Hvilken receiver til B&W MT-30? Romkorreksjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Hvilken receiver til B&W MT-30? Romkorreksjon?

Jeg flytter til større leilighet om noen dager, og har fått gul-grønt lys fra kona til å lage hjemmekinoanlegg i stua der, med goo-lerret på veggen. Så jeg er i gang. Har bestemt følgende:

Signalkilde: Philips DVP 9000S m/HDMI
    PJ: Panasonic AE7000, koblet med HDMI
    Høyttaler-pakke: B&W Mini Theatre 30 (dvs. de 5 satelittene og PV1)

Den observante vil se at dette er høyttalere med ganske høy WAF, og det er ikke uten grunn.....

Det vanskeligste valget gjenstår, nemlig reciveren. Jeg tenker i utgangspunktet å legge meg på 4-5000 kr, men har mer å gå på dersom grunnen er god. Lurer også på om det er lurt å kjøpe noe midleritidig i påvente av at rimelige recivere kommer med 2x HDMI inn, 1 ut.

Har i utgangspunktet tenkt Denon 2105 som HIFI-klubben selger ut nå for 3995. (Og hva kommer i stedet da, tro) Har også sett på Den nye reciveren til Philips (DFR 9000 eller noe slikt), som har bra med HDMI inn ut, men den virker å være litt svak, og har vel ikke romkorreksjon heller. Usikker på om den holder til B&W-valget mitt. Siden ingen butikker fører denne kombinasjonen, er det vanskelig å få testet det også.

Jeg lurer på hva som skal til for å drive B&W MT-30 på en god måte, og ev. ev. lage et godt oppsett. Denon 2105 har auto-setup, men ikke automatisk rom-korreksjon. Tror den har nok krefter til formålet. Eller?

Anlegget mitt skal stå på tvers i den ene innerste enden av stua, som er ca 5 ganger 4 meter, slik:

Jeg er således redd for at lyden skal stikke av ut mot venstre, og at det blir tull med balansen, og lurer på om romkorreksjon er "nødvendig", for å unngå dette.

Typisk leilighetsstua med vegger av betong og naboer under, så veldig høyt volum er ikke noe poeng.

Synspunkter mottas med stor takk.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ville sett på Pioneer vsx-1014, 1015 og evt Onkyo 602e hvis romkorreksjon er et must...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •