Frontrekke til ca. 50K - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 34 av 34
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Konsert dvd`er med Mi3 senterhøytaleren høres ikke bra ut. Det blir flatt og presset. Jeg tror rett og slett senterhøytaleren har for lite volum, for kvaliteten på elementene er det ingen ting i veien med.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig fort hvordan en ting her på forumet blir en "generell regel". Tror det er viktig å presisere at senterhøytaleren i AVC3i-serien ikke er ubrukelig! Når Roffe testet Mi3 Super i DVD & Hjemmekino var ankepunktet at centeren ikke hang med frontene når han dro på skikkelig, og at senterhøytaleren var det svakeste leddet i den høytalerkjeden.

Men, som de både sier på HFCK og jeg har gjort, gå opp en variant på senteren og mye er gjort. Jeg gikk selv opp fra Standard til Super, og i mitt oppsett gir ikke senteren seg noe før frontene gjør. Ihvertfall ikke på mitt lyttevolum.

Når det gjelder påstander som "et puslete volum" får det stå for egen regning. Personlig har jeg både testet og sett senterhøytalere med et mye mer puslete utseende og volum enn AVC3i-variantene... :wink:

Slik er det ikke bare med Audiovector, men de fleste senterhøytaler-varianter tror jeg. Det beste hadde vel vært å hatt tre like høytalere i fronten, så hadde en sluppet mye av dette problemet. Men hvem vil vel ha en gulvstående høytaler stå opp i bildet i kinoen......... :wink:

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet det med like høytalere på front/center får man jo et drømme sett i fromt. Har tenkt på Si6 center hele veien... sammen med en dd15 kunne dette vært en tøff løsning...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg har hørt om at man må gå opp en versjon på senterhøyttaleren. Audiovector foreslår også den "riktige" senteren til å komplettere Mi3 Avantgarde stereoparet:

http://www.audiovector.dk/default.as...&Parent=95

I min snevre stol-på-produsenten-verden var jeg tilbøyelig til å tro på anbefalingen fra Audiovector.

Vel, vel.

Ting skjer. Idag var jeg på Klubben og hørte på Dali Helicon 400. Opplevelsen ble servert av en Denon 3805 digitalt koblet til en eller annen DVD-spiller. Antagelig Denon 2910 el. 3910. Glemte å sjekke. Man er nybegynner.

Akustisk sett var rommet håpløst, tror jeg. Høyttalerne sto ute i salgslokalet, med reklameplakater, søyler og hifiutrustning stående overalt. I tillegg til at det var varierende høyde på taket, en trapp midt i lokalet, og at den nærmeste veggen var utstillingsvindu.

Til tross for dette leverte Helicon 400 en utmerket forestilling. De koste seg med Metallica, Johnny Cash, Fugazi, Waterboys, Tindersticks, Mazzy Star, Nick Cave, Hellbillies og Beethoven. Uten uhumskheter ved høye toner, og uten å overtydeliggjøre dårlige innspillinger. Og med nesten(?) samme detaljnivå som Mi3 Avantgarde, men sammenligninger blir urettferdige så lenge jeg ikke har hørt høyttalerne med samme elektronikk og i samme rom.

Dali H taklet faktisk også Beethovens 7. Ihvertfall det jeg rakk å høre, som ikke var mye, må det innrømmes.

Var der ikke mer enn tre kvarter, men jeg kan ikke skjønne annet enn at Helicon 400 må være et kanongodt kjøp for en som er på jakt etter en allrounder.

Skal låne dem hjem en regnværskveld og vurdere i en skikkelig setting.

ARS
    --

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det er utrolig fort hvordan en ting her på forumet blir en "generell regel". Tror det er viktig å presisere at senterhøytaleren i AVC3i-serien ikke er ubrukelig! Når Roffe testet Mi3 Super i DVD & Hjemmekino var ankepunktet at centeren ikke hang med frontene når han dro på skikkelig, og at senterhøytaleren var det svakeste leddet i den høytalerkjeden.
    Det er viktig å huske at jeg kun testet AVC3i Super sammen med Mi3 Super. Jeg har ikke testet andre AudioVector-høyttalere på samme måte, og kan ikke si noe om de andre senterne. Poenget er IKKE at AVC3i Super er en dårlig høyttaler, men at Mi3 Super med sine dynamikkreserver setter senteren i skyggen når den forsøker å henge med PÅ HØYT LYDTRYKK. Det er også mulig at den tonale balansen heller mer mot det lyse i senteren.

Er enig med Anfield i at man ikke skal trekke denne testen til å gjelde noe annet enn det som ble testet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield skrev:
    Jeg var faktisk ikke klar over at Audiovectorene hadde fått en slik komentar i dvd&hjemmekino.
    Det var noe jeg la merke til når jeg når jeg testet audiovector Mi3 super og Mi3 super senteren hjemme. Jeg fikk det ikke til å henge skikkelig sammen samme hva jeg gjorde.
    Både Canton vento, Kef XQ, Jmlab electra og B&W804/HTM4S låt veldig mye bedre som en helhet enn Audivectorene. Spessielt Kef og JMlab senterhøytaleren låt veldig bra og passet klangmessig veldig bra sammen med fronthøytalerene (Kef XQ5/JMlab electra 926) Merkelig nok var også dette de to størtste senterhøytalerene...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Anfield skrev:
    Jeg var faktisk ikke klar over at Audiovectorene hadde fått en slik komentar i dvd&hjemmekino.
    Det var noe jeg la merke til når jeg når jeg testet audiovector Mi3 super og Mi3 super senteren hjemme. Jeg fikk det ikke til å henge skikkelig sammen samme hva jeg gjorde.
    Både Canton vento, Kef XQ, Jmlab electra og B&W804/HTM4S låt veldig mye bedre som en helhet enn Audivectorene. Spessielt Kef og JMlab senterhøytaleren låt veldig bra og passet klangmessig veldig bra sammen med fronthøytalerene (Kef XQ5/JMlab electra 926) Merkelig nok var også dette de to størtste senterhøytalerene...
    Og det er jo hva du selv hører som er det viktigste, wotg.... :wink:

Testet selv ut både AVC3i Standard og AVC3i Super på mitt sytem når jeg skulle handle, og Super'n hang mye bedre med på hva frontene gjorde. Derfor gikk jeg opp et hakk på denne. Den har jo noen bedre tekniske forutsetninger for å spille bra, og i og med at det bare skilte 1500,- var dette et lett valg.

Så dette med senterhøytalere er ikke helt lett. SOm sagt tidlgiere, det beste hadde vel vært å ha tre like høytalere i front, da hadde vel det meste av problemet vært løst..... :wink:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det er alltid godt å få bekreftet det man selv har erfart i uavhengige tester.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ultimate hadde vel vært disse rund baut

og 2stk PB12-ultra/2 som tar seg av dypbassen 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey,

Nu har man fått låne et par Von Schweikert VR4-jr.

Opplevde disse som mye vanskeligere å plassere enn f.eks. Audiovectorene. Fikk problemer med grøtete bass, samt resonanser grunnet vinduene på den ene sideveggen.

Heldigvis har man bladd litt i Master Handbook of Acoustics.

Trakk høyttaleren lenger utfra veggen, danderte vinduet med solsengputer og la et tykt deilig teppe på gulvet mellom lytteposisjonen og høyttalerne.

Pluss på med en bråte med CD-er som lå strødd utover gulvet og stuebordet, så vips - hadde jeg noe som lignet på en utbombet stue. En svært så midlertidig løsning, ifølge sjefen.

VR4-jr må jeg si var en åpenbaring.

For et par dager siden hadde jeg akkurat begynt med en kritisk gjennomlytting da jeg kom i skade for å sette på Dire Straits' slitte gamle "Communique". Noe som førte til at jeg glemte alt som var av kritikk og bare satt og hørte på musikken. Denne innspillingen har vært platt og uinteressant på alle andre høyttalere jeg har hørt til nå. VR4-jr tryllet fram jeg-tror-jeg-er-noe-girarriffene i all sin prakt. Herlig opplevelse.

Igår var det på'n igjen med kritisk lytting. Samlet sammen et vidt spekter av nye og gamle CD-er og prøvde å finne noe som Von Schweikert ikke klarte å spille. Jeg klarte det ikke. VS spilte alt med engasjement, uten at jeg klarte å påvise noen opplagte mangler. Spesielt er jeg imponert over hva de gjorde med dårligere innspillinger. Men nå er jeg rookie. Ta derfor det jeg påstår med en spade salt.

Uansett, etter 30+ timer sammen med VR4-jr vil jeg si de er de klart beste allroundhøyttalerne jeg har hørt til nå i 40K-klassen. Blir det bedre enn dette, har jeg mye å glede meg til.

ARS
    --

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrest ut som du kosar deg no for tida...Har du fått høyrt på Usher 6-serien og eller?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun hørt erfaringer med VS fra andre, men utifra erfaringer og beskrivelser overrasker ikke det du skriver i det heletatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har planer om å høre på Usher også, men er svært usikker på om de kan aksepteres på hjemmebane. De fikk dårlig skussmål av estetikkgeneralen her forleden. Verken treverket på sidene eller de store føttene falt særlig i smak.

Men hvis lyden er Den Rette, kjøper jeg dem selvfølgelig uansett. I verste tilfelle får jeg vente til jeg får bygd et dedikert hjem til dem.

ARS
    --

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt og sett Usher 6-serie flere ganger og må si at de føttene har jeg ikke lagt merke til. Husk at man ser sjelden høttalerne fra siden, og de delene som er nede ved gulvet domminerer ikke inntrykket.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •