Ok, here's the dealio:

Vurderte tidligere en hitachi 42pd5200 - men den har falt bort grunnet manglen til 50hz 720p støtte.

Nå er det 42PA50 som er interessant - såvidt vi kommer oss innen budsjettet...

Synopsis:
Vi har 30K til både lyd og bilde, og 20k går bort på plasma, og til de av dere som fulgte med på barneskolen, så blir det 10k igjen til lyd.

Dilemma:
Problemet med plasma'en er at den har for få innganger til det jeg trenger, den har 3 scart (kun 2 rgb), og 1 component. Jeg trenger 1 rgb til dvd, 1 rgb til digital dekoder, 1 component til xbox, 1 component til pc, og evt 1 component til hdtv når det kommer.

Løsning?:
Hvis vi kjøper denne skjermen, må vi ha en reciever med 3 component innganger, og 1 ut slik at den kan sende det tilbake til tv'en, right?

Vil kjøpe lyd (5.1) til rundt 10k, front og bak høyttalerene bør være gulvstående og slanke (jada, foreldra som er litt knoll'og'tott i huet, så de skal ha det så diskrè som mulig). Dvs at b&w pakka fra HFK er out of the question (uheldigvis, med mindre jeg får overtalt dem).

Kjøper vi pakke fra elkjøp eller liknende sted så får vi ikke bra reciever, bare sånn dvd spiller med innebygget forsterker. Kunne det evt. ha vært en ide å alikevel kjøpe pakka fra elkjøp, men reciever i tillegg så får vi de inngangene vi trenger samt bedre "forsterker"?

Og hvordan kobles tv'en til recieveren? For hvis vi skal koble både dvd spiller via rgb og digital dekoder via rgb, hvordan får recieveren lyd fra tv'en da?

Takker for all hjelp som er mulig (og beklager hvis jeg har vært noe irriterende med mange posteringer på forumet, vil bare gjøre rett kjøp når det gjelder såpass med penger...)

SineTwo