Pioneer anlegg - anbefalinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer anlegg - anbefalinger

Hei, jeg trenger litt hjelp til valg av surround-anlegg, håper jeg har forvillet meg inn på riktig forum. Jeg er totalt amatør på området, men forsøker å lære, og håper noen av de mange ekspertene her inne kan hjelpe meg litt.

Jeg er på jakt etter et surround-anlegg i budsjett-klassen, forsterker + høyttalersett bør ikke koste mer enn 5-6000 kr. Har satt opp et forslag under, som jeg gjerne vil ha innspill og kommentarer til.

Har sett litt på Pioneer VSX-515-K. Denne kan jeg skaffe meg for litt under 2000 kr. dersom jeg kjøper på www.promarkt.de og henter den i Strømstad (slipper da unna med 16% tysk moms vs. 25% norsk). Jeg ser at dette er en 6.1 kanals receiver, men jeg har (i første omgang) kun tenkt å bruke den til 5.1, evt. 5.0 (uten subwoofer). Byr dette på noen problemer? Denne forsterkeren har medfølgende mikrofon som gjør det enklere å kalibrere og justere høyttalerne, noe som vil komme godt med for meg. Høyttalerne vil ikke bli stående like langt unna tv-en (som forøvrig er en sliten 29", men den får jeg bytte ut senere) pga. en hylle som står i veien, men håper at denne justeringen kan kompensere for litt av dette, slik at det ikke høres så skjevt ut.

Når det gjelder høyttalere har jeg fått anbefalt Pioneer S-V320-W av en lokal Expert-kar, og tror også at dette settet vil ta seg bra ut i stua. Han sa også at basselementene var såpass bra i disse fronthøyttalerne at det ikke var nødvendig med en egen subwoofer. Jeg håper at jeg også kan skaffe disse fra Tyskland, men har enda ikke klart å finne dem på en tysk nettbutikk. UVP (veil. pris) i Tyskland er 500 Euro, men har håp om å få dem for kanskje 400.

Kona er ikke helt happy med de store fronthøyttalerne, men siden jeg også ønsker å bruke anlegget til musikk (dog mest i MP3-kvalitet), og ikke bare film, tror jeg det vil være en fordel med en slik løsning kontra en løsning med kun satelitthøyttalere. Hva tror dere om dette?

Jeg vurderer også å investere i en D-Link DSM-320 (koster kun litt over tusenlappen nå) for overføring avspilling av filer fra datamaskinen. Noen som har erfaringer med denne, eller vil anbefale andre lignende løsninger?

Veldig takknemlig for litt hjelp og innspill her.

Alexander

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkern er meget bra til den prisen du får den til. Koster 3k i Norge til vanlig. Når det gjelder høytalerne er jeg sterkt uening med han som anbefaler ikke sub til de pioneer høytalerne. Det finnes mange andre gode høytalere til den prisen.

Sub er et et "must" i hjemme kino. Har selv noen stor fronthhøytalere som spiller til 30hz men de har også gått av ekstra "fylling" i bånn. Du bør ut å høre litt på forskjellige annlegg ikke kun se på utsende er mitt tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar

Jeg vurderer isteden å kjøpe et rent satelittsystem med subwoofer, Pioneer S-V50A-K med stativ er mest interessant. Hva tror du om dette oppsettet? Hvordan fungerer et rent satelittsystem til musikk? Musikken jeg spiller kommer uansett for det meste til å være i MP3-format.

Kan faktisk få forsterkeren til 1525 kr. fra Tyskland hvis følgende metode fungerer (noe jeg tror det skal gjøre):

Jeg bestiller en pakke fra Tyskland "Poste Restante" til Strømstad, får stempel på den svenske tollen på Svinesund for "utførsel fra EU" (tollen vet jo ikke om jeg mottok pakken i Tyskland eller Sverige, og skal vel strengt tatt ikke bry seg om det heller), slipper norsk moms siden verdien er under 6000 kr., sender den stemplede kvitteringen tilbake til Tyskland og får utbetalt den tyske momsen tilbake. Slik slipper man både tysk og norsk moms på en helt lovlig måte.

På den måten får jeg denne forsterkeren + den nevnte høyttalerpakken med 4 stativer for 4605 kr. + frakt, og det er virkelig grisebillig!

Alexander

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •