SVS PB12-ISD til 4000kr? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Det er ihvertfall betydelig mindre sjanse for at den blir tuklet med og sjekket på noen måte hvis du bruker FedEx, DHL eller noe annet budfirma enn Posten. Disse firmaene er interessert i å få fram pakker fortest mulig, mens Posten driter i om pakka di blir 2 uker forsinka for at de skal sjekke den og synse om kapp om hvor mye den egentlig er verdt.
    Det visste jeg ikke.. Takk for tipset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Siden det er et privatkjøp så setter ikke selgeren prisen på pakken. derfor blir det ingen toll. blir selvfølgelig også sendt som gave.

Så det eneste som kan stoppe eller fordyre dette er om han fyren i tollvesenet kan ting om SVS eller er hardbarket hifientusiast. Noe jeg tør å gamble på at han ikke er.
    Men uansett burde dette ikke bli noe dumt kjøp..
    Tollvesenet har faktisk skjønt at det går ann å finne priser på internett, også for dem. Og om en vare sendes som "gift" skal det fortsatt betales moms på den om den har en viss verdi (>5000 mener jeg det er).

Alle som sender varer utenlands fra USA har plikt til å oppgi varens reelle verdi på forsendelsesskjema. Unnlater de å gjøre det kan de få trøbbel. Er det verdt det?

-Allan

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bagatellgrensen går ved 200kr

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror uansett at prisen Kenti har betalt for sin nesten ubrukte (6500,-) ikke kommer til å se så gal ut tilslutt, når denne subben endelig ankommer sluttforbruker. Det er mere regelen enn unntaket at utgifter en ikke har regnet med baller på seg tilslutt.

Du får holde oss orientert om åssen dette utvikler seg......;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tror uansett at prisen Kenti har betalt for sin nesten ubrukte (6500,-) ikke kommer til å se så gal ut tilslutt, når denne subben endelig ankommer sluttforbruker. Det er mere regelen enn unntaket at utgifter en ikke har regnet med baller på seg tilslutt.

Du får holde oss orientert om åssen dette utvikler seg......;-)
    Så klart.
    Kan bli spennende dette...

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Kan sende den som gift og sette en lav verdi? Burde jo fungere helt greit? Skal selv til statene imorgen ,men får nok ikke med meg 100kg tung subwoofer på flyet hjem :P
    Nå spørs det hvilken sub du skal ha da, men hvis du ikke skal ha en av de beistene kan det godt hende det går an.
    Var selv i USA i sommer der jeg fløy med Continental. Fikk da oppgitt at jeg kunne ha med inntil 60 kg i bagasje, noe som jeg vil tro holder for PB12 som veier 35kg. Så lenge du ikke har med deg hele garderoben i kofferten...
    Angrer egentlig på at jeg ikke gjorde dette selv

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke helt anvendelig her, men jeg leste en artikkel i avisen en gang(en sånn "Heia Norge!" artikkel), der en som bor i Norge fikk en flaske whiskey som gave fra noen de kjente i USA.

Denne gaven kom til slutt på 750,- tror jeg det var, for mottaker - og den var jo i utgangspunktet ment å være gratis (som vel alle gaver er...)!

Nå var dette riktignok brennevin, så det kan vel ikke sammenlignes, men poenget er at man lett kan få seg noen overraskelser når det gjelder tollvesenet i Norge.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Kanskje ikke helt anvendelig her, men jeg leste en artikkel i avisen en gang(en sånn "Heia Norge!" artikkel), der en som bor i Norge fikk en flaske whiskey som gave fra noen de kjente i USA.

Denne gaven kom til slutt på 750,- tror jeg det var, for mottaker - og den var jo i utgangspunktet ment å være gratis (som vel alle gaver er...)!

Nå var dette riktignok brennevin, så det kan vel ikke sammenlignes, men poenget er at man lett kan få seg noen overraskelser når det gjelder tollvesenet i Norge.
    Det skal være visst! Men om det baller på seg med utgifter, så selger jeg den.
    Skulle være mulig å få 5-6000...

Når det gjelder brennevin, så gjelder vel importlovene for berusende midler, så der kan en nok få ettpar overraskelser. Tenk om alle plutselig mottok 200 gaver a 5-600kr med brennevin... blir ikke mye gryn på stakkars staten da.

Om Tollvesenet tar 2000 i toll, så skal jeg gå "postal" på dem...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er SVSen på vei....