Subwoofer til musikkglad student

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer til musikkglad student

Hei.

Skal investere i hifi-anlegget i løpet av sommern og har prøvd å lese litt i tidligere innlegg for å orientere meg (er ny på forumet og ukjent i av-miljøet). Legger likevel ut et innlegg i håp om at noen gidder å svare meg mer konkret.

Trenger ny sub primært til musikk, men ser en del film også. Hører for det meste på "cerwin vega" musikk, så subben bør funke til fest. Har lest en del om SVS og fått inntrykket av at de er bra. Litt avskrekkende å importere, liker best å låne hjem for å teste først. Andre alternativer f.eks hos HI-FI klubben eller HI-FI centeret? Er villig til å betale opp mot 9000,- hvis subben er bra. Kan man få "fysisk" filmbass i denne prisklassen?

Har ikke så mye med topic å gjøre, men jeg prøver meg likevel; trenger også nytt bilde. Panasonic AE700 virker som et godt kjøp? Finnes det flatskjermer i samme prisklasse som alternativ?

Takknemlig for all hjelp! :wink:

Knut.
    Tromsø.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 9 høvdinger får du deg en SVS 25-31 eller 20-39 PC+.
    Har sett Sunfire True rundt den prisen du nevner, som også kan være et alternativ.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er vel tingen ja, uten at jeg har hørdt på dem. Hvis du tar 2 brukte YST-SW1500 til ca 9k med litt pruting. Da har du "fysisk" bass iform av vind i håret på bass sekvenser på film så fremt bassportene står mot sitteposisjon :lol: Koster ca 8k ny. Bra på musikk også. Har to selv-meget fornøyd, men sikler på SVS itilleg for å få bunndraget

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder tv vs projektor så vinner tv alltid. Det blir fort slitsomt og dyrt å bruke pj til tv hele tiden, selv om det går. Den brukes her kun til film, og litt spill. De som ser fotball her inne, liker også å se den på pj.

Når det gjelder tv og projektor så er det bare å si (under de rette omstendigheter): Kjør i vei, større bilde pr kr får du ikke 8)

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raske svar!

Mulig jeg er påvirket av alle som skriver så varmt om svs-subbene, men jeg føler det er subben for meg. (Forresten påfallende hvor mange som nærmest lovpriser disse..) Hva er egentlig forskjellen på sylinder vs boks? Ser på SVS 25-31PC-Plus som koster $ 775, og den kan man altså få til Norge (Tromsø) for < 9000,- kr? Isåfall interessant.

Når det gjelder bilde, vil jeg bare ha større bilde til film /fotball /PS2 etc. Har en 25" ok TV som får duge til nyhetene. Men Pan AE700 er populært skjønner jeg? Kanskje subjektivt å komme med anbefalinger til prosjektør, skjønner det er masse å velge i.

Det er jammen mye morsomt i AV-jungelen!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Når det gjelder tv vs projektor så vinner tv alltid. Det blir fort slitsomt og dyrt å bruke pj til tv hele tiden, selv om det går. Den brukes her kun til film, og litt spill. De som ser fotball her inne, liker også å se den på pj.

Når det gjelder tv og projektor så er det bare å si (under de rette omstendigheter): Kjør i vei, større bilde pr kr får du ikke 8)

Mvh
    var det ikke sub han snakket om da :?:

anyway. tror nok svs er tingen for deg.. eller kanskje 2 15" fra CV

edit: mente selvfølgeligvis CV og ikke CW

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis budsjettet er på 9k, er det naturlig å nevne 2 stk CV CLSC15S. De kommer til å gi deg masse trøkk for pengene. De er ikke fæle på musikk, som mange vil ha deg til å tro

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •