Syke priser på Ornec!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Syke priser på Ornec!

Hei, jeg sjekket litt hvor billig det var på ornec, jeg test-kjøpte en
    Classic 6.6 forsterker €512.00
    Shanling CD-S100 Cdspiller €124.00
    Xindak AC-03 Analogue Interconnects €40.00
    Xindak FS-0.5 Speaker Cables €51.00
    Dette ble på 51kg.... da tenkte jeg at frakten ble helvette (247 euro/260euro)... som ble tilsammen 972 eller 987 med dhl express
    Så var det euro omgjørningen som ble til:
    974,00 EUR = 7.673,17 NOK
    987,00 EUR = 7.775,59 NOK
    Så man får SYKT mye hos Ornec for pengene, men er jo spørst om det blir en fin toll gebyr og masse annet tøv, lol står: Gift-Declare goods as gift?
    Value (fra 100% til 40%) hehehe

Men men kan tenke meg at jeg bestiller dette oppsettet..kanskje ;P

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må så klart fortolle varene du bestiller, moms kommer vel også. Det er ikke toll på slikt som forsterker sist gang jeg sjekket om jeg ikke husker feil.

JEg er ikke helt sikker, men om du skal sende varene som "gave" kan de vel ikke sendes i originalforpakning. :?:

Husk at hvis du f.eks. velger å skrive opp 40% av kjøpesummen på pakken som sendes, så får du heller ikke igjen mer om pakken skulle bli skadet under frakten. (Hvis man da ser bort fra at dette faktisk ikke er helt etisk riktig...)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg skjønner kommer ikke toll i tillegg på dette (fra land utenfor EU??) Moms (25%) kommer mest sannsynlig etterfakturert etter at du har mottatt varene. Sikkert at den kommer i tillegg er det ihvertfall... :wink:

Problemet, som Kenti påpeker, er at dersom du skriver opp en lavere verdi, og varene blir "momset" etter denne summen, så får du lavere mva. Men forsikringen som er inkl i fraktprisen dekker bare den oppgitte verdien på varen dersom den blir borte eller skadet i transporten. Så akkurat det kan jo være litt ekstra gambling.

Morro dersom du "testkjøper", og jeg venter spent på fremdriften av kjøpet ditt hos Ornec....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen måte er jo å få de til å skrive at det er retur på defekte varer, altså at de har vært til reperasjon... da har du jo liksom tatt varene inn i landet før, og betalt moms på de da...
    litt mistenkelig at mange ting går i stykker samtidig men... hehe

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her var billig ja!
    Sjekket bare for moro skyld hvor mye en Cayin 5.1 effektforsterker kostet, og den som i Norge koster (har bare sjekket ett sted riktignok) 13 495,-, koster 275 euro (off topic: Hvorfor kommer ikke splitter nye bærbare dataer med euro-tegn?!?) på ornec.com.

Veit det kommer masse frakt og moms og sånn i tillegg, men uansett er jo dette en latterlig stor prisforskjell!
    Er det virkelig sånn at denne forsterkeren kan sammenlignes med andre 5.1-effektforsterkere i samme prisklasse her i Norge?

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol det er testkjøp, ikke visabetalt og bekreftet, når det er testkjøp så stopper man bare når man ser frakten ;P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    lol det er testkjøp, ikke visabetalt og bekreftet, når det er testkjøp så stopper man bare når man ser frakten ;P
    Var klar over det jeg og. Men på slutten av innlegget ditt skriver du at du kanskje gjennomfører det, så derfor skrev jeg det jeg gjorde..... :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Var klar over det jeg og. Men på slutten av innlegget ditt skriver du at du kanskje gjennomfører det, så derfor skrev jeg det jeg gjorde..... :wink:
    Priser klarer vi fint å sjekke selv ja, det interessante er om noen gjennomfører et slikt kjøp og forteller om hvordan det går. Kanskje litt "gambling", men er vel ikke så ofte man ikke får varene sine, selv fra Kina.

Var litt usikker på hvordan det skulle gå da jeg bestilte min cd-spiller fra Hong Kong, men det gikk veldig fint.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ighlight=ornec

Ser ut som folk får varene sine ,men først etter laaang tid

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    http://avforum.no/forum/showthread.p...ighlight=ornec

Ser ut som folk får varene sine ,men først etter laaang tid
    I øyeblikket tror jeg dette gjaldt alle leverandører. På prisjakt.nu ventet de over tre uker på et gruppekjøpt grunnet de samme værproblemene....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si ifra om du skal handle, Anfield. Hiver meg gjerne på et gruppekjøp om det kan dytte litt på prisene, eller bare av praktiske årsaker...lurer på Classic-forsterkeren selv.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke smarteste tingen å liste en hauv me produkt og priser offentlig som på et slikt forum, det poengterer norman fra coem ofte. de fleste merkene har jo nå skandinaviske importører. når de ser at alle kjøper direkte fra kina, pusher de leverandøren som kan nekte all privat export derfra.

dette har skjedd flere ganger også...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    er ikke smarteste tingen å liste en hauv me produkt og priser offentlig som på et slikt forum, det poengterer norman fra coem ofte. de fleste merkene har jo nå skandinaviske importører. når de ser at alle kjøper direkte fra kina, pusher de leverandøren som kan nekte all privat export derfra.

dette har skjedd flere ganger også...
    Omtale om leverandører som Coem har jo Norman ingenting imot. Det er utlegging av prislistene det er snakk om for hans del.

Er klar over problematikken med de skandinaviske importørene. Duet stoppet effektivt et gruppekjøp av Jungson-produkter i Sverige da en aktør ønsket å gjøre et stort gruppekjøp fra Kina.

Det er jo produsentene og distributørene som har et problem med dette, ikke oss som kunder...

Når det gjelder gruppekjøp kan nok dette sees på, men må jo da avtales med Lygren i så fall dersom det skulle være interessant. Er vel også mulig at det er mest aktuelt med produkter som ikke har noen norsk/nordisk distributør.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Si ifra om du skal handle, Anfield. Hiver meg gjerne på et gruppekjøp om det kan dytte litt på prisene, eller bare av praktiske årsaker...lurer på Classic-forsterkeren selv.
    Akkurat i øyeblikket er det Classic-trinnet aktuelt ja, men vurderer også fremdeles alternativer med ICE-power, både fra Norge og Danmark....

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at alle som snakker om priser hos Ornec oppgir dem i euro.
    Jeg var inn og kikket litt i dag og alle priser jeg så var i $ ( får vel anta at det er us $ det er snakk om)
    Regnet litt på det med dagens valutakurser fra Norges bank
    ( http://www.norgesbank.no/stat/valuta.../kurs_dn1.html )
    og fant ut at tross den relativt høye $ kursen så er faktisk prisene litt lavere omregnet til NOK enn de som trådstarter oppgir.
    Enda en grunn til å vurdere å handle selv :-)
    Det er vel ikke toll på denne type varer men 25% moms kommer jo tillegg,( også av frakten såhvidt jeg har forstått) samt et ofte uhørt høyt tollklareringsgebyr som transportøren beregner seg.
    Men det så jo uansett råbillig ut.
    Hvis noen skal handle der så gi et ord så kan kanskje vi dele på frakt og andre omkotsninger :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken valuta som blir brukt som pris bestemmes av hvilket land du "logger" deg inn med i starten. Dersom du velger United States blir prisene oppgitt i $. Klikker du deg inn på Norway, blir prisene oppgitt i Euro.

Hvorfor du skal klikke deg inn på hvilket land du bor i hadde vistnok noe med hvordan frakten blir beregnet (ihht mail fra Ornec).

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har bestilt noe herfra nå?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Noen som har bestilt noe herfra nå?
    Eivind her på forumet bestilte og fikk vel noen kabler fra dem for ikke lenge siden?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har bestilt og fått varen

jeg bestilte en phono forsterker i fra Ornec 8 september og den ble levert på døra i dag (21 september) uten noe som helst problem. den ble sendt i fra Kina godt pakket inn (plastikk og to esker inni hverandre). låt bra gjorde den også!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking