SVS Paralell-import diskuterer du her !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS Paralell-import diskuterer du her !

Hei.

Jeg har opprettet denne tråden med det formål at ALL diskusjon som omhandler kjøp av SVS SUB gjennom andre kanaler enn den som offisiellt er opprettet av SV Subwoofers i USA, med www.lsound.no for Norden.

Dette er for at vi "andre" skal ha de tekniske trådene i fred for nevnte diskusjon.

Samtidig oppfordrer jeg samtlige moderatorer til å foreta en "automatisk flytting" av innlegg av ovennevnte art til denne tråd.

På forhånd takk !!!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører ikke denne tråden hjemme i jaktforumet da?
    For å holde meg litt til topic, så er jeg interessert i å høre om erfaringer med import av SVS via f.eks Magnum. Selger SVS fortsatt 220V-suber som skal shippes til USA? Kunne tenkt meg en rimelig 12".

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det gjør den. Herved flyttet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 20-39PC+ på vei fra Magnum nå. Ble visst alt annet enn billig. De regner med en standard(?) vekt/volumberegning på 4,5l pr kilo. En 20-30PC+ med emballasje fyller visst 300l, så selv om pakken "bare" veier 32kilo, betaler jeg for 67kg. Flyfrakten til Jetcarrier/Magnum kommer da på i overkant av 2000kr. Man KAN jo frakte med båt (for 895kr) men det tar adskillig mye lenger tid, og man klarer jo ikke å vente så lenge på en SVS? :razz: Totalt kommer det altså på $850 + 2000 til Jetcarrier + MVA = Overkant av 8500 ferdig på døra for en 20-39PCplus, hvordan er dette i forhold til "gamle dager" da man selv kunne bestille rett fra SVS? Jeg har oppfattet det slik at man ikke betaler MVA av summen Jetcarrier skal ha, da man får en faktura fra de etter du har mottatt varen.

Jeg la nå ihvertfall inn en kommentar i ordren om at jeg måtte ha en 220volts forsterker, så får se når den dukker opp.

Om et par uker kan jeg gi flere svar om det er noe dere lurer på :razz:

Edit: Nå skal det sies at jeg gjerne hadde kjøpt fra Lsound om de hadde levert rørsubene, da jeg ikke er overbegeistret for paralellimport. Men hadde hørt så mye bra om disse at jeg ikke klarte å la være ;-)

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du stiller opp som prøvekanin, Henriko!
    Husk å poste her når du har fått suben, jeg er spent på erfaringene dine. Jeg har i likhet med deg ikke noe i mot å handle hos Lsound (det måtte i så fall være de avsindige fraktprisene), men utvalget er jo dessverre litt tynt der. Spranget mellom PB10 og PB12 Plus blir for stort for meg, så foreløpig tråler jeg bruktmarkedet etter en PB12-ISD eller noe deromkring. Jeg kan gjerne sende en sub med båt, jeg har ikke bruk for den før om måned eller to uansett. Jeg regner at fraktprisen på 2000 kr kommer i tillegg til fraktprisen fra SVS til Magnum?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Joda, "bare hyggelig" å stille opp som prøvekanin :-)

Suben er ihvertfall sendt fra SVS for tre dager siden, og dukket opp hos Magnum idag (en halvtime etter cutoff for mandagens sending :???: Så trygler og ber om at den kommer med til mandagen, da har jeg den isåfall før fredag.. Ellers er jeg bare nødt til å vente en uke til).

Spenningsmomentet er da hva slags forsterker jeg har fått, ba jo som nevnt om 220v forsterker, men har ikke hørt noe fra eller til så det vil tiden vise.

2000 i tillegg til SVS sin frakt ja.. Men den var for ingenting å regne (25$).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du undersøkt hvordan det er med garanti? SVS har jo lukket for egenimport til europa, og det er ikke sikkert at de vil utvise så mye velvilje overfor noen som har "lurt" de.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må da være lov å handle en sub i usa, og "importere" den selv da. Er jo som om du har bodd i usa litt da, og kjøpt med deg en sub..

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henriko
    Jeg har en 20-39PC+ på vei fra Magnum nå. Ble visst alt annet enn billig. De regner med en standard(?) vekt/volumberegning på 4,5l pr kilo. En 20-30PC+ med emballasje fyller visst 300l, så selv om pakken "bare" veier 32kilo, betaler jeg for 67kg. Flyfrakten til Jetcarrier/Magnum kommer da på i overkant av 2000kr. Man KAN jo frakte med båt (for 895kr) men det tar adskillig mye lenger tid, og man klarer jo ikke å vente så lenge på en SVS? :razz: Totalt kommer det altså på $850 + 2000 til Jetcarrier + MVA = Overkant av 8500 ferdig på døra for en 20-39PCplus, hvordan er dette i forhold til "gamle dager" da man selv kunne bestille rett fra SVS?

Så det er inkludert norsk moms 25% ?

Ser jo at det står MVA der, men synes du slapp billig ifra det:

Da jeg kjøpte en 20-39 PC Plus fra SVS den gangen LSound ikke eksisterte ennå, kom den på 9155,- ferdig levert på døra, frakt, moms, og gebyrer til NorCargo betalt.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bah - glem det jeg sa - jeg glemte at jeg kjøpte subkabel og dB-måler i samme slengen....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Må da være lov å handle en sub i usa, og "importere" den selv da. Er jo som om du har bodd i usa litt da, og kjøpt med deg en sub..
    Jeg vet ikke hvordan de ser på det, men de er ikke forpliktet til å yte noen garanti overfor egenimporterte subber.

Blir ikke $850+2000+mva=9400?

Jeg håper heller at vi snart får muligheten til å kjøpe rørene igjenom offisielle kanaler, og det kan vel ikke skade om noen sender den forespørselen som et juleønske til Ron&Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Har du undersøkt hvordan det er med garanti? SVS har jo lukket for egenimport til europa, og det er ikke sikkert at de vil utvise så mye velvilje overfor noen som har "lurt" de.
    Det både håper og tror jeg skal gå bra. For det første har de jo bare stengt for import til Skandinavia og Russland, resten av Europa kan vel fortsatt kjøpe fra SVS. Ellers har jeg jo betalt like mye for produktet som alle andre, og er like berettiget på support som resten av SVS-kundene.

Men håper jo selvsagt at jeg ikke trenger support :wink:

Jeg sitter heller ikke med følelelsen at jeg har lurt SVS, de har gjennomført en helt vanlig handel, uten noen som helst ekstra kostnader. Og som nevnt tidligere hadde jeg mer enn gjerne kjøpt fra Lsound om de hadde levert rørsubbene, selv om det hadde kostet noe mer.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 20-39PC+ på vei fra Magnum nå. Ble visst alt annet enn billig. De regner med en standard(?) vekt/volumberegning på 4,5l pr kilo. En 20-30PC+ med emballasje fyller visst 300l, så selv om pakken "bare" veier 32kilo, betaler jeg for 67kg. Flyfrakten til Jetcarrier/Magnum kommer da på i overkant av 2000kr. Man KAN jo frakte med båt (for 895kr) men det tar adskillig mye lenger tid, og man klarer jo ikke å vente så lenge på en SVS? :razz: Totalt kommer det altså på $850 + 2000 til Jetcarrier + MVA = Overkant av 8500 ferdig på døra for en 20-39PCplus, hvordan er dette i forhold til "gamle dager" da man selv kunne bestille rett fra SVS?

Jeg betalte 300 usd. i frakt for samme sub'en da jeg kjøpte fra SVS, og de ordnet transport. Så det var ikke så ille pris hos Magnum. Nå bor jo jeg ganske langt fra allfarvei, så jeg vet ikke hvor representativ den fraktsummen jeg betalte er.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg vet ikke hvordan de ser på det, men de er ikke forpliktet til å yte noen garanti overfor egenimporterte subber.

Blir ikke $850+2000+mva=9400?

Jeg håper heller at vi snart får muligheten til å kjøpe rørene igjenom offisielle kanaler, og det kan vel ikke skade om noen sender den forespørselen som et juleønske til Ron&Tom
    I værste fall får all support gå igjennom Magnum, så får jeg heller betale den frakta. Men håper jo selvsagt jeg slipper det. :-P

Regner ikke MVA av de 2000 til Magnum, så regnestykket blir:
    (850 * 6,5) + 2000 + (850*6,5*0,25) = 8925 (hehe, ble visst veldig i overkant av 8500 det, skulle aldri hatt finregnet på det :-P )

Om jeg hadde visst det ble så dyrt (klart, kunne jo fraktet med skip og sluppet 1200 billigere fra det), hadde jeg nok neppe gjort det, da jeg hadde satt av ca 6000 og maks 8000. Da hadde jeg vel heller spart litt lenger til en PB12 Plus fra Lsound.

Menmen, gjort er gjort og spist er spist. Kan ikke gråte over spilt melk osv, osv. :-) Forhåpentligvis går alt problemfritt, og jeg har en flott juletid sammen med SVSen foran meg :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det både håper og tror jeg skal gå bra. For det første har de jo bare stengt for import til Skandinavia og Russland, resten av Europa kan vel fortsatt kjøpe fra SVS. Ellers har jeg jo betalt like mye for produktet som alle andre, og er like berettiget på support som resten av SVS-kundene.

Men håper jo selvsagt at jeg ikke trenger support :wink:

Jeg sitter heller ikke med følelelsen at jeg har lurt SVS, de har gjennomført en helt vanlig handel, uten noen som helst ekstra kostnader. Og som nevnt tidligere hadde jeg mer enn gjerne kjøpt fra Lsound om de hadde levert rørsubbene, selv om det hadde kostet noe mer.
    Problemet er at det er ingen lover som gjør deg berettiget til garanti når du kjøper subben i USA.

De 3 årene de gir er helt frivillige. SVS strekker seg langt for å ha fornøyde kunder, men det er vel spørs hvor langt de vil gå når kunden har gått bakom ryggen på de da de har sagt at eksport til bl.a skandinavia er lukket. Så hvis de da gir garanti på subben så strekker de seg ennå lengre enn hva de ellers gjør.

Jeg hadde ikke giddet å ta sjangsen.

Det beste er selvfølgelig om det ikke oppstår noe behov for support, skulle det oppstå får du koke sammen en historie om hvordan subben havnet i Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja bare gled deg, plusen sparker så hardt i sofaen at det gjør vondt i ryggen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Streiken er nå over. Vi fikk pakkene med et annet fly. Det gikk til Gøteborg, og varene må fraktes med lastebil derifra og til Gardermoen.
    De som har ansvaret for våre pakker der mener at de skal klare å levere ut sendingene til posten på tirsdag (førstkommende).

---

mvh
    JetCarrier / Magnum no AS
    Fosseveien 8-10
    NO - 1792 Tistedal
    Ble litt krøll med sendinga pga streik hos SAS, kunne hatt den i hus nå, men nå ser det ihvertfall ut til at jeg kan få den før jul (om ikke posten roter den bort da) :?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jadda, SVS'en kom i posten lille juleaften (dagen etter Pioneer VSX-915), så kan ikke klage på timingen Ingen transportskader, og SVS hadde putta inn riktig forsterker, så alt er bare fryd og gammen

Nesten alt ihvertfall... Det ble endel dyrere enn først antatt, endte på ca 9500 (pga at vekten ble regnet etter en volum/vekt-faktor på 4,5, noe som er lite gunstig når man fint kan bo inni esken SVSen kom med). Man kan imidlertid spare gode penger på å bruke sjøfrakt (et sted rundt 1000-2000, har ikke talla helt i hodet nå). Bakdelen er da at det fort vekk tar en mnd.

Så alt i alt, tror jeg nok ikke jeg ville gjort det igjen (ihvertfall ikke brukt flyfrakt) når jeg nå vet det jeg vet Må jo, som tidligere nevnt over, ta garantien med i bildet også.

Men subben rent isolert sett er jeg strålende fornøyd med, begynner å få istand konfigureringa nå og den innfrir absolutt mine skyhøye forventninger :-D Har prøvd å leke meg litt med den, men foreløpig har motet svikta lenge før subben har vist tegn til å gi seg :twisted:

Gøy med lyd Og god jul folkens!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke Lsound importere tubene snart?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står vel på SVS å få de CE-merket, noe de tydeligvis ikke prioriterer. Uten CE-godkjenning har vel ikke L-Soud lov til selge dem i Skandinavia/Europa.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •