XTZ 12" Sub til 3000 SEK

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer LemonDog sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 12" Sub til 3000 SEK

http://www.fyndborsen.se/?sida=produ...1Prodnr%3D5337

Er denne noe bra? Specs ser OK ut. Har kun tenkt å bruke denne til film...

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt denne. Har ingen erfaring med andre suber, men jeg er meget godt fornøyd!

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer Auto påslaget på denne? Jeg har tidligere hatt en som hadde det og det var litt irriterende da den slo seg av og på under film. Hver gang det ble stille en liten stund så slo den seg av. Fikk da et lite knepp i høyttalerne da dette skjedde. Måtte også ha volumet forholdsvis høyt for at subben skulle være inne ved f.eks. spilling av musikk. Det er sikkert forskjell på subbene. Jeg har kikket litt på XTZ sine subber, men har vert litt skeptisk til akkurat dette. Håper på tilbakemelding angående dette.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selv velge om du vil ha auto eller om du vil ha helt på eller helt av. Jeg har min på hele tiden. Kan teste litt med auto og gi tilbakemelding senere...

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av taita
    Du kan selv velge om du vil ha auto eller om du vil ha helt på eller helt av. Jeg har min på hele tiden. Kan teste litt med auto og gi tilbakemelding senere...
    Ok! Da er det jo ikke noe problem uansett. Det hadde vert fint med en liten test på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Skriv mer om den når du har fått testet litt!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt en slik sub nå, så får vi se om den duger. Jeg har aldri hatt sub før, så jeg har ikke så mye å sammenligne med, men, men. Denne virker jo som en grei "nybegynnersub"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg love deg at du blir fornøyd. Jeg hadde heller ingen sub før. Ble overasket over hvor mye denne utgjorde både på film og musikk. Endelig kunne jeg føle ristingen i bakken da orcene nærmer seg muren i Helmsdeep....deilig følelse! får vel også takke naboen som enda ikke har klaget

PS! hvis du ikke oppga personnummer når du bestilte, ring DHL så snart pakken når norge. Da slipper du mange frustrerende dager med venting.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Hvordan vet jeg når pakken når Norge?
    Pakkesporingen til Fyndbørsen virker visst bare i Sverige...
    Bestilte forrige torsdag, og har ikke hørt noe enda.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok få dager fra fyndbørsen sendte pakken til den kom til norge. Jeg ventet 3 uker før jeg startet å undersøke. Viste seg at den hadde ligget i Oslo nesten hele tiden. Ble den sendt forrige torsdag ville jeg ringt DHL så fort som mulig. Tipper den er i norge allerede. Jeg hadde suben på døra dagen etter at jeg snakket med DHL. Lykke til!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ringt DHL nå og gitt dem personnummer til fortolling og slikt. Litt dårlig at ikke DHL ringer og etterspør denne informasjonen selv. Jeg oppga jo telefonnummer i bestillingen. Kanskje det er Fyndbørsen som ikke gir DHL nok opplysninger? Ikke vet jeg, men her virker det som at rutinene ikke er helt på plass. Det er jo for dumt at en pakke skal ligge å råtne på lager i 3 uker helt til man etterspør den selv.

Er spent på hvordan denne suben funker til musikk. Jeg tviler på at kvaliteten står i stil til fronthøyttalerne mine, men jeg kan jo bli overrasket. Til film funker den sikkert bra.

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Da kan jeg love deg at du blir fornøyd. Jeg hadde heller ingen sub før. Ble overasket over hvor mye denne utgjorde både på film og musikk. Endelig kunne jeg føle ristingen i bakken da orcene nærmer seg muren i Helmsdeep....deilig følelse! får vel også takke naboen som enda ikke har klaget

PS! hvis du ikke oppga personnummer når du bestilte, ring DHL så snart pakken når norge. Da slipper du mange frustrerende dager med venting.
    Får jeg lov til å spørre hvor mye det kom på i frakt og toll?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte prisen som står på fyndbørsen (is svenske kr) uten svensk moms + 400 kr i frakt. I etterkant fikk jeg en regning på ca. 700 kr som dekket norsk moms + fortolling. Ble vel til sammen ca. 3500 norske kroner ferdig levert på døra.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått suben nå. Den virker velbygd og solid. Frontstoffet er grått (noe som ikke passer inn med de andre høyttalerne mine). Det var ingen bilder av suben med frontstoffet på hos Fyndbørsen, så det var ikke mulig å vite på forhånd. Det er overraskende at den ikke har line-inngang, men, men. Fikk kjøpt meg et Y-ledd slik at jeg har fått koblet den opp. De medfølgende spikene er helt OK. Jeg tror Soundcare Superspikes vil være bedre. Kanskje jeg må kjøpe meg en pakke og teste? Det følger ikke med manual og heller ikke noe papir med spesifikasjoner. Det er litt overraskende.

Jeg satte på Star Wars - Episode II, og det første jeg la merke til var at suben ikke akkurat var særlig kjapp. Den hang etter på musikken i introen. Nå koster jo fronthøyttalerne mine 10 ganger mer enn suben, så jeg kan kanskje ikke forvente meg all verden. Over på selve filmen og da låter det ganske bra. Romskipet i begynnelsen har en rå motorlyd som setter hele rommet i bevegelse. Etter å ha sett ca tjue minutter av filmen, så legger jeg merke til at suben høres lik ut i alle situasjoner. Det virker som at den bare kan spille en tone.
    Jeg starter å justere volum og delefrekvens med den medfølgende fjernkontrollen. Denne virker bra, men man må peke ganske direkte på suben for at den skal virke.
    Bytter så film til Matrix Reloaded. Samme intrykk her. Det høres tøft ut, men det er fortsatt stort sett bare en tone. Jeg øker delefrekvensen stadig, men klarer ikke å høre særlig forskjell.

Skal prøve med andre filmer, og eksperimentere mer med plassering og delefrekvens senere i dag. Nå står suben i et hjørne og ganske nær bakvegg. Jeg tipper at den kan trives bedre litt lenger ut på gulvet.

Førsteinntrykket er litt blandet. Jeg har ikke hatt noen sub før, så jeg har ikke noe å sammenligne med. Spesifikasjonsmessig, så virker dette som mye sub for pengene, men det er mulig at jeg må lenger opp i pris for å finne en sub som matcher resten av anlegget. Det er kanskje litt tidlig og begynne å spekulere om det enda. Det er sikkert en del å hente på å jobbe med plassering/innstilling, så jeg får heller komme tilbake med mine inntrykk etter at jeg har fått testet den litt mer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, jeg var nok litt for rask til å bedømme suben. Etter å ha sjekket www.xtz.se, så fant jeg både manual og flere bilder av suben. Jeg fjernet Y-leddet og koblet meg rett på den ene low level-inngangen. Mens jeg koblet om ble jeg oppmerksom på at fasebryteren sto på "rev". Dette betyr at fasen er vridd 180 grader. Jeg satte den til normal og dro samtidig suben ca 30cm ut fra bakveggen.
    Jeg testet på nytt med Star Wars - Episode II, Matrix Reloaded og The Gladiator. Etter å ha justert litt fram og tilbake på delefrekvens og volum fant jeg en innstiling jeg trivdes med. Nå høres suben virkelig bra ut. Jeg kommer nok til å beholde denne Jeg får bare prøve å farge frontstoffet svart, slik at det matcher resten av høyttalerne mine.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ----

Edit: Eh, glem det (note to self: learn to read)

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra anmeldelse. Hvordan ble musikksporet i Star Wars II etter at du satt opp høytaleren på korrekt hvis?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •