Behringer eq ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer eq ?

Hei
    Hvor finner jeg rimeligst pris på Behringer Ultra-curve Pro DEQ2496
    og/eller DSP1124P Helst Norske forhandlere eller brukte.
    Vet der var en link om brukt butikk for musikkinstrumenter,men finner den ikke.
    Mvh Jan I

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne linken:

www.lsound.no ;-)

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen av disse behringer'ne som kan stille fasen også da? Trinnløst...?

Det er det jeg trenger i tillegg til å få en jevnere respons. Men jeg har ikke brukt dette kompensasjonskartet man snakker om... dvs. at jeg egentlig har enda mer bass enn jeg måler det da?

Jeg har stilt inn sub'en slik at den er +3-+5 dB høyere avlest på RadioShack'en min enn det jeg leser av for øvrige høyttalere, da betyr det at vet 25 Hz så er det egentlig +12 dB da, eller noe sånt? Heftig.....

Har de som legger ut frekvenskurvene på dette forumet tatt med kompensasjonen? Er det derfor alle disse SVS kurvene er så uhorvelig basstunge i de nedre frekvensene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.musikkweb.no/

Her finner du det meste av linker...

www.musikkland.no er ganske rimelige..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonia
    Er det ingen av disse behringer'ne som kan stille fasen også da? Trinnløst...?
    Her er en link til et produkt du kan ha nytte av:

http://www.svsubwoofers.com/images/part_black_box.jpg

ellers kan jeg anbefale en SVS PB10, det er det billigste og mest effektive du kan gjøre ;-)

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, takk for tipset! En sånn sak er genial i forhold til mine fremtidige planer om å bruke de gamle Cerwin'ene til noe fornuftig også...

Tenkte nemlig, når jeg får eget rom, å koble opp slik at bassignalet sendes ut fra receiveren og inn til en NAD effektforsterker, som igjen har de to Cerwin'ene koblet til seg. I tillegg skal jeg ha den aktive sub'en som jeg kun har på når jeg skal høre musikk. Skal jeg ha film, så kjører jeg da istedet Cerwin basserne... Tanken er da at en slik dings vil kunne være sterk nok til å drive NAD'en da den har gain funksjon, i tillegg vil jeg sikre meg korrekt fase til frontene. Hvis jeg i tillegg kjøper en Behringer 1124, vil jeg få kontroll over frekvenskurven også! Da vil jeg behandle de to cerwinene på en inngang på Behringer'n, og den aktive suben min på den andre, slik at jeg kan justere disse uavhengig av hverandre. Da får jeg ideell innstilling til musikk ved å kjøre den aktive sub'en, og ideelle innstillinger til film ved å kjøre NAD'en og Cerwin...

Hva tror herr Flageborg om dette? Jeg laget en hastverkstegning, det gikk fort for jeg har dårlig tid.. he he...

Lar det seg gjøre?

Jeg tuner da f.eks. left inngang på Behringer'en til å være optimal med musikk, mens høyre inngagen legges opp til heftig bass til film... ved å justere frekvenskurven litt.... fasen vil bli mulig å fintune pga. SVS dingsen...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte nemlig, når jeg får eget rom, å koble opp slik at bassignalet sendes ut fra receiveren og inn til en NAD effektforsterker, som igjen har de to Cerwin'ene koblet til seg. I tillegg skal jeg ha den aktive sub'en som jeg kun har på når jeg skal høre musikk. Skal jeg ha film, så kjører jeg da istedet Cerwin basserne...
    Det enkle er ofte det beste ;-) og selvfølgelig er det en "fristende" plan du har for bruk av flere forsterkere som skal mates med SUB-signaler.

MEN..............

først må du løse dagens bass-problem, slik at du kan LEGGE PÅ flere og flere sub-elementer til lydbildet.

Mitt oppsett enkelt skissert:
    1. SVS sub spiller ALLTID med på ALLE kilder :grin: og alene som SUB med CD-musikk
    2. LEGGER til 2x18" CerwinVega på musikk-DVD'er , som er kalibrert med Behringer DSP1124P, Line L
    3. LEGGER til 4x15" + 1x18" CerwinVega når FILM kjøres, og disse er også kalibrert med Behringer DSP1124P, Line R

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Da ser det ut som om jeg har fått kjøpt en brukt DEQ 2496 fra en her på forumet.
    Så da er spørsmålet: Hvor finner jeg forholdsvis gode XLR til RCA plugger?
    Trenger vel 2 stk XLR hun til RCA og 2 stk XLR han til RCA.
    Hvor finner jeg en rimelig Behringer ECM-8000 microfon? eller kan jeg bruke en helt vanlig mic her?
    Tar samtidig i mot all mulig tips om DEQ-2496eren.
    Mvh Jan I

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... fasen vil bli mulig å fintune pga. SVS dingsen...
    Det er en veldig grei prinsippskisse, men jeg kan ikke se at du er helt i mål................du bare må ha en SVS-dings til den aktive SUB'n, HVIS det ikke er en ny SVS :grin: ...........på gang ???

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, som jeg nevnte i forrige post, så vil jeg altså ikke realisere planene med Cerwin'ene FØR jeg får et hus med et dertil egnet rom. Men jeg planlegger endel ulike løsninger allerede nå, sånn er det når man er hekta...:grin:

En dag fikk jeg plutselig for meg at å benytte de gamle Cerwinene til kun bass hovedsakelig til film, måtte være mer fornuftig enn å selge dem for en tusing...? Jeg har jo en gammel NAD forsterker på 2*200 watt i 4 ohm som jeg tidligere har brukt på disse Cerwinene, og det har flyttet bra med luft. Ved å koble til en fasejusterer med gain-mulighet, samt Behringer EQ burde det være mulig å fintune lyden fra basserne i disse høyttalerne slik at de fungerer bra til film (og partymusikk...) i perfekt fase med fronthøyttalerne. Jeg kan jo bare skru av NAD'en når jeg ikke skal ha Cerwinene på, og vips så har jeg kvalitetslyd fra mine AudioPro fronter og AudioPro aktive sub. Eneste problemet da, er at jeg ikke har trinnløs fasejustering på den aktive sub'en, men det kan jeg jo alltids kjøpe hvis det trengs... uansett, jeg vet jo ikke hvordan dette kommer til å oppføre seg i et fremtidig rom, men prinisppet burde være gjennomførbart? Eller hva?

Jeg hadde videre tenkt til å lage et avlangt rom med skillevegg, der jeg gjemmer Cerwinene bak veggen, med åpning i veggen ved hvert hjørne (bak fronthøyttalerne), og også bygge inn all elektronikk og kabler i veggen. Det blir dermed et lite rom bak elektronikken hvor jeg kan komme til hvis jeg må koble litt. Her kan jeg også gjemme Behringer'n og NAD'en og eventuell HTPC osv. Dermed blir kun fronthøyttalerne og AudioPro sub'en synlig i front, sammen med centerkanalen, resten blir gjemt i skap (med tilstrekkelig ventilasjonssystem)... tror det blir fett... he he.

Hva tror du/dere om en slik løsning?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ........Jeg hadde videre tenkt til å lage et avlangt rom
    Med et nytt rom starter nye "problemer", men er du heldig så blir du kvitt "dagens" problemer. Da er det bare å utvide SUB-systemet slik du har skissert. Spennende !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ultra curve pro DEQ 2496 til 2299,-DKK.

Behringer DEQ 2496 til 2299,00 DKK fra Disco world.dk.
    Ecm 8000 488,00 DKK

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •