Anbefalt subwoofer til 2-3000kr, gjerne i Sverige. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har 3stk i deler liggende selv så jeg setter de nok sammen når jeg får mer treverk. Men de ligger egentlig bare her og samler støv siden de ikke blir satt sammen på denne siden av jul ser et ut som. (Har ikke brukt for 2 her jeg bor nå og da trenger jeg heller ikke 4stk=). Men man skal vite at den ikke spille høyt. Max SPL 105db iflg dynabel. Har ikke målt selv med radioshacken , så jeg kan ikke verifisere (min er satt nærme bakveggen. ca 5cm fra). Kan sikkert komme med en test av radioshacken imorgen. Tester jeg nå vekker jeg hele huset (Det rister i etasjen over når jeg drar på )

Det sier mer om huset enn det gjør om 2stk dynabel phobos ,men morro og tenke på iallefall 30% er jo et fint avslag ,men jeg ville nok heller kjøpt 4stk db12 og en PA forsterker. Koster deg rundt 4000kr (3k for amp og 1k for elementer). Samt noen terminaler og evt spikes ,men spikes er ikke alltid så bra. Noen ganger er det mer morsomt uten spikes. Da har du iallefall endel høyere max SPL..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og bygge 4 stk. Phobos subber?
    Kom med link til delene du mener på da.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefalt deg å bygge kassene før du kjøper inn noe. Ellers så blir det ofte at ting støver ned (min erfaring). Kjøp inn masse MDF og start med det.

Men 4stk db12 , 4stk enkle terminaler , litt internkabling. Også kan du sikkert bruke glava som slik "strømningsmotstand". Også litt innvendig dempemateriale. Kjøp noen meter av det på Eltek så har du egentlig alt du trenger. Jeg har brukt billigste sorten med trelim fra clas ohlson og det holder ,men jeg setter også noen noen skruer på viktige steder på kassa. (den første er uten skruer og den holder fint selv etter meget røff bruk)

Kabinettene er meget enkle å bygge. Alle platene du trenger har jeg tatt bilde av her: http://home.no.net/svaking/Wank/hjem...s%20plater.JPG

Med 4stk og 1stk i hvert hjørne så hadde nok dette gitt ganske mye for pengene. Er også morsomt å gjøre noe selv ,men folk har jo snakket så bra om svs ,men tviler på at de rimelige modellene skal klare å overdøve 4stk phobos.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du tenker da på å bygge subbene som vanli?
    Bare å få det billigere på en måte? Forstår ikkje helt hva du mener.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •