JBL høytalerpakke fra Hi-Fi Center kjeden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer CFosse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL høytalerpakke fra Hi-Fi Center kjeden

I siste nummer av "DVD & Hjemmekino" (nr.6 2005) annonserer Hi-Fi Center kjeden med en høytalerpakke fra JBL.
    Front: Northridge E100
    Center: EC35
    Bak: E30
    Sub: E250P

Prisen er kr 13995,- på tilbud mot kr 21480,- vanlig pris.

Har ikke særlig greie på høytalere, de jeg har fra før er en Eltax surroundpakke for kr 995,- (uten sub). Tenker det er på tide å skifte ut.
    Har hørt mye bra om JBL, men er litt usikker, for det tilbudet høres nesten for godt ut til å være sant.

Noen råd hadde vært fint...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sier litt om hva du legger vekt på generelt er det lettere å komme med forslag. Skal det for det det meste brukes til film, eller er det viktig at det låter bra på musikk også f.eks?

Har ikke hørt så mye på JBL selv, men hører folk sier at de kanskje passer best i kinoen..

Newcomer Tristania sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette settet bør du absolutt vurdere til den prisen. Audiopro Blue Diamond V2, Black Pearl V2 og Black Vector V2. Hos www.fyndborsen.se får du dette settet til ca. 13 500 inkl frakt og moms. Ny pris i Norge er rundt 18 800. Blue Diamond fronthøytalerene har tilsammen 2 stk aktive 10" subwoofere, så en aktiv subwoofer er ikke noen nødvendighet i dette oppsettet. Her får du hvertfall et oppsett som meget bra både til film og musikk. Et pluss til er finishen selvsagt.

Newcomer ketil torset sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jbl pakka er d liv i, har samme senter og bakhøytalere, men bare E50 i front (har lyst på noe større), dette spiller skikelig arti. Fungker vel best til rock, pop og selvsagt til film

Dette er jo et knall tilbud, jeg ville gått for det har jeg bare ikke hadt nesten alle ht fra før.

PS: Du trenger vell litt krefter for og drive dette.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL og AudioPro høyttalerpakkene er begge greie løsninger.Ville også vurdert en høyttalerpakke med Patos(Patos.no).Et norsk høyttalermerke som gir mye lyd for penga.Basic 410 som fronthøyttaler,vil holde for de fleste.Komplett surroundpakke blir dyrere enn JBLpakken,men vil inneha mer HiFi-egenskaper,vil jeg påstå.

Har du mulighet,hør på minst 2 forskjellige løsninger i samme prisklasse.Lett å bli hekta på "det første og beste" hvis en er vant til et eltaxanlegg.Men,du går vel heller ikke på en "brøler",hvis du velger JBLpakken til den prisen.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hvis du sier litt om hva du legger vekt på generelt er det lettere å komme med forslag. Skal det for det det meste brukes til film, eller er det viktig at det låter bra på musikk også f.eks?

Har ikke hørt så mye på JBL selv, men hører folk sier at de kanskje passer best i kinoen..
    Det jeg ønsker er noen høytalere med trøkk i. Skal brukes til 90% filmtitting, og 10% musikk.

Sitat Opprinnelig postet av ketil torset
    PS: Du trenger vell litt krefter for og drive dette.
    Dette blir da kanksje litt off topic, men hvilken reciever ville vært å anbefale for å drive de høytalerne. Tenkte på en i 10000-kronersklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke et sekund i tvil !!!! KJØP!!!

Det eneste ankepunktet til ditt bruk( 90% film og 10% musikk) er de store basseelentene i E100, som selvfølgelig er strømkrevende. Å bruke effekt på tilsammen 4 x10" synes for meg å være unødvendig siden det følger med 12" aktiv sub. Jeg valgte derfor E90 og "sterkere" sub sammen med E35 og E30. Dette gjorde jeg imidlertid før dette tilbudet du refererer til ble lansert.

Strømproblematikken løser du imidlertid fint med en større reciever fra H/K.

Synes for øvrig at JBL er undervurdert ! Sammenlignet med en "stor" Proson høytaler på Hi Fi Centeret. Har for øvrig ett ord å si om min erfaring med Proson sammenlignet med JBL: STØY ! JBL spiller høyt og etter min vurdering, pent!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tilbakemeldinger.
    Gleder meg til 18. august!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hva trengs av forsterker til pakka?

Sitat Opprinnelig postet av CFosse
    I siste nummer av "DVD & Hjemmekino" (nr.6 2005) annonserer Hi-Fi Center kjeden med en høytalerpakke fra JBL.
    Front: Northridge E100
    Center: EC35
    Bak: E30
    Sub: E250P

Prisen er kr 13995,- på tilbud mot kr 21480,- vanlig pris.

Har ikke særlig greie på høytalere, de jeg har fra før er en Eltax surroundpakke for kr 995,- (uten sub). Tenker det er på tide å skifte ut.
    Har hørt mye bra om JBL, men er litt usikker, for det tilbudet høres nesten for godt ut til å være sant.

Noen råd hadde vært fint...
    Er det et bra valg med Yamaha 1500 eller 757 for å drive denne høytaler pakka? Jeg har et 45 kvadrats loft som skal benyttes mest til kino, og trenger noe med trøkk i for å få bra lydopplevelse! Evt. andre forsterkere/receivere mellom 5 og 10 k som gjør jobben?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke gått for Yamaha. Det låter pent, men er altfor strømsvakt til dette greiene her.

JBL og Harman/Kardon er fra samme fabrikk/eiere og blir laget med tanke på hverandre, disse to sammen i et oppsett skal visstnok derfor være en perfekt kombinasjon. (bakpå H/K forsterkeren står det at den er utviklet i Northridge).

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KalleBASS
    Er ikke et sekund i tvil !!!! KJØP!!!

Det eneste ankepunktet til ditt bruk( 90% film og 10% musikk) er de store basseelentene i E100, som selvfølgelig er strømkrevende. Å bruke effekt på tilsammen 4 x10" synes for meg å være unødvendig siden det følger med 12" aktiv sub. Jeg valgte derfor E90 og "sterkere" sub sammen med E35 og E30. Dette gjorde jeg imidlertid før dette tilbudet du refererer til ble lansert.

Strømproblematikken løser du imidlertid fint med en større reciever fra H/K.

Synes for øvrig at JBL er undervurdert ! Sammenlignet med en "stor" Proson høytaler på Hi Fi Centeret. Har for øvrig ett ord å si om min erfaring med Proson sammenlignet med JBL: STØY ! JBL spiller høyt og etter min vurdering, pent!
    Er helt enig, dette er en pakke jeg selv hadde vurdert høyt. Makan til morrsome stunder JBL kan gi er grensesløs nesten. JBL eller Infinity Beta . Men anbefaler nyeste serien til H/K her, helst den nest største 335, så kjøper du på et ekstra effekttrinn til E100 (de blir nok en anelse for tunge for selv 635'en). Tenkte da på NAD 272. Blir ikke helt identisk klang over hele fjøla, men tror komboen blir en inner tier.
    Uansett, NAD låter bra på JBL, så du kan jo vurdere NAD T753v2 reciveren til 6000kr og kjøpe med NAD 272 der.. blir rundt 11000kr, og du får et *******s bra surround sett!! Harman Kardon sliter litt med mye retur pga litt dårlig snitt kvalitet (men får du en som ikke ryker, da har du en som er DRIIT bra). Men uansett om du velger NAD eller HK, så blir det bra på JBL!!

NAD handler du hos www.hifiklubben.no
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5347
    +
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=4639

Frontkanalene får da massive 2x150watt, mens resten får 70watt!!(holder i massevis).

Det var mitt tips .

Newcomer Rivers sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte disse høytalerne på Svinesund for et år siden og H/K AVR 430 (7 x 65 Watt).
    Ikke bare kan dette oppsettet spille høyt, men jeg synes det spiller veldig pent også.

Valgte å spare noen penger på å ikke kjøpe AVR 630 siden jeg har tenkt å kjøpe en digital forsterker om noen år når prisene blir noe hyggeligere.
    Synes ikke AVR 430 har noen problemer med å drive disse høytalerne.

Men jeg er veeeldig spent på hvordan de kommer til å låte med en 7 x 120 Watt (eller mer) digital forsterker... Det er jo allerede nå et heidundrandes lydtrøkk med 430'n når jeg skrur volumet skikkelig opp :-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool ?????

[QUOTE=jerk]Jeg ville ikke gått for Yamaha. Det låter pent, men er altfor strømsvakt til dette greiene her.

Hvordan vet du det ? har du testet dette oppsettet? Yamahaen har massevis med krefter. og i de korte stundene du hører feks. eksplosjoner på film så sørger kondensatorene for den ekstra puffen du trenger. Kansje hvis du spiller mye bassmusikk høyt så greier ikke yamahaen og henge med på bassen da kan du jo supplere med en effekt forsterker til frontene. Yamaha som musikk formidler har fått mye skryt i pressen. ta heller turen ned å hør på oppsettet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti

helt feil vil nå jeg si, aldri hørt en høyttaler i den prisklassen( ikke at jeg har hørt så veldig mange :P )som klarte å spille bra jazz!!! bare så dere vet, koster 5000,- i danmark:P

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil denne pakken fungere sammen med Denon AVC-A10SE? (5x125w)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Yamaha vs HK /NAD

Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Jeg ville ikke gått for Yamaha. Det låter pent, men er altfor strømsvakt til dette greiene her.

JBL og Harman/Kardon er fra samme fabrikk/eiere og blir laget med tanke på hverandre, disse to sammen i et oppsett skal visstnok derfor være en perfekt kombinasjon. (bakpå H/K forsterkeren står det at den er utviklet i Northridge).
    Jeg kommer vel til å benytte anlegget mest til film, ser at høytaleresettet har bra følsomhet, 91 dB på front bla.a Det gjør vel kanskje at lydtrykket blir bra selv uten de mest strømsterke forsterkerene??

Regner med at HiFi -centeret kobler opp et forslag, så jeg får besøke dem og bruke øra. Forøvrig, takk for responsen! kjempenyttig å få input, dette er ikke lett materie for en nybegynner !

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Smurfen]
    Sitat Opprinnelig postet av jerk

Hvordan vet du det ? har du testet dette oppsettet? Yamahaen har massevis med krefter. og i de korte stundene du hører feks. eksplosjoner på film så sørger kondensatorene for den ekstra puffen du trenger. Kansje hvis du spiller mye bassmusikk høyt så greier ikke yamahaen og henge med på bassen da kan du jo supplere med en effekt forsterker til frontene. Yamaha som musikk formidler har fått mye skryt i pressen. ta heller turen ned å hør på oppsettet

Er sant det du sier. En kondensator vil holde effekten oppe i tidelssekunder, med ved uttømmende lydsekvenser vil en forsterker med mindre strømforsyning gi seg fortere enn en forsterker med større strømforsyning og færre kondensatorer. Det eneste jeg vet er at denne JBL-pakka er SVÆR, og ønsker sitt av elektronikken for å gjøre den jobben folk som kjøper denne pakka vil ha.
    Harman/Kardon som musikkformidler har også fått mye skryt. Slå opp i siste DVD & Hjemmekino, AVR635 begynner å bli en sofistikert, men fortsatt en feit amerikaner.
    Videre så er jeg fortsatt ikke helt enig med meg selv om jeg liker utpreget "god" lyd (hva er egentlig god lyd?), eller lyden som gir mest underholdning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •