Får ikke til å handle hos Ornec.com

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke til å handle hos Ornec.com (Har fått det til nå)

Som topicen sier......
    Problemet oppstår når jeg kommer til betalingsalternativ. De har for øyeblikket bare banktransfer, når jeg trykker next skjer det fint lite.

Noen som har opplevd lignende problemer, eller er det bare jeg som er inkompetent når det gjelder webshop's ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Får ikke til å handle hos Ornec.com

Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Som topicen sier......
    Problemet oppstår når jeg kommer til betalingsalternativ. De har for øyeblikket bare banktransfer, når jeg trykker next skjer det fint lite.

Noen som har opplevd lignende problemer, eller er det bare jeg som er inkompetent når det gjelder webshop's ?
    Dette problemet har de hatt den siste tiden, men i går var det hele i orden. Sendte mail til support for et par dager siden, og de holdt på å jobbe med det. Når jeg sendte en mail til dem, fikk jeg oppgitt elle opplysninger jeg trengte for å betale med PayPal....

Rart at det ikke virket i dag, når jeg sjekket i går var det i orden... :?

Men en bra web-shop til "kinesisk" å være, det er den..... :wink:

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men en bra web-shop til "kinesisk" å være, det er den.....

Uten tvil, har sendt de en mail, så får vi se.
    De Xindak kablene er såpass billig at jeg skal gi de et forsøk, tviler på at jeg hører forskjell, men til den prisen har det lite å si.
    AC-03 koster 39 euro hos Ornec, hos JFS koster de 1350.- Hvis den tvilsomme "gift" merkingen fungerer så er jo dette nesten for godt til å være sant.
    Går kabelhandelen smertefritt er sjansen stor for at skattepengene ofres for en Shengya CD-S10, 200 euro er jo ikke all verden.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet av erfaring at svar på mail gjerne ikke kommer før dagen etter. Du mottar jo den vanlige "din mail er mottatt og vil bli besvart snart..."-varianten med en gang.

Når det gjelder å merke varen som "gift" kan nok det funke på såpass små pakker og verdier som disse kablene, men jeg ville kanskje vært litt mer forsiktig med det på spillere og forsterkere. Men du kan jo oppgi en lavere verdi, så slipper du med et lavere momsbeløp...... :wink:

Men viktig, dersom noe skulle skje med varen under transport, er den kun forsikret fra transportøren ihht den verdien som er oppgitt.

BTW. Fikk også bekreftet fra Ornec i dag at de anbefaler DHL som transportør......

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er siden up and running igjen. Bestilte kablene, betalte, gikk så inn igjen på siden for å sjekke ordren. Der ser jeg at luringene for sikkerhets skyld har registrert ordren 2 ganger, så nå ligger det 10par med Xindak kabler i bestilling.......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Nå er siden up and running igjen. Bestilte kablene, betalte, gikk så inn igjen på siden for å sjekke ordren. Der ser jeg at luringene for sikkerhets skyld har registrert ordren 2 ganger, så nå ligger det 10par med Xindak kabler i bestilling.......
    Det løser du greit med en telefon, eivind. Så sletter de nok den ene av dem ganske greit....

Forresten, er det Xindac AC-03 du har kjøpt?? Vurderer den selv. Hva vet du om den evt fra før?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 par med AC-01, og 2 par med AC-03.
    Vet fint lite om kablene, men prisen er grei så det er verdt et forsøk.
    Tenkte å bruke 01 til DVD-A/SACD og 03 til PowerMaster og Beast.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått varene eyvind? Var det noen problemer med leveringen? Leser rundt etter erfaringer om Ornec siden jeg er fristet til å kjøpe endel utstyr fra ornec.com

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, har fått til å bestille, betalingen var godkjent den 25/06, så ting tar tid. Er litt kjipt å betale nærmere 50 euro i frakt, for så å vente såpass lenge. Men på en annen side er jeg villig til å vente hvis når det er snakk om en besparelse på over 60%.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått høre fra noen brukere i Sverige som bl.a. har handlet med Ornec, at stort sett alle leveringer har blitt kraftig forsinket pga det voldsomme uværet som har rammet Kina i det siste, og som gjør at transporten internt i Kina ikke akkurat har gått på skinner. Men nå begyner folk å få varene sine, og håper at dette gjelder også for eivind.....

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siden er jo rå!, leste en test om Classic 6.6..trur jeg MÅ bestille en og noe annet, prisene er jo helt rå!
    Men var det bare 50 Euro i frakt?...kan det komme sånn toll opplegg også kanskje?...

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bestilte jeg 5par signalkabler da, regner med frakten øker betraktelig hvis du skal handle noe som veier litt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cellv14
    Den siden er jo rå!, leste en test om Classic 6.6..trur jeg MÅ bestille en og noe annet, prisene er jo helt rå!
    Men var det bare 50 Euro i frakt?...kan det komme sånn toll opplegg også kanskje?...
    Frakten er vel foreløpig det største ankepunktet mot Ornec, da de tar ganske godt betalt sammenlignet med de andre aktørene i bransjen. Men prisene er fremdeles såpass gode at en totalt sett kommer billigere ut enn konkurrentene på samtlige produkter jeg har sammenlignet hos eks. Coem.

Når det gjelder å finne ut hvor mye frakten kommer på må legge produktet i handevognen, registerere deg, og gå et steg videre. Da kommer fraktalerntivene opp.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det begynner å skje ting. Fikk en mail fra Ornec i dag, med sporingsnummer til DHL. Pakken ligger i Brussel, så jeg regner med å få kablene mine tidlig i neste uke. Siden jeg bor utenfor DHL sitt dekningsområde er jeg ikke helt sikke på hvem som får æren av å frakte de den siste biten, men jeg regner med at DHL ettersender regning på fortollingen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har kablene ankommet. Pakken ser ut til å ha blitt behandlet pent av DHL.
    Det eneste negative med Ornec er den lange leveringstiden. Men jeg kommer garantert til å handle mere fra de.
    Ser på pakkseddelen at de har oppgitt verdien på pakken til 30usd, uten at jeg har bedt om det, så det er jo positivt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at varene endelig kom fram, eyvind. Har tro på Ornec.

Var det DHL som fraktet hele veien til deg? Var det ikke snakk om at en annen underdistributør måtte ta siste biten?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NorCargo tok seg av den siste delen av frakten, men DHL ringte for å få bekreftet at pakken var mottatt. Ser nå at Ornec har satt opp prisene på samtlige produkter, så jeg vet ikke hvor mye det er å hente lenger, mtp. fraktprisene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •