Greit å handle i Sverige? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 75
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av A|ex
    Opprinnelig skrevet av Rikky
    Er det noe vits å smugle TV-er da? Er ikke kursforskjellen på momsen alt du sparer?
    Stemmer det, i tillegg koster som regel tv'ene en del mindre i svenske kroner enn det de gjør her i norske..ettersom tv'er egentlig er tollpliktige, får man "tolldriten" på noen hundrelapper i fortollingsgebyr tror jeg.
    Sitat Opprinnelig postet av magnaral
    Til informasjon så er det ikke lenger noen momsdifferanse, 25% begge steder.

Alexander
    Du misforstår Magnaral. Svensk mva trekkes fra, og deretter multipliserer du med kursen. Etterpå legges norsk mva til. Du får altså ingen valutafordel på momsen. Tvert i mot faktisk. Denne lille valutafordelen får du hvis du henter varene selv i Sverige.

Den andre fordelen er jo at enkelte varer i Sverige faktisk er en god del billigere enn i Norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Heisann. jeg skal etterhvert ha meg et par ap black diamond v2 og en surr. forsterker. Jeg har jo sett at det meste er endel billigere i sverige. men , går det greit å handle der, med tanke på toll, moms osv? noen som vet?

Klovnikamp
    Hei du må betale mva på produktene ved intak til norge og en mulig miljø avgift på rundt 100 kroner på forsterkeren. Du vil da få refundert den svenske momsen i butiken som du handlet i. Den svenske momsen er for tiden er akkurat den same som i norge. oM DISSE PRODUKTENE ER BILLIGERE I SVERIGE ER IKKE SIKKERT ????????

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.. jeg har lest igjennom hele tråden nå, men jeg er fortsatt ikke helt sikker... Men jeg ønsker å kjøpe en HK Avr 435 den kan jeg få for 8490 på fyndbørsen, inklusive frak, post av gift, osv... levert til et postkontor i strømstad. betyr det da at hvis jeg bestiller da og henter den i sverige er det kun det jeg betaler, og hvis jeg betaler med kort så blir jeg trukket i Norske kroner.. og da kommer det på 7400.. regn ut her:

https://www.dnbnor.no/biztools/valut...lkulator.jhtml

hk arv 435 kr 8140
    Fraktkostnad kr 200
    Postförskottsavgift kr 100

sum kr 8490,-

og sånn dere ser på den kalkulatoren er det 7400,73 jeg egentlig betaler...

Har jeg frstått riktig da? kan noen i så fall fortelle meg hva jeg ikke skjønner..??

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hei.. jeg har lest igjennom hele tråden nå, men jeg er fortsatt ikke helt sikker... Men jeg ønsker å kjøpe en HK Avr 435 den kan jeg få for 8490 på fyndbørsen, inklusive frak, post av gift, osv... levert til et postkontor i strømstad. betyr det da at hvis jeg bestiller da og henter den i sverige er det kun det jeg betaler, og hvis jeg betaler med kort så blir jeg trukket i Norske kroner.. og da kommer det på 7400.. regn ut her:

https://www.dnbnor.no/biztools/valut...lkulator.jhtml

hk arv 435 kr 8140
    Fraktkostnad kr 200
    Postförskottsavgift kr 100

sum kr 8490,-

og sånn dere ser på den kalkulatoren er det 7400,73 jeg egentlig betaler...

Har jeg frstått riktig da? kan noen i så fall fortelle meg hva jeg ikke skjønner..??
    Du har forstått det :-)

Du bør imidlertid være oppmerksom på at du ikke har lov til å ta med varer mva-fritt dersom de koster over beløpsgrensen som p.t. er NOK 6000,-.

(Jmf. http://www.toll.no/index_emne2.htm )

Newcomer QPVision sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har tenkt på akkurat det samme som deg "fabian". Men veit du åssen man får melding om at man kan hente pakken i strømstad?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, vet ikke, men jeg tenkte akkuratt på det samme like etter jeg postet inlegget mitt, men jeg regner med at det er på samme måte som i norge at man får en lapp i posten.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lest gjennom hele tråden, og føler at jeg nesten har tak på det.

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva man må betale for en AVR 635, når man henter den på posten i Strømstad?

På sidene dems står det:
    Fraktkostnad* 150
    Postförskottsavgift* 0
    Total summa 9645,-

Dette er da 9645 Svenske kroner..

I Norske blir dette: 7963. Direkte "oversatt" på aftenpostens valutakalkulator..

Er det da så enkelt at jeg henter pakken i sverige og betaler dette da? Eller må dette forskuddsbetales??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Heisann sussebass! en harrytur over grensa etter flatskjerm er ikkeno stress det. Bare sørg for å skjule det nyanskaffede teknovidunderet med et godt lag EU-kjøtt, kyllingfilet, svenskecider og smågodt, så slipper du unna "tolldriten" lett som bare det
    ok, men nå er det jo snakk om et par jbl e-100 og evt. hk 970...

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for noen år sidden handlet jeg bilanleg i sverige kostet 10,000 kr
    han i kassen lagde en falsk kvitering på 5000 kr =) som jeg kunne vise frem hvis jeg ble stoppet . grensen er 6000 kr .

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så hvis du bestiller en Xtz A-100 til ca 4000,- så trenger du ikke å betale mva? siden den er under 6000.. ? 8)

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette temaet har blitt diskutert opp og ned mange ganger før...
    Grensen på 6000 kroner gjelder hvis man har vært ute av Norge i MER enn 24 timer, så hvis tollerne begynner å krangle kan de sikkert kreve at du beviser at du har netopp det. Hvis ikke er grensen på 3000, altså hvis du har vært borte i MINDRE enn 24 timer.

Skjønner uansett ikke hva som er problemet. Kjører man på rødt, så betaler man norsk moms, sender kvitteringen på det tilbake til fyndbørsen og de returnerer svensk moms. Da har man rent mel i posen, og slipper eventuelle problemer dersom man blir nødt til å reklamere på varen osv. Det er nemlig ingen mystiske tollavgifter ol. på AV-relaterte varer, bare merverdiavgift (moms).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ikke nrk-avgift på tver da?

Hvis jeg henter den selv, og ikke kjører innom tollen. Hva slags problemer kan jeg få ved feil på tv / garanti / reperasjon da?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det kommer nrk avgift på tv'en vil du vel merke etterhvert. Men har blitt nevnt her tidligere at all bruk av kort i utlandet på over 6000 nok (eller no) blir rapportert til tollvesenet.. Så kanskje det vil komme en lisensmann??

Men han har jo ingen rettigheter som tilsier at han kan komme inn til deg..

Hva garantier angår og reperasjoner, må man da mest sansynlig kontakte leverandøren i landet, hvorpå de vil kunne foreslå et verksted.

Her KAN det være en fordel å ha tatt den lovlig over grensa, da dette kanskje kan gjøre folk litt blidere.. Men dette kan man vel finne ut ved å ta en telefon..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen i det siste som har kjøpt ein pioneer vsx ax2av eller vsx ax4av fra fyndbørsen og hvordan blei regnestykket..

er det så gale at dhl ødlegger hele prisdiffrensialen så man kan like greit berre kjøpe den fra norsk importør pris???

hvorfor må uduglige dhl brukes..

håper på svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reklamasjon

Hva er forskjellen mellom Norge og Sverige når det gjelder reklamasjon? Hørte rykter om at det kun var ett års reklamasjonsfrist ved kjøp i Sverige.... Er dette riktig? Det hadde jo rett og slett vært litt trist!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Forsel
    Er det noen i det siste som har kjøpt ein pioneer vsx ax2av eller vsx ax4av fra fyndbørsen og hvordan blei regnestykket..

er det så gale at dhl ødlegger hele prisdiffrensialen så man kan like greit berre kjøpe den fra norsk importør pris???

hvorfor må uduglige dhl brukes..

håper på svar
    Jeg kjøpte en AX4 sammen med noen andre produkter, og den havnet vel på ca 10 000,-. DHL tok seg et fortollingsgebyr på 300 ,-

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg kjøpte en AX4 sammen med noen andre produkter, og den havnet vel på ca 10 000,-. DHL tok seg et fortollingsgebyr på 300 ,-

Heisann kan du vise meg hvordan regnestykket ble for ax4 aleine. så hadde du vore meget gilde

fundere på enten 2 eller 4 men da fra fyndbørsen.
    hvorlang tid tok det?
    gjerne kontakt meg på pm viss du heller vill det,
    takker for svar

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan dessverre ikke sette opp et regnestykke som viser AX4 alene da alle varene varene ble rabbatert osv felles. Dessuten var det lang ventetid pga et annet produkt.

Men det er ikke noe å tenke på. Bare bestill fra fyndbørsen du, du vil garantert spare noen tusenlapper. Forsterkeren har du vanligvis på døren innen en ukes tid.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er framleis ikkje sikker, for regnestykket til dei andre fra dhl her er forvirrende.

dessuten vill eg vite hvor mye det hele kjem på.. og derfor treng eg eit regnestykke som eg ser hva dei aktuelle kostnadane kjem på

noen andre som kan hjelpe???

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en Ax2 i går - kan legge ut regnestykke når jeg får faktura fra DHL - foreløpig koster den 7200 sek uten mva, inkl frakt.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •