Import vs lokal handel ? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 203
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wolfcry
    Fikk denne linken på Myspace.

Er det noen som har handlet der eller vet noe om dette selskapet? Prisene der gjør at det kan være interessant å importere noe selv, men tør liksom ikke å kjøpe noe før jeg har funnet ut om dette er seriøst...

Det kan virke seriøst, men en noe ustødig engelsk og en kundeservice (på msn) som tar kontakt like etter at man har registrert seg som kunde gjør at noen alarmklokker ringer...
    Tar du en titt på Denne linken, så ser du at du har helt rett i at disse alarmklokkene skal ringe.
    Kikker du litt nedi der så finner du også siden du omtalte.

Virker ting _for_ godt til å være sant, ta deg gjerne noen runder på google for å se om noen andre har blitt lurt. Sjekk gjerne også priser på andre nettsider rundt om. Kundeservice på msn har blitt mer og mer populært blant bettingfirmaer, men elektronikk.. litt mer skeptisk.

Noe som IHVERTFALL bør la alarmklokkene gå av er følgende:

"Address: Peking digital plaza 6# buiding 1020 Haidian district Beijing China

TEL : +86+010-86185753

Mail :btwufc@hotmail.com

MSN:btwufc@hotmail.com

"

INGEN firmaer jeg vet om bruker hotmail til å gjøre business iallefall :???:

Enda en ting jeg fant som får mine egne til å ringe er dette her :

Dear friend: Because using the payment of PAYPAL lasts for a long time, the product that this station is cheat to take is excessive.A time just in the adjustment, during the period of adjustment temporary not accept the payment of PAYPAL. Thank for corporation!!

De har også skrevet opp Western Union på toppen, overfører du penger via Western Union til en uærlig sjel så ser du _aldri_ de pengene igjen.
    De er "scammers paradise" som det heter. Alltid bruk kredittkort om dere skal betale varer i utlandet, mener iallefall at selskapet må dekke eventuelle tap. Enn så lenge.

Newcomer wolfcry sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk!!

Stusset også over at e-postadressen er en hotmail-adresse...

Det er nok noe i det at om noe virker for godt til å være sant så er det som regel akkurat det det er...

Takk for svar!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wolfcry
    Stusset også over at e-postadressen er en hotmail-adresse...

Det er nok noe i det at om noe virker for godt til å være sant så er det som regel akkurat det det er...

Takk for svar!!!
    Bare hyggelig, sunt å være litt skeptisk. Det har spart meg for mange penger ut vinduet ved flere anledninger.
    Har kanskje betalt unødig mye penger til tider, men det er nesten bedre det for å være sikker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kina er et annerledes-land

Heisann. Jeg er enig at man bør være skeptisk til ukjente firmaer. Men mange ting er annerledes i kina, i forhold til vesten. Hotmail-adresser eller andre gratis e-post kontoer er veldig vanlig. Unntaket er når de blir av en viss størrelse eller har utenlandske eiere. Det er mange som tilbyr kundeservice/salg pr msn eller skype. Servicen her nede er på mange måter bedre siden de generelt har veldig mange ansatte i forhold til tilsvarende firmaer i Norge, og via msn/skype kan de være aktive. Ulempen med Kina er at mange ikke har samme kvalitetsfølelse som oss. Har bodd i sør-Kina i et år nå og sett mye rart... Hvis det er noen som ønsker å importere i noe volum (ikke bare et sample til seg selv) så kan jeg være behjelpelig.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Import fra USA

Hei

Jeg har importert alt fra CDr til forsterkere og biler fra USA i flere år nå og kjenner godt til markedet der borte og de problemene som kan oppstå.

Det som er mest ergelig er vel og finne det produktet du vil ha hos en selger som ikke vil eksportere eller sende til Jetcarrier addressen din og i hvertfall ikke ta ett Norskt kredittkort.

Hva hvis du kunne bestille det du skulle ha gjennom ett norskt firma i USA ?
    Hvor du kan ringe eller sende en mail på Norsk, bestille det du er ute etter ?Ganske enkelt oppgi forhandleren du vil kjøpe produktet fra og prisen på produktet for deretter å betale til en Norsk konto og få varen sendt rett hjem til deg ?

Er dette en tjeneste du kunne tenke deg å betale en 10-15% av kjøpssummen for ?

Ok,dette er kun i korte trekk en ide jeg har som jeg vil sjekke responsen på da jeg har fått ett jobbtilbud i USA som jeg vurderer å akseptere og jeg vil få godt med fritid.

Mulighetene er mange og det vil egentlig ikke være noen begrensning på hvor eller hvilke firmaer varene blir kjøpt fra (Har du prøvd og handle direkte fra feks Dell USA ?)

Det som ligger i bunn er att alle kjøpene vil foregå med ett amerikansk kredittkort/konto og bli sent til en amerikansk addresse for så og bli videresendt til kjøper i Norge.

Flott hvis du kan komme med en tilbakemelding/Spørsmål :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Loffen68: Slipper man å betale toll på slike varer? Og hvor mye billigere vil det bli når 15% forsvinner som enda ett mellomledd? Vil man få en garanti på produktet gjennom en butikk her i Norge? I så fall vil det nok være mange som vil være intr. i dette. Har mine tvil om at det vil bli så mye billigere enn de billigste nettbutikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Loffen68: Slipper man å betale toll på slike varer? Og hvor mye billigere vil det bli når 15% forsvinner som enda ett mellomledd? Vil man få en garanti på produktet gjennom en butikk her i Norge? I så fall vil det nok være mange som vil være intr. i dette. Har mine tvil om at det vil bli så mye billigere enn de billigste nettbutikkene.
    Toll betaler man ikke på elektronikk uansett, det er mva på 25%.
    Garanti gjennom noen butikk i norge er det neppe, butikkene her til lands tar langt mer enn 15% avanse på hifi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Importerfaring fra USA

Tenkte jeg skulle dele litt importerfaring;

Det hele begynte med at jeg var i USA i sommer, og så at Bose Lifestyle 28 kostet 2000 USD i alle Bose Concept Stores, men det i Norge koster rundt 33.000 NOK. Funderte på å ta en med meg hjem, men problemer med volt, dvd soner, transport og garanti, gjorde at jeg droppet det. Jeg er også litt negativ til alt-i-ett løsninger. Etter at jeg kom hjem fant jeg ut at jeg ønsket de utrolig plasseringsvennlige høytalerene til BOSE, og bestemte meg for at jeg skulle importere disse. Jeg innså at det ikke skulle bli så mye å spare i kroner, men tenkte det kunne være en grei erfaring å ta med seg hvis jeg skulle ha noen virkelig dyre høytalere en dag.

Bose Acoustimass 10 Series IV home entertainment speaker system koster i norge kr 11000 på billigste nettbutikk, men de koster nøyaktig halvparten i USA, 1000 USD. Bestilte de hos Amazon med levering til JetCarrier og flyfrakt derfra. Alt gikk kjapt og greit, slik ble regnestykket;

Acoustimass 10 = 5.350, Sales Tax = 310, Flyfrakt = 1.390, forsikring = 81, Mva = 1351, Sum 8.482 NOK. Ikke så veldig mye å spare, den uventede sales tax + en dyr flyfrakt grunnet høy vekt (37 kg) gjorde at besparelsen ble kun 2500 = 23%. Vel penger det og.

Når jeg fikk subben så jeg at den, som forventet, ikke var dual voltage, og trengte 270w. Slo opp på Voltage Converter,Voltage Transformers,Power Converter,Voltage Transformer,Voltage Power Converter,Voltage Power Transformers,Power Converter Suppliers,Voltage Transformer Suppliers, bestile en heavy-duty step down converter 300w til 16 USD. De tibød seg å frakte den rett hjem til meg for 63 USD, hadde den på døren etter kun et par dager. Enda flere kostnader.

Nå fungerer alt utmerket, men step-down converteren summer litt av og til. Skal forsøke med noen møbelknotter.

Konklusjon; Paralellimport er den eneste måten vi kan presse importørene til å redusere den enorme prisforskjellen, og så sparte jeg et par tusen kroner, helt ok. Gjør gjerne dette igjen, men helst på noe som ikke bruker strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianN
    Tenkte jeg skulle dele litt importerfaring;

Det hele begynte med at jeg var i USA i sommer, og så at Bose Lifestyle 28 kostet 2000 USD i alle Bose Concept Stores, men det i Norge koster rundt 33.000 NOK. Funderte på å ta en med meg hjem, men problemer med volt, dvd soner, transport og garanti, gjorde at jeg droppet det. Jeg er også litt negativ til alt-i-ett løsninger. Etter at jeg kom hjem fant jeg ut at jeg ønsket de utrolig plasseringsvennlige høytalerene til BOSE, og bestemte meg for at jeg skulle importere disse. Jeg innså at det ikke skulle bli så mye å spare i kroner, men tenkte det kunne være en grei erfaring å ta med seg hvis jeg skulle ha noen virkelig dyre høytalere en dag.

Bose Acoustimass 10 Series IV home entertainment speaker system koster i norge kr 11000 på billigste nettbutikk, men de koster nøyaktig halvparten i USA, 1000 USD. Bestilte de hos Amazon med levering til JetCarrier og flyfrakt derfra. Alt gikk kjapt og greit, slik ble regnestykket;

Acoustimass 10 = 5.350, Sales Tax = 310, Flyfrakt = 1.390, forsikring = 81, Mva = 1351, Sum 8.482 NOK. Ikke så veldig mye å spare, den uventede sales tax + en dyr flyfrakt grunnet høy vekt (37 kg) gjorde at besparelsen ble kun 2500 = 23%. Vel penger det og.

Når jeg fikk subben så jeg at den, som forventet, ikke var dual voltage, og trengte 270w. Slo opp på Voltage Converter,Voltage Transformers,Power Converter,Voltage Transformer,Voltage Power Converter,Voltage Power Transformers,Power Converter Suppliers,Voltage Transformer Suppliers, bestile en heavy-duty step down converter 300w til 16 USD. De tibød seg å frakte den rett hjem til meg for 63 USD, hadde den på døren etter kun et par dager. Enda flere kostnader.

Nå fungerer alt utmerket, men step-down converteren summer litt av og til. Skal forsøke med noen møbelknotter.

Konklusjon; Paralellimport er den eneste måten vi kan presse importørene til å redusere den enorme prisforskjellen, og så sparte jeg et par tusen kroner, helt ok. Gjør gjerne dette igjen, men helst på noe som ikke bruker strøm.
    Derfor man importerer fra asia som lager 230V-utgaver av de aller fleste ting

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

G&W 2006 koser i dag 209 Euro.

Sitat Opprinnelig postet av davidson
    Hei, jeg har importert min cd-spiller Original 2008F (forøvrig meget kapable spiller) og forsterker G&W TW-2006X (også meget bra!) pluss høttalerkabler som de kaller Von Masoch men som på esken heter Real Sound.
    Eneste jeg kan klage på er at jeg besilte i nyttårsfeiringen der borte og det tok derfor nært 3 uker før varene ble sendt. Når de ble sendt tok det 2 døgn fra Hong Kong til midt-norge! med DHL.
    Ang moms/mva så har jeg ikke merket noe til dette... Men ornec holder til i UK og der er moms 18-20% og i norge 25% så om jeg får en regning kommer den på ca kr 300.- som er levelig.
    Original 2008F (kjent som MK2 i europa, men da med XLR) koster i Sverige veil. skr 9998.- og G&W TW-2006X koster veil. skr 5996.- (har falt 4000 det siste året).
    Total med kabler frakt etc ble nkr 7200.-
    Ny Ornec pris på G&W 2006 er i dag 209 Euro. Ikke stort mer enn et besøk på Peppes Pizza for en familie på 4 med tilhørende drikke. Personlig synes jeg selve innpakningen ser forferdelig pinglete ut og antas å være forferdelig ustabil . Har noen testet ???

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chinafan
    Ny Ornec pris på G&W 2006 er i dag 209 Euro. Ikke stort mer enn et besøk på Peppes Pizza for en familie på 4 med tilhørende drikke. Personlig synes jeg selve innpakningen ser forferdelig pinglete ut og antas å være forferdelig ustabil . Har noen testet ???
    Om noen har testet hva?

Jeg har importert en G&W 2006-TX fra kina via en forhandler i nederland og den kom frem helt uskadet. Denne var sendt med DHL fra kina iallefall og nederlandsk postvesen hit

Har den i stua mi og den spiller som bare det

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Argh: Du sier at du kun kjøper produkter fra Europa. Greit nok det. Men den Arcam AVR200 som vi begge har, hvor tror du den er produsert? Se bak. Ja nemlig, Kina... :wink:

Du vet ikke om en forhandler som leverer arcam da?

Leter egentlig etter en skikkelig cdspiller. Aner ikke hvilke merker man får kjøpt her hjemme som hører "østen" til. Av de merkene som er listet opp på nysound, så er det få (med min ferske interesse..) jeg drar kjenslen på. Selv om man sparer en slant med penger, så er det en risiko å ta, da det kanskje er få eller ingen butikker i Norge som ønsker å ta i mot. Finnes ikke en kjapp liste over de vanlige merkene man får kjøpt i Norge og hvor de blir produsert?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Som sakt tidligere her så er det ikke toll på elektronikk,det man må betale er 25% moms.
    Nei garanti i Norge vil du ikke få,i USA har de fleste 1 års garanti,noen produsenter gir 5 og 10 år (Feks Parasound) i verste fall så må produktet sendes tilbake til produsenten(og da er det greit og ha en kontakt som kan gjøre det for deg) eller eventuelt bruke ett servicesenter her hjemme (Feks Dalens)
    Og det er helt klart at det ikke ville være noe særlig og hente på mindre/rimelige ting,men når det blir snakk om mer kostbare produkter så er det mye penger og hente.

Og for min del så er ikke 15% noen fast grense,jeg ser for meg ett maks beløp på en ca 1500 Kr litt avhenging av bankgebyrer osv.

En annen fordel er at du vil ha muligheten til og få tak i produkter som vanligvis ikke vil bli solgt til privatpersoner i Norge.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne hadde vært kul og importere. Lei av alt i sølvfinish.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble import på siste kjøpte vare... prisforskjellen var så stor at det var verdt risikoen. Men er det snakk om litt eller en liten forskjell så handler jeg primært i Norge av bekvemmelighetshensyn.

/S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Hei

Jeg har importert alt fra CDr til forsterkere og biler fra USA i flere år nå og kjenner godt til markedet der borte og de problemene som kan oppstå.

Det som er mest ergelig er vel og finne det produktet du vil ha hos en selger som ikke vil eksportere eller sende til Jetcarrier addressen din og i hvertfall ikke ta ett Norskt kredittkort.

Hva hvis du kunne bestille det du skulle ha gjennom ett norskt firma i USA ?
    Hvor du kan ringe eller sende en mail på Norsk, bestille det du er ute etter ?Ganske enkelt oppgi forhandleren du vil kjøpe produktet fra og prisen på produktet for deretter å betale til en Norsk konto og få varen sendt rett hjem til deg ?

Er dette en tjeneste du kunne tenke deg å betale en 10-15% av kjøpssummen for ?

Ok,dette er kun i korte trekk en ide jeg har som jeg vil sjekke responsen på da jeg har fått ett jobbtilbud i USA som jeg vurderer å akseptere og jeg vil få godt med fritid.

Mulighetene er mange og det vil egentlig ikke være noen begrensning på hvor eller hvilke firmaer varene blir kjøpt fra (Har du prøvd og handle direkte fra feks Dell USA ?)

Det som ligger i bunn er att alle kjøpene vil foregå med ett amerikansk kredittkort/konto og bli sent til en amerikansk addresse for så og bli videresendt til kjøper i Norge.

Flott hvis du kan komme med en tilbakemelding/Spørsmål :-D
    Selv har jeg gått rundt dette problemet enkelt. Oppskriften står til og med på jetcarriers infoside. Du får banken din til å sette opp en secondary billing adress på jetcarriers adresse. Det er også viktig å aldri si at jetcarrier er en PO box, noe det ikke er. Det er en fullverdig adresse med personer som signerer. Det har etter dette aldri vært noe problem for meg å handle fra butikker i usa som krever at du har skikkelig adresse og såkalte "confirmed adress".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noobs som meg angående import, er det vel i høy grad 110/220v konverteringen og hvordan man løser dette som er problemet.
    Etter at jeg noe ufrivillig må bytte forsterkeren min ser jeg etter en arcam, og det skorter ikke på tilbud for å si det slik.

Her er en brite: Arcam DiVA A90 Amplifier - Brand New - Silver on eBay, also Integrated Amplifiers, Amplifiers, Home Audio Hi Fi, Consumer Electronics (end time 04-Jun-08 16:51:54 BST)

Dog ingen internasjonal shipping eller paypal gir :sadface

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Selv har jeg gått rundt dette problemet enkelt. Oppskriften står til og med på jetcarriers infoside. Du får banken din til å sette opp en secondary billing adress på jetcarriers adresse. Det er også viktig å aldri si at jetcarrier er en PO box, noe det ikke er. Det er en fullverdig adresse med personer som signerer. Det har etter dette aldri vært noe problem for meg å handle fra butikker i usa som krever at du har skikkelig adresse og såkalte "confirmed adress".
    Dette har jeg hatt problemer med å få banken min med på.
    Hvilken bank og hva slags kredittkort bruker du for å få til en "secondary billing adress"?

Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Bestille Arcam fra England

Vurderer å handle meg ny Arcam-forsterker fra England via Ebay. Er det noe spesielt jeg må tenke på i denne sammenheng? Er fersk når det gjelder Ebay og handel fra utlandet, men så sant jeg bruker Paypal og kun kjøper av selgere med bra tilbakemeldinger bør det være ganske sikkert.

Arcam-produkter kan vel brukes på både 110 -og 230V så det bør ihvertfall gå greit. Er vel bare å bytte strømkabel om jeg ikke tar helt feil?

Hvordan vil det forresten bli med norsk moms dersom jeg kjøper av privatpersoner?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Theater
    Vurderer å handle meg ny Arcam-forsterker fra England via Ebay. Er det noe spesielt jeg må tenke på i denne sammenheng? Er fersk når det gjelder Ebay og handel fra utlandet, men så sant jeg bruker Paypal og kun kjøper av selgere med bra tilbakemeldinger bør det være ganske sikkert.

Arcam-produkter kan vel brukes på både 110 -og 230V så det bør ihvertfall gå greit. Er vel bare å bytte strømkabel om jeg ikke tar helt feil?

Hvordan vil det forresten bli med norsk moms dersom jeg kjøper av privatpersoner?
    Det vil bli norsk moms på alt over 200 NOK, hvis du får vedkommende til å skrive GIFT på skjemaet og en verdi på f.eks 89 GBP så kan du få den inn momsfri. Hvis pakken blir mistet eller skadet i postgangen vil du derimot ikke få dekket mer enn verdien som er skrevet på pakken..

Dette må du veie oppimot verdien av det du sparer.. og risikoen

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •