i prisklassen 10K.

Sub. Her er det vel ingen vei utenom en SVS PB10 til 5K, altså ikke kjøpe den som evt. følger med en høyttalerpakke.

DVD-spiller. Han ønsker ikke mange komponenter og vil derfor ha en multispiller som tar det som er av nye formater. Jeg tenkte da prislapp minimum 2K.

Kabler. Nå kan han nok bruke en del av det eksisterende, men tenkte at det nok var lurt å regne en tusenlapp også her.

Samendrag:
    42" plasma: 30K
    HTPC: 15K
    Reciever: 7K
    Høyttalere: 10K
    Sub: 5K
    DVD-spiller: 2K
    Kabler: 1K

Totalt kommer man altså ut på kr. 70.000,- her. Hvis det er veldig fornuftig å justere på noe her er det mulig.

Noen kommentarer?

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    DVD-spiller. Han ønsker ikke mange komponenter og vil derfor ha en multispiller som tar det som er av nye formater. Jeg tenkte da prislapp minimum 2K.
    Han kan hverfall satse på å bruke dvd spiller i HTPC'n, så slår han flere fluer i en smekk. Slipper ekstra komponent, billigere og trolig langt bedre enn en frittstående til 2K.

G

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt forslag, men det er ønske om egen DVD spiller.

Så neste spørsmål er nå om hvilken DVD-spiller som er best under 3000,-. Jeg er selvsagt farget av mitt eget Denon-valg, og tenker da på Denon 1920. Men det jeg har sett av rimelige Pioneer DVD-spillere har også vært bra. Fint hvis noen kan komme med noen innspill her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •