25 000,- undrer hva de kommer til å brennes av på=)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool 25 000,- undrer hva de kommer til å brennes av på=)

heisann..Har akkurat fått prioritert 25 000,- til å bruke på nyelektronikk i hjemmekinoen... har lyst på en ny surround forsterker i denne prisklassen, men er usikker på hvilken...
    og evt. om jeg skal kjøre en forforsterker+effektforsterker løsning..
    Har sniffet litt på Rotel RSX-1067 men synes denne har litt få Optiske innganger...(kan jo løses med koax men jeg liker optisk bedre)

Hva hadde DU kjøpt...

Skal forresten brukes på AudioPro Bravo FX-10...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon Avc-a11xv

Lillebroren til AVC-A1XV bør nok også vurderes....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo klart en smaks sak, så hadde jeg vert deg, hadde jeg tatt meg en tur og hørte på de forskjellige surroundforsterkerene på markedet til rundt 25k

Jeg har sjøl testa ROTEL RSX-1067 på store høyttalere, og den gjorde en glimrende jobb så det er nok ikke no dårlig valg, jeg har ikke hørt den på høyttalerene dine, så kan ikke si så mye der. Men tror det vill bli en god kombo

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lagt mest mulig i en enkelt oppgradering da jeg garantert hadde kommet til å oppgradere noe igjen om kort tid. Legger du 8k i prosessor, 8 k i effekttrinn og 9k i høyttalere blir det lite spennende. Legger du 25k i en av delene har du et godt utgangspunkt for videre oppgradering. Ofte kan det lønne seg å ta sikte på noen effekttrinn før du kjøper separat prosessor da det blir dyrt å kjøpe mange effektkanaler samtidig med selve prosessoren.

EDIT: Husk at det er små forskjeller på lydkvaliteten i preampene i receivere i ulike prisklasser. Som regel er de mer eller mindre identiske. Derfor er det ingen vits i å kjøpe en receiver med mange watt dersom den skal avlastes av effekttrinn allikevel.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du si noe som at du foretrekker optisk foran coax? Ikke at jeg mener det ene er så mye bedre enn det andre.. Forskjell hører du sannsynligvis ikke.

Har du kanskje mange minidiscer du må ha tilkoblet på en gang?

Håper for din del at du ikke legger vekt på antall optiske innganger ved valg av forsterker..

Edit: Men sånn for å holde seg delvis til saken.
    Du skal legge alt i elektronikk, fortrinnsvis forsterker, sier du. Hva er det du prioriterer, musikk eller film?

Jeg ville nok gått for en forforsterkerløsning/rimelig surroundforsterker med separat effektforsterker om jeg var deg. Ofte er dette mer økonomisk, og det gir deg nok mer glede per krone.

Når jeg sier effektforsterker mener jeg en tokanals til frontene, med mindre du har veldig tungdrevne surroundhøyttalere og center. Men da snakker vi en annen prisklasse igjen.

Det hele kan f.eks. (om du legger stor vekt på stereo) bygges ut med en to-kanals forforsterker med prosessorinngang som du bruker i stereo.

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også gjort som kenti sier.

Lagt litt penger i en helt grei receiver f.eks. og brukt mer penger på separate effekttrinn. Receiveren fungerer greit som DSP og som videosvitsjer, og har innebygget radio om du hører på det. Utviklingen har jo gått svært fort på receivere, og gjør det fortsatt forsåvidt... Derfor trenger en ikke stresse med å kjøpe det aller siste på markedet før man har oppgradert andre deler av anlegget først som har en tregere utvikling (som typisk effektforsterkere).

Når (om) du kommer skikkelig ovenpå økonomisk, så kan du jo skifte til en high end prosessor for å få full utnyttelse av anlegget.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk gjerne Pioneer VSA-AX10Ai og Yamaha DSP-Z9, de koster begge ca 30k men er jo helt fantastiske.

Hvis du spør hva jeg hadde kjøpt, så hadde jeg slått mynt og kron om disse to!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også sjekket ut AX10ai og DSP Z9 evt klassen under AX5ai RXV4600+seperate forsterkere på frontene via Pre-amp utgangen. Synes selv det er nyttig med romkorreksjon..

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også satset på en komponent for å få et godt grunnlag. Har Denon avc-a1xv selv. A11xv er en mindre utgave av denne, men låter nok det samme. Er storfornøyd både når det gjelder musikk og film...kan egentlig ikke skryte nok. Så slenger inn samme anbefaling som spoonfeedme. Uansett lykke til...alltid moro med godt oppgraderingsbudsjett!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hvordan kan du si noe som at du foretrekker optisk foran coax? Ikke at jeg mener det ene er så mye bedre enn det andre.. Forskjell hører du sannsynligvis ikke.

Har du kanskje mange minidiscer du må ha tilkoblet på en gang?

Håper for din del at du ikke legger vekt på antall optiske innganger ved valg av forsterker..
    .
    hehehe skjønner... er ikke det absolutt viktigste selvfølgelig... er bare den følelsen av at det lissom blir bedre og mere digitalt ved det sjarmerende røde lyset i den optiske ledningen=)
    trenger 1 til Xboxen. 1 til DVD´spillern. og 1 til Apple AirportExpress Boxen som streamer trådløs musikk fra PowerBooken...
    Kan nok hende at jeg bare må godta å mangle en optisk, du har nok helt rett i at jeg ikke hører forskjell... var bare det å tørre å prøve..hehe...
    Husker jeg engang for en stund siden byttet ut en H/K Receiver fordi den kun hadde 2 bak og en som var i veien foran, når det var kabel tilkoblet...

Så... tilbake til receiver, så er det nok en god ide å høre litt rundt først ja... skjønner at det kan bli en del gode komboer som jeg ikke hadde innsett tidligere... glemte forresten tidligere å nevne at centeren min er en Bravo center CX-04...
    Men har inmari lyst på Rotel selvfølgelig.. virker som den får veldig god omtale her på forumet og i andre forumer... Hadde bare på følelsen før av Rotel var et mere "punch" og ikke så mye dynamikk eller elektonisk finesse merke, slik som f.eks Yamaha med rom korreksjon og slik...
    Synes det forresten er rart at Rotel ikke har kommet med det enda.. noen som har noe peiling på om de kommer med det snart??

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 03-28-2005, 21:49
  2. Felles standard for "HDTV ready" klar:
    By Esp1 in forum TV-apparater
    Svar: 23
    Siste melding: 02-07-2005, 18:48
  3. Region 1 fra Asia...hvor kommer de fra ?
    By Skynet in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 6
    Siste melding: 10-24-2004, 20:47
  4. half-life 2. kommer, kommer ikke
    By lilleBURRE in forum Spill
    Svar: 21
    Siste melding: 10-19-2004, 15:58
  5. Sanyo PLV-Z1 (LP-Z1)
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg