Import vs lokal handel ? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 203
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Originalvarer fra Nysound

Ser at det er enkelte som spekulerer vedrørende kvaliteten på varene som importeres, bl.a fra Nysound. Klarer ikke å finne et konkret svar på dette. Er det noen som har bestilt fra dem og kan si at; Yess! This is the real deal og ikke B-vare, kopi etc. Vurderer å hente en Xindak XA-6950 samt FS-1-kabler derfra. Noen som har hentet 6950?
    Hvordan er det med reparasjon på en slik forsterker etter at garantitiden (1 år) har gått? Kan Ola`s Radioservice på hjørnet fikse dette på lik linje med reiseradioen min fra 1985 eller må den sendes til f.eks Hifi-klubbens serviceverksted?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NY sound

Hei
    I vertfall er det slik at Xindk varsler på sin hjemmeside at NY sound ikke er distriubutør. Det var nok heller ikke Netthandelen i sin tid. Personlig kjøpte jeg en av Netthandelen. Kabler har jeg kjøpt hos NY Sound og det er ok. Hodeltelefon forsterker fra Drakvoice har jeg kjøpt på E-Bay. Tror dette er ok også, men vær påpasselig meg å sjekke om det er siste oppgraderte versjoner du får. DU sparer i overkant av 1900 kr dersom du importerer Xindaken din fra NY Sound. ( Husk momsen ! ). Men dersom man sjekker hos de som solgte Xindak på nettet før, så blir de færre og færre. Vært som sagt OBS på at det kan ha skjedd oppgraderinger og det du kjøper kan være gamle versjoner. Som sagt sjekk nøye

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått en deal på noen nye Tannoy høytalere i England. Vurderer å importere dem. Jeg betaler da inc VAT (ca 17%).

Når de da kommer til Norge må jeg vel betale moms og forenkla toll behandlings gebyr? Får jeg igjen VAT jeg da har betalt når jeg kjøpte varen? I så fall hvor får jeg igjen VAT (ved tollvesenet?, eller en annen plass?)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Har fått en deal på noen nye Tannoy høytalere i England. Vurderer å importere dem. Jeg betaler da inc VAT (ca 17%).

Når de da kommer til Norge må jeg vel betale moms og forenkla toll behandlings gebyr? Får jeg igjen VAT jeg da har betalt når jeg kjøpte varen? I så fall hvor får jeg igjen VAT (ved tollvesenet?, eller en annen plass?)
    Mener england har noe lov mot å fjerne VAT, så fra UK betaler du faktisk dobbel moms..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pass på at engelsk VAT trekkes fra på din faktura

Sitat Opprinnelig postet av magnusavr

Seriøse firma i England trekker fra Engelsk VAT ved utførsel. Du skal derimot betale for tollklarering i Norge ( gitt du ikke klarerer selv ) samt norsk moms på nettobeløpet på fakturaen inkludert frakt kostnadene. Overtal leverandøren til å følge denne oppskriften så slipper du antakelig en masse papir ræl :-))( og en altfor dyr handel )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Nyttige linker

Frakt fra USA: Jetcarrier - JetCarrier - magnum NO AS, Norway, Sweden, USA
    Genrelt om import: Importalen - Billig Design Import - Importalen
    Toll og mva: Din side sin Toll og mumsskalkulator - DinSide.no - Importkalkulatoren

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.lurer på å kjøpe denne her.JA-3/JA-99B Class B HiFi power Amp.

det eg lurer på er om det er norsk strøm til den?og om eg kan bruke den som effektforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er svært mange som ikke er villig til å oppgi garanti, veiledning, kjøpslov og demo for å spare noen kroner. At noen prøvelytter på den lokale sjappa og importerer selv mens andre holder liv i den lokale sjappa er jo litt betenkelig. Ofte er det de yngste som importerer selv og slik vil nok trenden være. Når folk blir litt eldre velger de heller å benytte seg av det tilbudet som finnes lokalt.

En annen sak er jo denne:
    Hifisentralen - Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

Der enkelte hevder at en nordmann stakk av med halve "kaka" mens han skylder på Cattylink. Jeg skal ikke ta stilling til hva som stemmer men man kan jo på den ene siden si at det er en viss risiko. På den andre siden har vi liten grunn til å tro at en nordmann er mer til å stole på enn en kineser. Men ved handel i Norge har vi kjøpsloven som sagt. Kan være en fordel når det skjer noe. Men dersom noen driver med overprising graver de selvsagt sin egen grav.
    Det kan være lurt å google litt rundt leverandører som Cattylink.Ikke alle leverandører har alltid rent mel i posen uten av jeg skal hevde at Cattylink er en av disse
    Ei heller er alle produkter man selger fra China så bra og billig som man tror !

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

buy from the us

hi

i want to know what is the tax i need to pay if i buy 2 small speaker from the us the price of the speaker is 80usd and delivery 55usd so the total is less then 200us
    someone know what is the import low?

thanks
    maor

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maor
    hi

i want to know what is the tax i need to pay if i buy 2 small speaker from the us the price of the speaker is 80usd and delivery 55usd so the total is less then 200us
    someone know what is the import low?

thanks
    maor
    Hi there!

You would have to pay 25% import tax on the total amount (speaker value + shipping cost). So in your case the import tax would be about $34 USD.

The only 2 exceptions are:
    1. If the value of the goods is less than 200 NOK = TAX FREE
    2. If it is a gift from a privat person and the value of the goods is less than 1000 NOK = TAX FREE

The exchange rates that the Norwegian customs use can be found at the following address: Omregningskurser - Tollvesenet

I hope that helps.

Jeez
    Guest
    Spennende lesning. Takk for oppklarende beskrivelser

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det står noe om det i denne tråden,men finner det ikke.
    Har en venn som er amerikaner og bosatt i Las Vegas.
    Er det mulig for meg å handle på e-bay,sende det til han å at han videresender til meg her i Norge?Er jo så mange som ikke sender til Norge,hvertfall når det er snakk om vekt på en slik:Earthquake Cinenova, Electronics items on eBay.com

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Mulig det står noe om det i denne tråden,men finner det ikke.
    Har en venn som er amerikaner og bosatt i Las Vegas.
    Er det mulig for meg å handle på e-bay,sende det til han å at han videresender til meg her i Norge?Er jo så mange som ikke sender til Norge,hvertfall når det er snakk om vekt på en slik:Earthquake Cinenova, Electronics items on eBay.com
    Det burde gå fint det.

Vær oppmerksom på at gjenstanden du linket til på eBay ikke sendes av selger (kun henting lokalt). Men det var kanskje kun et eksempel?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja,et eksempel jeg muligens tenker by på,men syns da han sa at han kunne sende viss det ikke var noen annen utvei

Jeg får lese gjennom annonsen en gang til

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "I would prefer local cash pick up but will ship at buyers expense"

Dette sto tilslutt der han han beskrev forsterkeren.

hmmm,fristende tilbud må jeg si og prisen er jo hinsides mye billigere enn om du skal bestille denne fra et norsk firma.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Egenimport

Hei, sitter her med et enkeltmanns foretak der jeg kan ta inn varer for rundt 100´i året uten at det skaper problemer for driften(drosje-eier, strenge regler etter at noen idioter i oslo prøvde å snyte futen.... )

Det jeg lurer på er hvordan komme i kontakt med folk jeg kan importere fra, er jo ikke bare å gå på soundgarden å spørre hvor de skaffer varene fra, regner jeg med (?)

Er mest interessert i receivere, spesielt pio sine litt dyrere modellene, er det mye å spare på å få tak i disse til innkjøpspris???

Planen er å kjøpe de inn på foretaksnummeret mitt å "selge" de videre til meg selv + MVA. Er ikke noe galt i det???

Håper noen kan komme tilbake med noen svar og gjerne noen hint på hvor jeg skal henvende meg å hvordan jeg går frem for å få dette til!!
    Gjerne step-by-step

På forhånd takk

Jan Inge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har importert JBL- in wall speakers fra US??
    Det er ca halv pris, samt at frakta er vel ikkje så dyr. (Høyttalerne er små og lette i forhold til pris!) Tar gjerne imot tips!!

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en slik sak på brukten tidligere:
    Classic 8.0B Power Amplifier

Funket meget bra i 2 måneder før den tok kveld.

Men var så fornøyd og det kunne jo være skavanker fra tidligere eiers missbruk(?), at det ble til jeg kjøpte en ny fra ornec, denne holdt i bortimot et halvt år før den fikk samme symtomet. Plutselig en dag ville den bare ikke skru seg på.

Begge ble solgt for for en rimelig penge til folk som kunne fikse dem. Og tilbakemeldinger derfra tilsa mye galt. Aldri mer Classic igjen her i huset!!!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen tyske nettsider som selger flerkanalsforsterkere og SSPerer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, spørs litt hvilke merker man snakker om.
    Jeg har iallefall handlet fra nederland Pacific Audio - Frontpage og fått super service derfra
    De bruker jo euro de også, så om man handler fra benelux, tyskland, frankrike eller whatever så blir det vel stort sett samme prisene

Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •