Bestilling av høyttallere fra Hifiklubben Danmark

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestilling av høyttallere fra Hifiklubben Danmark

Hei
    Er på utkikk etter et par nye fronthøyttalere, lurer litt på Dali Suite 1.7/2.8 eller B&W DM603 S3/B&W DM604 S3.
    Tenkte det kunne vært morsomt å sjekke prisen hos www.hifiklubben.dk. Viste se at fronthøyttalere her er langt billigere en i Norge og Sverige.
    F.eks. B&W DM604 S3 koster ca. 11000 i Norge men koster ikke mer en 6000 fra Danmark (regnet om til NOK).
    Har søkt litt på forumet og ser at varer under 6000 kroner kan importeres tollfritt til norge, det jeg lurer på da er om det gjelder kun når du har varen med deg eller om det også gjelder ved bestilling over internett?
    Hvis det ikke gjelder ved bestilling, er det noen som kunne satt opp et regne stykke på hvordan det vil bli, med 6000 NOK som utgangspunkt!
    Jeg lurer også på om Hifiklubben opererer med samme priser på internett og i butikkene. (Mulig at det blir en tur til Danmark i høstferien :wink: )

Mvh
    Anders

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Danmark oppgir de prisen per stk og ikke per par. Så da blir det nok ikke så billig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du rett i.
    Det var jeg ikke klar over, trodde hifiklubben gjenerelt hadde starta å oppgi pris pr. par jeg. Jaja, får bare vente å se om jeg kommer over noen andre "kupp" da....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du tar feil i at produkter under 6000 kan importeres tollfritt, trodde dette var grensen for innførsel dersom du selv hadde reist i utlandet i mer enn 24 timer..
    Skal ikke garantere, men jeg antar at du må betale norsk moms på dette.

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo huske på at man skal trekke i fra dansk mva, før du legger på den norske, så prisen blir jo ca den samme etter norsk moms. I tillegg kommer det vel toll, men om jeg ikke husker feil, er det bare 4%.

Men alt dette blir jo ikke så interessant når prisen uansett blir høyere enn i Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke så sikker på at du kan få kjøpt varen på utførsel (uten danske avgifter) ved internettkjøp, videre resoneres det rett at det kun er ved fysisk utreise man kan tå med "gratis" hjem.
    Så det blir mest sansynlig 6000 + 24% moms + 4%.... Mvh våre gode venner i AS Staten... herlig

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av High-End
    er ikke så sikker på at du kan få kjøpt varen på utførsel (uten danske avgifter) ved internettkjøp (...)
    Jo, det har du krav på. Men akkurat når det gjelder Hi-Fi Klubben, så er det nok ikke lønnsomt uansett da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet er det ikke toll på slike varer.
    Jeg kjøpte komplett Infinity Kappa sett i utlandet, og der beregnes kun vanlig moms 24%. Tror det er sjelden det kommer toll på toppen av varer.

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte till tollvesenet på mandag og fikk oppgitt KUN 24% moms, men da må 'pakken' sendes fra utlandet og være fratrukket moms i avsenderlandet. Posten vil da fortolle pakken og kreve inn 24% moms + et lite gebyr.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bwa
    Ringte till tollvesenet på mandag og fikk oppgitt KUN 24% moms, men da må 'pakken' sendes fra utlandet og være fratrukket moms i avsenderlandet. Posten vil da fortolle pakken og kreve inn 24% moms + et lite gebyr.
    Det er riktig. Men det er UTROLIG VIKTIG hva som står på faktura/følgeseddel. Tollen ser kun på bunnlinja. Hvis den inkluderer utenlandsk moms, må du betale norsk moms av den utenlandske momsen, hvis bunnlinja inkluderer fraktkostnader, må du betale norsk moms av fraktkostnadene.

Derfor må du sørge for separat kvittering for fraktkostnader, samt separat kvittering for moms. På Svinesund ordner de det ofte slik at du deponerer på den svenske momsen (får separat kvittering på den), så får du eksportbekreftelse på Svinesund (koster rundt 350,- kroner). Der betaler du også norsk moms på varen. Eksportbekreftelsen fakser du så tilbake og får utbetalt den svenske momsen til din konto.

Regner med at dette lar seg gjøre også med postordresalg, men er usikker på hvordan det med eksportbekreftelsen fungerer. Mulig posten sørger for dette, eller at postordrebutikken kan trekke fra momsen ved forsendelse, siden den er adressert ut av landet (i motsetning til egen transport av varen over grensen(e)).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •