Hvilken centerhøytaler og bakhøytalere skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken centerhøytaler og bakhøytalere skal jeg velge?

Hei!

Mitt oppsett er som følgende:
    Receiver : rx-v1500
    Front høytalere : B&W DM604 S3

Hadde vært ønskelig å fult opp med komplett B&W anlegg , men litt dårlig med cash om dagen. Tenkte å bruke 2 -2.500 kr på noe som er greit , så kan jeg heller oppdatere når jeg får mer å rutte med.

Noen gode forslag?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ergelig du ikke har mere. B&W LCR600C ble nettopp kåret til testvinner av sentere i siste DVD & Hjemmekino.

Hva med Audio Pro Image 22 og Audio Pro Image 12?

Jeg ville nå heller spart til B&W LCR600C og heller kjørt phantom center inntil videre. Spar kr 500 til å kjøp B&W DM601 S3 nå.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spar på senterhøyttaleren, da er det bedre å kjøre uten. For surroundfølelsen på film trenger du ikke rare bakhøyttalerne.

* Dali Elegance er gode bakhøyttalere til 2496 veil/par.
    * Dali Trio Space er ikke så pene, men koster bare 1596 veil/par.
    * Audio Pro Image 12 gir mye for pengene til 1795 veil/par.
    * Audio Pro CinemaPrecision PM-02 er en ny, slank, liten MTM til 1995 veil/par.
    * Audio Pro Cinema C2 er en bitteliten satellitt til 1390 veil/par.
    * AE Aegis Compact er et ukjent merke, men har historie for å lage gode høyttalere. Kommer bla. i hvitt. Ca 1980 veil/par.
    * Patos Basic B-110 er en minihøyttaler fra produsenten av velkjente Lyric 402. B-100 koster ca 2200 veil/par.
    * PSB har et par modeller, der den rimeligste er Psb Alpha Intro LR til ca 1500 veil/par.

Puh... det skulle jo være litt å velge i? Felles for disse er at de ikke er dedikerte surround-høyttalere, slik at de gjerne kan brukes som høyttalere i kjøkken/kontor/soverom ved oppgradering.

Når du har spart opp litt penger anbefaler jeg at du først anskaffer en god subwoofer (hvis du ikke har det). Det vil gi en aha-opplevelse i bassområdet.
    Deretter kan du gå for senterhøyttaler. Aller først bør du da sjekke ut B&W LCR600 S3 Senterhøyttaler til ditt oppsett. Det er jo den anbefalte senteren, og du bør ikke gå for noe mindre. Det er mye trykk i senterkanalen i skikkelig hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello, jeg skal begynde å bygge meg ett hjemme kino annlegg og jeg lurte på om PSB Image B15 var brukbare til surround?

Jeg har allerede Eltax Millennium 500 og Eltax AVR 800, skal etter hvert skaffe bedre forsterker, men jeg har ikkje så mye penger akkurat nå. Har snart tenkt til å kjøpe meg sub også, har dere noen forslag?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rangerbm
    Hello, jeg skal begynde å bygge meg ett hjemme kino annlegg og jeg lurte på om PSB Image B15 var brukbare til surround?

Jeg har allerede Eltax Millennium 500 og Eltax AVR 800, skal etter hvert skaffe bedre forsterker, men jeg har ikkje så mye penger akkurat nå. Har snart tenkt til å kjøpe meg sub også, har dere noen forslag?
    Velkommen til forumet. Jeg foreslår at du starter en egen tråd. Sikkert lettere å få hjelp da. Fortell oss hva du er ute etter og hva budsjettet er.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, har startet en tråd nå