Billig receiver vs billig dvd-receiver - hva er best? Skal ha dvdspiller og receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig receiver vs billig dvd-receiver - hva er best? Denon 1705 brukbar receiver?

Hei!
    Har lest en del på forumet her, men ikke postet noe tidligere.
    "Hjemmekinoen" min består av en Panasonic ae700e projektor og Logitech z680 pc-høytalere. Er nokså fornøyd med oppsettet, selv om lyden burde vært bedre. Derimot har jeg ikke nok lydkoplingsmuligheter på pchøyttalerannlegget, og ønsker derfor å skaffe meg en receiver.

Jeg må ha en receiver, dvd-spiller og en subwoofer (den sub'en jeg har kan ikke kobles til en forsterker).
    Bør helst ikke passere mye over 6000kr. Høytalere vil jeg trolig kjøpe etter hvert når økonomien tillater det (bruker pchøytalerene inntill videre). Hvis det er nødvendig for å få et brukbart system må jeg revurdere det. Jeg har ikke råd til noe skikkelig bra, men jeg skal ha noe som er brukbart og iallfall bedre enn komplette surroundpakker på elkjøp til 2k.

Oppsett 1:
    Tenkte litt på denne forsterkeren og dvdspilleren til pakkepris 5k:
    NAD T743v2 Hjemmekinoreceiver
    NAD T514 DVD-spiller
    + en eller annen billig sub.

Oppsett 2
    DENON AVR-1706 Hjemmekinoreceiver
    + dvd (Samsung HD950 eller HD850 (hva er egentlig forskjellen?))
    + en eller annen billig sub.

Oppsett 3 - DVD-recevier
    DENON ADV-500SD DVD-receiver
    + dvdspiller og en eller annen sub

Oppsett 4
    Denon DHT-500SD - fulle pakke med høyttalere, sub, receiver og dvdspiller.

Dvd-receiver virker som en god løsning, men er det mye bedre med receiver og dvdspiller hver for seg? Jeg får vel kanskje flere innkontakter av optisk og koaxial med egen receiver? Ideelt sett burde jeg ha tilsammen 4.

Jeg vet egentlig veldig lite om hifi, men har lest en del rundt omkring for å få en noenlunde innføring i det enkleste. Hjelp og tips mottas med stor glede. Jeg er åpen for forslag

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er fornøyd med lyden, så er det vel høyttalerne du bør bytte ut først?
    Ser du er skeptisk til Elkjøp, men Elkjøp har jo ofte pakker med receiver, DVD-spiller og høyttalere på tilbud. Dette er ofte en grei oppstartsdeal. Selv om en eller to av komponentene ofte er litt kompromiss i sammenhengen, så er det gjerne bra sett i forhold til prisen. Husk at Elkjøp har 30 dagers full returrett på alle varer dersom du ikke er fornøyd. Da er det ikke rare risikoen du løper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden kunne vært bedre, men hovedårsaken til at jeg må skaffe meg en receiver eller dvd-receiver er at jeg ikke har nok lydinnganger.
    Skal koble inn ps2, dvdspiller og pc med digital lyd (optisk/koaxial). I tillegg skal jeg koble til en vhs-spiller med lyd analogt.
    Høyttalere kan jeg ønske meg til jul og bursdag (som begge ikke er så lenge til). Å få koblet opp alt utstyr slik at de i det minste fungerer er noe jeg ikke kan vente med, og må derfor skaffe meg en receiver nå.

Men aner ikke hva jeg skal gå for...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kåmmer med et lite forslag

forsterker:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310640&cks=PRL
    storebroren til denne har vunnet noen tester, pioneer vsx-915 heter den.
    hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg kjøpt pioneer vsx-915 å kjøpt en sub ved senere anledning.
    dvd:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310649&cks=PRL
    dette er også en bra kandidat i denne prisklassen:
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=6942

du må også ha en digital optisk/koax kabel mellom dvd-spiller å reciever for å få digial lyd(dd, dts)

sub er jeg litt usikker på.
    de har jo endel billige gale-subwoofere på hifiklubben, eller så kan du jo prøve deg på en DIY-sub, da kåmmer du unna med ca 2-2,5 k.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som et spennende forslag n00ben.
    Hifiklubben selger Denon 1705 for 2k. Dette er vel en utgått modell, men kan ikke finne mange forskjeller mellom den og 1706'en. En ting er muliget for 7.1, men jeg kommer ikke til å bruke mer enn 5.1 uansett.

Er Denon 1705 en brukbar forsterker? Er ikke så veldig kresen på lyd, det tillater ikke lommeboken. Er Pioneer VSX-515-S mye bedre?
    Hvis dere mener at disse er alt for dårlige vil jeg vurdere å gå for Denon 1906'en , men den er egentlig altfor dyr i forhold til budsjettet. For å vurdere 1906'en bør det være en vesentlig stor forskjell mellom den og 1705/Pioneeren.

Høytalerene jeg trolig kjøper etter hvert er Gale 4040 serien.
    Av dvdspiller har jeg bestemt meg å gå for HD850.

Hovedspørsmålet mitt er om jeg skal gå for Denon 1705'en eller om den er for dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer vsx-515 har automatisk romkorreksjon, vet ikke om denon 1705 eller 1706 har det.
    det er jo også en mulighet å lete litt omkring, kansje du kommer over noe brukt.
    du kan spare masse penger på det.
    denon er jo et gankse bra merke.
    får det du betaler for, å kansje litt til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står nok mellom 1705'en og Pioneeren. Budsjettet kan ikke presses mer. Om noen år når jeg flytter ut og har jobbet litt skal jeg kjøpe meg et skikkelig annlegg :grin:
    Imens satser får jeg satse på et brukbart low-end lydoppsett.

Hva er automatisk romkorreksjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du blir sikkert fornøyd.
    automatisk romkorreksjon er at forsterkeren stiller inn alle høytalerne automatisk i et surround oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg har lest i en annen tråd her at de billige Denon-modellene har masse tull, feil og krøll??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest litt her på forumet å tror det audiop sier kan stemme, gå heller for pioneer eller noe yamaha
    du får yamaha rx-v475 på elgiganten for ca 3300 kr.
    yamaha er gode på hjemmekino, ikke det at jeg kan bekrefte dette.

www.elgiganten.no

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

hei. du kan jo kjøpe min onkyo forsterker. skal ha 1000 kroner for den. frakt inkludert. den har alle de lyd formater du trenger send pm dersom du er intresert

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har en Harman/Kardon AVR 35 til salgs for 2000. Dette er en bra reciever til å begynne med. send meg en mail hvis du er interessert(doffentheman@hotmail.com)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flyttet

[Moderator: Tråden flyttes siden dette er blitt en ren handels- og produktjakt tråd. Ber også om at salg av brukte produkter gjøres via PM eller aller helst legges ut på AVtorget]

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke akkurat bekrefte det med de billige denonene. Har selv en 1905 som fungerer knirkefritt, uten tull og tøys og er strålende fornøyd med den til nå.

Hos netshop har de denne uken tilbud på pioneer 515, og skulle handlet idag ville jeg gått for denne eller 915. Mest pga av at brukervennligheten er en del bedre hos pioneer samt at jeg har pioneer-dvd fra før.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=24067

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •