Pioneer anlegg - anbefalinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer anlegg - anbefalinger

Hei, jeg trenger litt hjelp til valg av surround-anlegg, håper jeg har forvillet meg inn på riktig forum. Jeg er totalt amatør på området, men forsøker å lære, og håper noen av de mange ekspertene her inne kan hjelpe meg litt.

Jeg er på jakt etter et surround-anlegg i budsjett-klassen, forsterker + høyttalersett bør ikke koste mer enn 5-6000 kr. Har satt opp et forslag under, som jeg gjerne vil ha innspill og kommentarer til.

Har sett litt på Pioneer VSX-515-K. Denne kan jeg skaffe meg for litt under 2000 kr. dersom jeg kjøper på www.promarkt.de og henter den i Strømstad (slipper da unna med 16% tysk moms vs. 25% norsk). Jeg ser at dette er en 6.1 kanals receiver, men jeg har (i første omgang) kun tenkt å bruke den til 5.1, evt. 5.0 (uten subwoofer). Byr dette på noen problemer? Denne forsterkeren har medfølgende mikrofon som gjør det enklere å kalibrere og justere høyttalerne, noe som vil komme godt med for meg. Høyttalerne vil ikke bli stående like langt unna tv-en (som forøvrig er en sliten 29", men den får jeg bytte ut senere) pga. en hylle som står i veien, men håper at denne justeringen kan kompensere for litt av dette, slik at det ikke høres så skjevt ut.

Når det gjelder høyttalere har jeg fått anbefalt Pioneer S-V320-W av en lokal Expert-kar, og tror også at dette settet vil ta seg bra ut i stua. Han sa også at basselementene var såpass bra i disse fronthøyttalerne at det ikke var nødvendig med en egen subwoofer. Jeg håper at jeg også kan skaffe disse fra Tyskland, men har enda ikke klart å finne dem på en tysk nettbutikk. UVP (veil. pris) i Tyskland er 500 Euro, men har håp om å få dem for kanskje 400.